Lentomatka taaperon kanssa

  • Viestiketjun aloittaja Annan äiti
  • Ensimmäinen viesti
Annan äiti
Hei!
Ollaan lähdössä ensimmäisen kerran lentomatkalle tyttömme 1v3kk kanssa.(Saksaan) Mitä tämän ikäisen kanssa kannattaa lennoilla huomioida ja ottaa mukaan. Laittakaa jotakin vinkkejä.
Kiitos etukäteen! :flower:
 
Lyhyet lennot pienten kanssa ei loppujenlopuksi eroa paljonkaan automatkoista ja pidemmillä lennoilla ainakin osa matkasta menee nukkuen. Isommat sitten jo onkin innoissaan itse lennosta ja nukkuu pitkilläkin matkoilla vaan minkä malttaa.

Vaihtovaatteet kannattaa lapselle ottaa aina käsimatkatavaroihin ja mä olen kyllä ottanu itsellekkin, ettei tarvi haista kunnon pulauksen sattuessa happamalle maidolle loppumatkaa tai epäonnistuneen vaipanvaihdon takia sille itelleen :LOL: . Jotain hyvää naposteltavaa, ja pientä puuhaa, vaikka mieluinen kirja kannattaa ottaa, mutta parin tunnin lennolla ei ihmeitä tarvita, se menee nopeasti.

 
vastaaja
Mä laitoin pojalle (Kreetalle mentiin) nenään Nasolinin tippoja joiden sanotaan pitävän korvat auki nousun ja laskun ajan (laitoin niitä itsellekin kun korvat lukkiutuvat helposti ja ei menneet lukkoon!). Voi laittaa vuoden ikäisellekin.

Sit meillä oli kuvakirja, pieni piirustuslevy (sellainen magneettijuttu), pillimehua. Koneesta saatiin lasten puuhapakkaus ja ruokalappu. Omaa ruokaa pieni ei tietty saa eli söi sit meidän ruoista vähän. Meidän ainakin nukkui (oli 1v1kk) sylissä (oli kyllä päikkäriaikakin) reilu puolet matkasta, muuten tykkäsi katsella jo ikkunasta ulos ihmetellen. Mut se reipas kolme tuntia meni aika pian eli eipä siinä muuta olis ehtinytkään enää tekemään B)
 
äiti -04:lle! tarviit kyllä lääkäritodistuksen, mutta ei vkot 32 lentämistä estä. lentoyhtiöt haluavat vaan varmistaa, ettei ala jälkeenpäin syyttelemään jos jotain käy. mutta ei lentäminen ole vauvalle mitenkään vaarallista. vaikka kuinka monet naiset lentää säännöllisesti 38 viikoille asti. hyvää reissua vain teille!! =)
 

Yhteistyössä