Lentomatka 2kk vanhan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xfallonx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xfallonx

Vieras

Olen jo pitkä aika sitten sopinut tapaamisen monien eri maista kotoisin olevien ystävieni kanssa ensi vuoden elokuun lopussa Englannissa, jossa viettäisimme vajaan viikon yhdessä. Nyt kuitenkin ilouutinen raskaudesta asetti matkan uuteen valoon, voinko lähteä vai en? Laskettu aika olisi kesäkuun loppupuolella, joten jos lähtisin reissuun, vauveli olisi noin 2kk ikäinen matkustaessaan. Haluaisin kovasti mennä, tuo tilaisuus ei ikinä tule toistumaan ja kyse on minulle erittäin rakkaista ihmisistä (olen asunut ulkomailla), mutta toisaalta tuntuu niin itsekkäältä raahata vauvaa vieraaseen paikkaan noin pienenä.. Tilat paikan päällä kyllä olisivat hyvät ja rauhalliset vauvan kannalta, mutta lentomatkan rasittavuus yms mietityttää.. Toisaalta mietin että sama kai se noin pienelle on missä maassa on, kun maitoa vain juo ja saa noudattaa omaa vuorokausirytmiään lukuunottamatta parin tunnin lentoja sinne ja takaisin. Onko teillä kokemuksia noin pienen kanssa matkustamisesta. ? Mitä itse tekisitte tuossa tilanteessa? Kertokaa kokemuksia!

Esikoinen oli 3,5kk kun lähdimme karibian risteilylle ja hienosti meni. Kuopus oli 6 viikkoa, kun lähdimme saksaan ostamaan asuntoautoa. Lentojen lisäksi ajelimme pitkin saksanmaata etsimässä autoa itsellemme, ja hienosti meni sekin. Eikun matkaan vaan!

Englantiin on melko lyhyt lentomatka, että rohkeasti vaan matkaan mun mielestä. Me lähdetään lomalle lentokoneella 3kk ikäisen kanssa ja uskon että kaikki menee varmasti hyvin...tai toivon ainakin =)

Meilla nuorin oli 2 vk kun lennettiin Euroopan sisalla, muut ovat olleet 6 vk-3 kk. Pienet vauvat ovat erittain helppoja matkustaa. Euroopan sisalla lentoaika lyhyt. Vauva syo ja nukkuu suurimman osan matkusta. Lahde ihmeessa matkalle.

mä olen kans sitä mieltä että mitä pienempi periaatteessa sitä helpompi matkustaa.
Liikkuvat vilpertit ne kaikista hankalimpia sitten ovat ;)

pieni vauva ei kuulemani mukaan reagoi aikuisen tavoin esim. nousujen ja laskujen painovoiman tutemuksiin eikä korvatkaan mene samalla tavalla tukkoon :attn:
meidän 6kk ei tuumannut yhtikäs mitään nousuista eikä laskuista :)
ja kun matkavarauksen yhteydessä toivotte vauvan koppaa ja etummaisia paikkoja, saatte vauvalle kopankin mahdollissti, missä hän voi nukkua rauhassa eikä mene edes omaa sylitilaa

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2005 klo 21:59 chinagirl kirjoitti:
Meilla nuorin oli 2 vk kun lennettiin Euroopan sisalla, muut ovat olleet 6 vk-3 kk. Pienet vauvat ovat erittain helppoja matkustaa. Euroopan sisalla lentoaika lyhyt. Vauva syo ja nukkuu suurimman osan matkusta. Lahde ihmeessa matkalle.
Mekin suunnittelemme lentomatkaa, kun vielä masussa köllöttelevä vauveli on vasta parin kuukauden. Kotimaan lentoja vain, mutta kumpaankin suuntaan kaksi nousua ja kaksi laskua. Auttaakohan vauvaa se, jos imettää nousujen ja laskujen aikana?
Mietityttää, mutta kyllä me silti taidamme matkaan lähteä... Onhan se kiva matkustella. :)

Me palattiin juuri lomalta, kuopus on 3kk ja hyvin meni lennot, saatiin vauvakoppa mennessä ja tullessa ja vauva oli hyvin tyytyväinen koneessa, imetin nousuissa ja mennessä laitoin nenätippoja, mutta tullessa ne unohtu ja vauva ei mitenkään reagoinu nousuihin eikä laskuihin.

Yhteistyössä