Lentolaukuista kysymyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija123

Vieras
Ollaan pitkän tauon jälkeen lähdössä lennolla Kreikkaan. Millaisilla laukuilla kannattaa varustautua? Kannattaako ottaa iso matkalaukku/nuppi vai pärjääkö ns. lentolaukuilla? Onko lentolaukku siis sellainen jonka voi ottaa myös käsitavarana? Ja kannattaako 10-vuotiaalle ottaa millainen laukku?

Voisko joku auttaa? Kannattaako siis ottaa viikon matkalle aikuiselle esim. yksi matkalaukku ja lisäksi sellainen kova lentolaukku, jonka ainakin mittojen mukaan voisi ottaa mukaan koneeseen käsimatkatavaraksi?

No oota mä kaivan mun kristallipallon ja kurkkaan sun kaappiin, että mitä sä tarttet mukaan... Pakkaa kamas ja katso mahtuuko pienmpään laukkuun. Jos ei mahdu, niin vaihda kamat isoon laukkuun. Henk.koht. selviän lentolaukulla, kun ei ole tarvetta raahata mitään leivänpaahtimia ja kymmentä paria kenkiä mukaan, mutta jos tarvitsee laajan meikki-rasva-pesuainearsenaalin, niin sitten laukku täytyy joka tapauksessa laittaa ruumaan.

Jos harvoin matkustatte niin ei ehkä kannata ostaa uusia laukkuja vaan käyttää olemassaolevia tai lainata kavereilta.

Lentolaukuun ei varmaan viikon tavarat mahdu painonkaan puolesta kun niissä on usein 7-8kg painoraja. Meillä on ollu tiukkaa saada tuohon painorajaan mahtumaan ees välttämättömät matkustamoon otettavat tavarat(vauvanruoat, vaihtovaatekerrat kaikille, kannettavat tietokoneet, lääkkeet jne)

Jos lähtijöitä on kolme niin kannattaa ottaa ainakin pari laukkua ruumaan ja matkustamoon otatte sitten sellaisia laukkuja joita tarviitte siellä kohteessa( esim reppu päiväretkiä varten, isompi olkalaukku tms) ja mahdollisesti sen lentolaukun.

Minä taas olen tehnyt 1-2 viikon matkoja pelkällä repulla. Ihanhan tuo riippuu ihmisistä mitä tarvitsevat mukaan. Itselle riittää se litran pussillinen kosmetiikkaa ja pari vaatekertaa + varakengät ja puhelimen laturi. Ei tulisi mieleenkään alkaa raahata esim. läppäriä reissuun, ja muutamalla vaatteella pärjää kun pesee niitä hotellissa. Sitten taas yksi kaveri ottaa mukaan tyyliin kymmenet farkut (ihan oikeasti), niin kyllähän siinä ison laukun tarvitsee.

Jokaiselle oma lentolaukku eli pehmeä kevyt kassi. 45 litraa ja mitat voi katsoa googlella vaikka finnairilta, mitat vaihtelevat. Pehmeää voi sulloa sopivaksi, jos ei ole ihan täynnä. Esim. Matkavarusteesta saa noin kolmella kympillä (halpa) Eagle Creekin sopivan kokoisen ja muotoisen laukun (maksimikoko). Ota joku muovilaatikko tai pahvilaatikko, joka on noin 45 litraa ja katso saatko siihen tavarasi mahtumaan. Jos on kevyttä kesävaatetta ja suostuu jotakin pesemään matkalla, niin hyvin saa kaiken otettua. Matkakosmetiikkaa saa olla vaan tietyn verran ja ei saa olla teräviä esineitä.

http://www.matkavaruste.fi/product_details.php?p=22963

Minä taas olen tehnyt 1-2 viikon matkoja pelkällä repulla. Ihanhan tuo riippuu ihmisistä mitä tarvitsevat mukaan. Itselle riittää se litran pussillinen kosmetiikkaa ja pari vaatekertaa + varakengät ja puhelimen laturi. Ei tulisi mieleenkään alkaa raahata esim. läppäriä reissuun, ja muutamalla vaatteella pärjää kun pesee niitä hotellissa. Sitten taas yksi kaveri ottaa mukaan tyyliin kymmenet farkut (ihan oikeasti), niin kyllähän siinä ison laukun tarvitsee.

Vähällä määkin pärjään. Jos reissaan yksin, niin matkustamoon mahtuva laukku riittää noin viikon reissulle. Jos ollaan koko perhe liikenteessä, niin neljälle hengelle ruumaan yksi iso laukku ja matkustamoon kaksi pientä. Hyvin selvitään.

Mää en edes omista kymmeniä housuja...

Yhteistyössä