Mielipiteeni ystävästäni muuttui yhdessä illassa, laitanko vaan välit poikki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Havahduin siihen millainen ihminen ystäväni todellisuudessa on. Nyt vaan koen hänet jotenkin ärsyttävänä ja ahdistavana ihmisenä, enkä ole oikein varma haluanko enää olla tekemisissä.

On minua tähän asti häirinneet muutamat asiat, mutta olen koittanut vaan jotenkin antaa niiden olla. Nyt näiden asioiden jälkeen aloin miettimään tarkemmin kaikkea. Esim tähän asti aina jutellaan hänen asioista, kun minä puhun näplää kännykkäänsä ja toteaa vaan "Niinjoo" ja joskus saattaa jopa jotakin sanoakin. Myös vaikea sopia mitään kun aikataulut pettää pahasti, usein myöhästyy aina. On kokoajan kännykällään ja joskus tehnyt mieli kysyä, miksi edes pyydät kahville.

Jos minulla on ollut vaikeaa elämässäni, hän ei koskaan lohduta mitenkään. Esim kerran yhden ystävämme mies Petti ja keskusteltiin asiasta kolmestaan. Ystävämme sitten sanoi ettei voi ymmärtää miksi mies lähti tuollaisen pubi ruusun matkaan, siihen tämä sitten tokaisi että no eihän se nyt niin ruma ole, ihan nätti. Lohdutti varmaan tosi paljon tätä petetyksi tullutta. Mutta myös minun kohdalla kommentit on tuollaisia törkeitä töksäytyksiä.

Nyt viikonloppuna kumminkin ajatukseni hänestä muuttuivat kokonaan. Olimme menossa samoihin juhliin ja sovittiin että mennään tietyllä porukalla samalla kyydillä kaikki. Ystäväni takia myöhästyimme todella reippaasti siitä ajasta kun olimme ilmoittaneet että tulemme. Sain sitten tietää, että ystäväni oli pokkana sanonut juhlien järjestäjille että myöhästyminen on minun syytäni.

Myös muilla tässä porukassa alkanut mennä hermo. Ollaan kaikki puheliaita ja sosiaalisia ihmisiä, mutta tämä ystävä vetää ihan överit. Hän on taukoamatta äänessä ja puuttuu muidenkin keskusteluihin joista ei edes tiedä mitään (alkaa siis selittämään jotain omaa edes jollain tapaa siihen liittyvää asiaa itsestään tai jostain tutustaan). Jotenkin hänestä paistaa se että pyrkimys tulla huomautuksi ja yrittää olla hauska ja sanavalmis etenkin kun miehiä on paikalla. Kahden kesken sentään on rauhallinen vaikka puheenaiheet pysyisi hänessä.

Olen huomannut että on myös hieman sellainen, joka esittää kaikille hyvää kaveria mutta samantien voi puhua pahaa seläntakana ja ilmaista ettei kyseisen henkilön seura kiinnosta.

Tällä hetkellä vain tuntuu että haluan laittaa välit poikki. Vai kannattaako antaa ajan kulua ja ottaa hieman etäisyyttä? :unsure:

Jos se pitä paikkansa, että puhuu aina toiselle toista ja toisell toista seläntakana, tai leikkii kaveria niiden kanssa joita haukkuu on aina ilmanmuuta automaattisesti kaksinaamainen ihminen.

Niin se vain on. Hän puukottaa sinua vielä pahasti selkään kun aika on oikea, a jos hän tulee olemaan vaikka kateelinen jostain.

Sinuna etsisin oikeita ystäviä. Tuollaiset jäävät lopulta baariin tai yksinäiseksi muiden yksinäisten juoruakkojen joukkoon.

Lopulta ei monikaan ihminen enää ota tosissaan ja kyllä tuollaisista aina myöhemmin muille selviää myös mitä on naisiaan.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Anna olla, tulet vaan surulliseks tuollasen ihmisen kanssa. Itselläni oli samantyylinen ''kaveri'' joskus, vaikkei hän kyllä mitään kännykkää räplännyt koko ajan mutta otti yhteyttä vain ja ainoastaan ihmisiin kun hän tarvitsi lohtua mutta heti kun oma elämänsä meni hyvin ei välittänyt kuunnella kenenkään huolia. Nälvi ja tölvi kavereitaan muiden aikana ja oli kateellinen kaikille ihan ihme asioista.