Paras ystävä pisti välit poikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten päästä yli?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28850952]Keskity omiin vikoihisi ja virheisiisi ja älä vello itsesäälissä. Se on paljon rakentavampaa. Ehkä ystäväsi koki täyden hiljaisuuden paremmaksi, kuin että olisisanonut päin naama, että juopottelusi ja törttöilysi ja muu elämäntyylisi masentaa häntä.[/QUOTE]

Jaa, no itse henkilökohtaisesti koen jotenkin reilummaksi, että sanoo suoraan, että en halua olla enää tekemissä kanssasi, kuin että jättää yhtäkkiä vastaamatta puheluihini, joka tuntuu todella paskalta.

Kysyn vain, että missä on empatia.

Ja usko pois, että kokonaisuuden kannalta kaverin tekeminen on ihan sama, koska ongelma on ihan muualla. Keskity siihen, niin muutkin ongelmat poistuvat. Sitten voit ottaa yhteyttä kaveriin taas, kun hän ei joudu hoitamaan sinua ja ymmärtämään törttöilyjäsi.

[QUOTE="aloittaja";28850980]Jaa, no itse henkilökohtaisesti koen jotenkin reilummaksi, että sanoo suoraan, että en halua olla enää tekemissä kanssasi, kuin että jättää yhtäkkiä vastaamatta puheluihini, joka tuntuu todella paskalta.

Kysyn vain, että missä on empatia.[/QUOTE]
No onko se sitten reilua, että saattaa elämänsä siihen kuntoon, että läheiset saavat pelätä ja surra puolesta ja kuunnella turhanpäiväisiä anteeksipyyntöjä. Jos olet empaattinen, niin ymmärrät, että kaverisi käyttää voimavarojaan nyt oman perheensä hyväksi. Kun vielä todennäköisesti käy töissäkin, niin niissä kahdessa asiassa on tarpeeksi tekemistä. Ei enää kalareissuilla halua kuunnella kuinka sinula on kurja olo, kun et tee sen eteen mitään, että se menisi pois.

[QUOTE="vieras";28851018]No onko se sitten reilua, että saattaa elämänsä siihen kuntoon, että läheiset saavat pelätä ja surra puolesta ja kuunnella turhanpäiväisiä anteeksipyyntöjä. Jos olet empaattinen, niin ymmärrät, että kaverisi käyttää voimavarojaan nyt oman perheensä hyväksi. Kun vielä todennäköisesti käy töissäkin, niin niissä kahdessa asiassa on tarpeeksi tekemistä. Ei enää kalareissuilla halua kuunnella kuinka sinula on kurja olo, kun et tee sen eteen mitään, että se menisi pois.[/QUOTE]

Jaa. en ole juoppo, sekä olen lähes lopettanut alkoholin kulutuksen kokonaan.

Sekä pointti oli, että olimme ihan hyvissä puheväleissä puhelimessa, ja sen jälkeen tämä kaveri yhtäkkiä katkaisi välit, eli se tuntuu pahalta, kun ei tiedä syytä.

[QUOTE="hohhoijaa";28850856]Yrititkö panna häntä? Ja mites se kaverin puoliso? Mimmoiset välit?[/QUOTE]

En mä ainakaan käsittäny että ap olis homo? Mitä hohhoijattelet?

[QUOTE="aloittaja";28851124]Jaa. en ole juoppo, sekä olen lähes lopettanut alkoholin kulutuksen kokonaan.

Sekä pointti oli, että olimme ihan hyvissä puheväleissä puhelimessa, ja sen jälkeen tämä kaveri yhtäkkiä katkaisi välit, eli se tuntuu pahalta, kun ei tiedä syytä.[/QUOTE]
Näin. Lähes absolutisti olit silloinkin, kun kännissä jatkuvasti törttöilit. Ihan ilman omaa syytä sinut jätettiin.

Joskus sitä ihmiset vaan kasvaa erilleen.

Mulla on tapana sanoa asiat ihan suoraan, mutta joka helvetin kerta siitä saa sitten paskaa niskaansa, kun näin toimii. Joten en yhtään ihmettele, jos moni muu ihminen kokee vaan helpommaksi poistua takavasemmalle kaikessa hiljaisuudessa.

[QUOTE="aloittaja";28850980]Jaa, no itse henkilökohtaisesti koen jotenkin reilummaksi, että sanoo suoraan, että en halua olla enää tekemissä kanssasi, kuin että jättää yhtäkkiä vastaamatta puheluihini, joka tuntuu todella paskalta.

Kysyn vain, että missä on empatia.[/QUOTE]

Miksi hänen pitäisi olla empaattinen, jos olet kerta toisensa jälkeen aiheuttanut pahaa mieltä? Anteeksi pyytäminen ei ole mikään synnit nollaava ihmeteko. Se toimii kyllä usein, mutta pidemmän päälle se korkeintaan vituttaa. Anteeksipyynnön jälkeen ilmennetään katumusta, sillä tavoin, että törttöilyt jätetään siitä eteenpäin sikseen. Saako sinulle tehdä jotain typerää toistuvasti, jos vain muistaa pyytää joka välissä anteeksi?

Alkuperäinen kirjoittaja miten päästä yli?;28850811:
Olen mies, ja yksi paras ystäväni pisti välit poikki vähän sen jälkeen kuin meni naimisiin.

On omaa syytäkin, eli törttöilin kännnissä yms. ja käyttäydyi aikoinaan tökerösti, mutta kyllä pyysin aina anteeksi.

Kun tämä ystäväni meni naimisiin, niin pikkuhiljaa yhteydenotot hiipuivat.

Soiteltiin kyllä puhelimessa jne.

Sitten kerran kun oli ollut hyvän aikaa puhelinkeskustelujen väliä, niin soitin tuolle kaverille, ja viesti meni vastaajaan, joka sanoi, että "soitan myöhemmin"

Mitään soittoa ei koskaan tullut.

Sitten yritin soittaa, hänen puhelimisensa kyllä soi, eli näki kuka soitti, mutta ei vastausta.

Sitten kerran laitoin vastaajaan viestin, että olisi kiva kuulla, että mitä kuuluu, jutella yms. eikä mitään vastausta tullut koskaan.

Tuntuu vaan aika pahalta, kun tuollain lopettaa yhteydenpidon, kun ei anna mitään selitystä.

Mitäs mieltä olette, olenko väärässä kun minusta tuntuu pahalta?

Eli kaverini katkaisi välit näin, että yksinkertaisesti ei vastaa puheluihini, tai jos jätän viestin vastaajaan, tai kerran lähetin tekstiviestin, eikä mitään vastausta koskaan tullut.

Siksi tuntuu pahalta, kun haluaisin edes jonkun syyn, että miksi ei hän enää halua olla kanssani tekemisissä, ymmärrän kyllä jos ei halua olla kanssani tekemisissä, mutta sanoisi sen edes, vaan ex- ystäväni siis teki tuollaisen strategian, että yhtäkkiä ei vastaa enää mihinkään yhteydenottoihini ilman mitään selitystä.

Tuntuu pahalta, olenko väärässä?

Oletko pannut hänen vaimoaan ja kaverisi on nyt saanut tietää tästä? Itse reagoin juuri noin kuin kaverisi; en vastaa enkä kutsu kylään.

Jos luottamus on mennyt, niin ei sitä oikein enää helposti saa takaisin. Itse en ainakaan halua tuhlata aikaani ihmisiin, jotka ovat vain kuluttavia. Vaikka olisit nyt muuttunut, sitä voi ystäväsi olla vaikea uskoa. Itse laitoin myös ystävääni välit poikki, enkä ole häntä enää elämääni kaivannut. Monta mahdollisuutta annoin vuosien varrella muuttaa käytöstään, mutta lopulta tajusin, että meille molemmille varmaan parasta, ettei olla tekemisissä.

Yhteistyössä