Lenkin pituus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
En mä osoittanutkaan tota sinulle :)

No ok, olit vaan minua lainannut siinä. =) Joka tapauksessa uskon, että liikunta on aina hyväksi, sen mukaan mitä pystyy tekemään enkä missään nimessä väheksy kenenkään muun liikkumisia, hyvä kun itseäni saan joskus vähän liikkeelle. Taas meni puoli vuotta ihan lamassa ja syyt olivat taas niinkin hienot, ettei kehtaa edes sanoa. Mutta onpa kiva nyt taas, kun olen päässyt liikkelle =)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
En mä osoittanutkaan tota sinulle :)

No ok, olit vaan minua lainannut siinä. =) Joka tapauksessa uskon, että liikunta on aina hyväksi, sen mukaan mitä pystyy tekemään enkä missään nimessä väheksy kenenkään muun liikkumisia, hyvä kun itseäni saan joskus vähän liikkeelle. Taas meni puoli vuotta ihan lamassa ja syyt olivat taas niinkin hienot, ettei kehtaa edes sanoa. Mutta onpa kiva nyt taas, kun olen päässyt liikkelle =)

Joo, kyllä noita lamakausia tulee itse kullekin.. :ashamed: Meinaan mä olen kolme viikkoa ollut liikkumatta lainkaan. No fillaroinut, mutta en mitään hikipäissäni... Koira on levossa, niin ei mulla riitä tunnit vuorokaudessa joka asiaan, kun tota pentua pitää kuitenkin liikutella varovaisesti, ja keksiä hälle aivojumppaa...

No, mä kunnostaudun tässä vielä. Viimeistään sitten kun tuo napero aikuistuu ja vaatii kunnon lenkit joka päivä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Tuota 2-3km ja kestää 2h??? Konttaatko??? Reippaasti kävelee noin 5km tunnissa. Mutta tietty kipeenä sen minkä jaksaa, lihakset vetreytyvät ja palautuvat paremmin.

Onko sulla kaikki kotona? Kivasti vastattu. Kun toinen sanoi ettei ole ihan kunnossa vielä. Kyllä se 500m ja 30min on parempi kuin 30min sohvalla. Ei tarvii lytätä heti kun toinen alkaa kohentaa kuntoaan...

Argh, en tarkoittanut todellakaan ketään loukata, kirjoitinhan että kipeänä minkä jaksaa :o Mutta ihmetytti nuo suhteet, ei todellakaan edes hissuksiin kävelemällä mene tuollaista aikaa, niin kuin ihmetytti monia muitakin.
Tottakai on perempi liikkua hissuksiin mieluummin kuin maata sohvalla!

No ihmetellä saa, mutta sanavalintojakin voi vähän miettiä. Toi "Konttaatko???" oli kyllä melkolailla asiaton kommentti tähän paikkaan. Siksi mä kysyinkin että onko sulla kaikki kotona.

Niin, tää on väliaikaista tää nilkkajuttu. Mä olen jo 1,5 kk sitten alottanut lenkkeilyn ja hyvin on paikat kestäneet mutta kun toi nilkka nyrjähti tossa kotioven edessä pari viikkoa sitten sunnuntaina kun tulin sauvakävelyltä niin sen jälkeen on ollut tää meno yhtä etanavauhtia, ei paljon naurata. On ollut tietysti hyviäkin päiviä että on voinut kävellä pitempiä lenkkejä jotka sitten on kestäneet sen tunnin ja siihen pyrin taas kun toi nilkka vaan antaa myöten. Uimaan pääsen vasta perjantaina rahallisista syistä, mutta rupean kyllä käymään uimahallissa aina silloin kun pystyn. Ja aion ruveta myös käymään salilla mutta sen aloitan vasta syyskuussa aamuisin kun siellä ei ole silloin niin paljon porukkaa kun iltasin.

Tuota 2-3km ja kestää 2h??? Konttaatko??? Reippaasti kävelee noin 5km tunnissa. Mutta tietty kipeenä sen minkä jaksaa, lihakset vetreytyvät ja palautuvat paremmin.

Onko sulla kaikki kotona? Kivasti vastattu. Kun toinen sanoi ettei ole ihan kunnossa vielä. Kyllä se 500m ja 30min on parempi kuin 30min sohvalla. Ei tarvii lytätä heti kun toinen alkaa kohentaa kuntoaan...

Argh, en tarkoittanut todellakaan ketään loukata, kirjoitinhan että kipeänä minkä jaksaa :o Mutta ihmetytti nuo suhteet, ei todellakaan edes hissuksiin kävelemällä mene tuollaista aikaa, niin kuin ihmetytti monia muitakin.
Tottakai on perempi liikkua hissuksiin mieluummin kuin maata sohvalla!

No ihmetellä saa, mutta sanavalintojakin voi vähän miettiä. Toi "Konttaatko???" oli kyllä melkolailla asiaton kommentti tähän paikkaan. Siksi mä kysyinkin että onko sulla kaikki kotona.

Anteeksi alkuperäiselle, oli typerästi kirjoitettu, en kuitenkaan tarkoittanut sitä loukkaavasti :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Niin, tää on väliaikaista tää nilkkajuttu. Mä olen jo 1,5 kk sitten alottanut lenkkeilyn ja hyvin on paikat kestäneet mutta kun toi nilkka nyrjähti tossa kotioven edessä pari viikkoa sitten sunnuntaina kun tulin sauvakävelyltä niin sen jälkeen on ollut tää meno yhtä etanavauhtia, ei paljon naurata. On ollut tietysti hyviäkin päiviä että on voinut kävellä pitempiä lenkkejä jotka sitten on kestäneet sen tunnin ja siihen pyrin taas kun toi nilkka vaan antaa myöten. Uimaan pääsen vasta perjantaina rahallisista syistä, mutta rupean kyllä käymään uimahallissa aina silloin kun pystyn. Ja aion ruveta myös käymään salilla mutta sen aloitan vasta syyskuussa aamuisin kun siellä ei ole silloin niin paljon porukkaa kun iltasin.

Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa :)
Onko sulla on jotain kipugeeliä tohon nilkkaan? Voisi auttaa pahimpina hetkinä edes vähän.

Kyllä se siitä lähtee, kuntouta jalka ensin, niin siitä liikkumisesta tulee kivaakin :) Tsemppiä!

...mä koitan kanssa kunnostautua... :ashamed:

Malviina: Anteeksi annettu!
MendedHearts: On mulla kipugeeliä ja laitankin sitä välillä varsinkin lenkin jälkeen, täytyypä muuten laittaa vaikka koko huusholli haisee sen jälkeen vähän aikaa, on nimittäin aika pahanhajusta mutta ihan hyvä juttu, se on kylmägeeliä mitä käytän tohon. Viime yönäkin otin taas särkylääkkeen, en viitsi tota sidettä yöllä pitää ettei purista yön aikana. Tänään pääsee taas saunan lämpöön niin täytyy hieroa sitä siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Eli kun käytte lenkillä niin millanen teidän mielestänne on lenkki? Pitääkö sen olla vähintään pari kolme kilsaa ja kestää sen 2 tuntia vai voiko se olla puoli kilsaa ja ajassa pituus puoli tuntia? Itsellä tällä hetkellä jalat vähän kipeät mutta yritin kuitenkin tossa käydä kävelemässä sauvojen kanssa sellasen reilun puolen kilsan lenkin, tosin aikaa meni vajaa puoli tuntia. Eikös se ole kuitenkin niin että parempi että yrittää edes vaikkei voisi kävellä kuin ihan pienen matkan kuin ei kävelisi yhtään? Vai mitä mieltä olette onko kunnon lenkki vasta sitten kun se matka on pitempi ja aikaa kuluu enempi?

Ekaan kysymykseen: Mun mielestä lenkki on semmonen missä tulee hiki ja kestää vähintään sen puoli tuntia ... oma lenkki on hippa vajaa 5 kilsaa ja kestää sen noin 46-50 minsaa riippuen siitä kuin jaksaa juosta välillä =)

Tokaan kysymykseen: kyllä se lenkki voi olla lyhyempikin ja kestää kauemmin mutta omalla kohdalla siitä ei juurikaan ole hyötyä kuntoilun merkeissä taikka laihduttamiseen .....

Kolmanteen kysymykseen: on parempi kävellä edes se vähä vaikka menis kauemmin =)

Ja neljänteen: mielestäni kunnon lenkki on vasta sitten kun liikkuu reippaasti + tulee hiki eli pidemmän matkan lyhyemmässä ajassa

Toivottavasti nilkkasi paranee pian niin pääset taas vauhtiin :hug:

Laitoin tohon nilkkaan sitä kylmägeeliä jospa se siitä rauhoittuisi. Täytyy myöntää että taisin vähän pieleen laskea sen matkan ja ajan mutta mitä siitä, erehdyksiä sattuu jokaiselle. Mutta yleensä teen tunnin pituisia lenkkejä enkä oo varma matkan pituudesta mutta hiki tulee aina joka kerta, sen verran reippaasti olen kävellyt mutta nyt tää kävely on vähän tällasta etanavauhtia ja välillä mennään ihan normaalisti millä päällä toi nilkka sattuu olemaan eli kipeytyykö kuinka helposti.
Mutta odotellaan että mitä se meinaa ens viikolla jos tän loppuviikon ottaisi ihan iisisti tai pari seuraavaa päivää.

Yhteistyössä