Kuinka moni mamma kattoo mua kauhuissaan, jos otan lenkille mukaan rattaat 4-vuotiasta varten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulos..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ulos..

Vieras
Mieli tekis kovasti lähteä lenkille, mutta ei oo muita vaihtoehtoja kuin ottaa tuo 4-v mukaan. Lenkin pituus ois jotain neljä, viis kilsaa ja tiedän ettei lapsi jaksa sitä kävellä. Perjantainakin kolmen kilsan lenkki meni siihen, että jatkuvaan piti pysähdellä lepäämään ja lapsi huutaa ja kiukkuaa kun ei halua/jaksa kävellä. Loppumatkan kannoin repparissa ja se ei ollut kovin kivaa.

Haluan kävelylle, voinko ottaa matkarattaat pojalle mukaan (ei omista polkupyörää vielä, kun se on mummolassa) että saan sen niihin napattua siinä vaiheessa kun alkaa käveleminen tympiä?

Mikset voisi? En mä ainakaan jaksa kiinnittää huomiota muiden rattaisiin ja siihen, minkä ikäisiä mukuloita niissä kulkee. Ja toisaalta ei mua myöskään kiinnostaisi pätkääkään, mitä joku muu ajattelisi musta ja lapsestani, jos lähtisin nyt työntelemään tuota melkein-ekaluokkalaista rattaissa.

Ööö, onko joku laki että ei vois ottaa rattaita.. Meidän 4,5veekin istuu vielä rattaissa kun lähden lenkille, toki lenkin pituus on n.10km ja vauhti on hölkkää,mutta eipä oo tullut mieleenkään ettei tuota vois rattaisiin istuttaa siksi aikaa..

Mä oon näköjään traumatisoitunu av-aikoinani :D
Siellä kun jokaisen äipän yli yksvuotiaat kävelee reippaasti kymmeniä kilsoja ja rattaita ei enää yksvuotis synttäreiden jälkeen käytä kukaan fiksu äiti..

Jep. Taidan ottaa rattaat mukaan ja lähteä lenkille. Poiketaan vaikka jätskikiskan kautta (pojalle, ei mulle ;) )

No kyllä katsoisin! Miksei 4-vuotias jaksa kävellä 4-5 km? Tai miksei voi edes ajaa pyörällä? Lääkäritkin ovat jo huolissaan kun lapset eivät osaa enää liikkua ja luut eivät kehity kun aina vaan otetaan ne rattaat mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ulos..:
Siellä kun jokaisen äipän yli yksvuotiaat kävelee reippaasti kymmeniä kilsoja ja rattaita ei enää yksvuotis synttäreiden jälkeen käytä kukaan fiksu äiti..

Jep. Taidan ottaa rattaat mukaan ja lähteä lenkille. Poiketaan vaikka jätskikiskan kautta (pojalle, ei mulle ;) )

Eli poika vaan rattaisiin istumaan ja vielä palkinnoksi jäätelö? Onnittelut sohvaperunan kasvattamisesta!

Meillä neljävuotias yleensä pyöräilee mukana, mutta jos ei ole pyörää, niin ihan hyvin voi rattailla ainakin osan matkaa. Eipä siinä kummoista lenkkitahtia edes pysty pitämään, jos lapsi kävelee mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kyllä katsoisin! Miksei 4-vuotias jaksa kävellä 4-5 km? Tai miksei voi edes ajaa pyörällä? Lääkäritkin ovat jo huolissaan kun lapset eivät osaa enää liikkua ja luut eivät kehity kun aina vaan otetaan ne rattaat mukaan.

No niin, tulihan se sieltä.
Lapsen pyörä on mummolassa, jonne matkaa 60kilsaa joten en lähde hakemaan sitä nyt. Ja lapsi ei ole tottunut kävelemään noin pitkiä matkoja, vaikka muuten liikunnallinen onkin. Päiväkodin kanssakin kun käyvät kävelemässä, maksimi matka on 2kilsaa yhteensä, ja silläkin matkalla pysähtyvät aina välillä lepäämään.

Sitäpaitsi.. vaikka lapsi kävelisikin sen matkan nurisematta, en usko että aikuisen vauhtia jaksaisi koko aikaa.

mä just mietin miten meiän 5v jaksaa tiistaisen suomenlinnassa köpöttelyn,kun tarkotus ois pitkälti koko päivä siellä viettää.rattaat ois kyllä kätevät,jos haluais vaikka päivä levot kesken reissun vetästä...

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:

Eli poika vaan rattaisiin istumaan ja vielä palkinnoksi jäätelö? Onnittelut sohvaperunan kasvattamisesta!

No eihän se lapsi koko matkaa rattaissa istu...Väkisinkö sitä pitäisi kävelyttää kilometrikaupalla kun voimat loppuu?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No niin, tulihan se sieltä.
Lapsen pyörä on mummolassa, jonne matkaa 60kilsaa joten en lähde hakemaan sitä nyt. Ja lapsi ei ole tottunut kävelemään noin pitkiä matkoja, vaikka muuten liikunnallinen onkin. Päiväkodin kanssakin kun käyvät kävelemässä, maksimi matka on 2kilsaa yhteensä, ja silläkin matkalla pysähtyvät aina välillä lepäämään.

Sitäpaitsi.. vaikka lapsi kävelisikin sen matkan nurisematta, en usko että aikuisen vauhtia jaksaisi koko aikaa.

Miksi ei ole lasta opetettu kävelemään pidempiä matkoja?

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:

:D
Eipä tuo edes suostu rattaissa istumaan koko aikaa. Jos oisit lukenut aiemmat viestini (tai ymmärtänyt lukemaasi) niin siellä kyllä selkeästi sanoin että rattaat siksi, että sitten kun ei enää jaksa kävellä niin pääsee niihin.
Ja hui, onpa kauheeta jos saa jäätelöpuikon tällaisilla helteillä! Ajattelin vielä ottaa juomistakin mukaan tai ostaa mehua kaupasta. Järkyttävää, eikö!

Mä kattoisin kyllä vähän ihmeissäni, sillä omani eivät rattaissa oo kahden ikävuoden jälkeen istuneet, mutta miten se sinua haittaa? Teet kuten itse tykkäät, kun ei tuossa kuitenkin lasta vaaranenta tms :) Anna toisten tuijottaa :D

herraisä nähköön! Jos äiti haluaa ottaa lenkin kuntoilun kannalta ( ei lapsen ulkoilutuksen ) niin ei siinä vauhdissa 4 v pysy matkassa ellei väkisin perässään revi. Jotai rajaa kommentteihin. AP! Rattaisiin vaan, niin kävellä tai vaikka hölkätä/juosta niin rivakasti kuin haluat...

Alkuperäinen kirjoittaja jenni:
herraisä nähköön! Jos äiti haluaa ottaa lenkin kuntoilun kannalta ( ei lapsen ulkoilutuksen ) niin ei siinä vauhdissa 4 v pysy matkassa ellei väkisin perässään revi. Jotai rajaa kommentteihin. AP! Rattaisiin vaan, niin kävellä tai vaikka hölkätä/juosta niin rivakasti kuin haluat...

Mä oon ihan samaa mieltä. Monelle aikuisellekkin toi 4-5 km on pitkä lenkki, saati sitten pienelle lapselle. Lapsi vaan rattaisiin ja menoksi! Ap:llähän oli tarkoitus mennä lenkille/kuntoilemaan eikä lasta liikuttamaan.

No jos meinaat vauhtiaki pitää osan matkaa niin eihän siinä lapsi pysy mukana/jaksa joten ota vaan rattaat mukaan hyvällä omalla tunnolla, mukavampi lenkki tulee ku ei tarvi sit jossain välissä taistella sitä väsymistä vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mä kattoisin kyllä vähän ihmeissäni, sillä omani eivät rattaissa oo kahden ikävuoden jälkeen istuneet, mutta miten se sinua haittaa? Teet kuten itse tykkäät, kun ei tuossa kuitenkin lasta vaaranenta tms :) Anna toisten tuijottaa :D[/quo

Tuskinpa ne sun 2-vuotiaat oli sun mukana juoksu-/reippailulenkillä?!

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mä kattoisin kyllä vähän ihmeissäni, sillä omani eivät rattaissa oo kahden ikävuoden jälkeen istuneet, mutta miten se sinua haittaa? Teet kuten itse tykkäät, kun ei tuossa kuitenkin lasta vaaranenta tms :) Anna toisten tuijottaa :D[/quo

Tuskinpa ne sun 2-vuotiaat oli sun mukana juoksu-/reippailulenkillä?!

Mistäs ohikulkija tietää lenkin pituuden?

Alkuperäinen kirjoittaja jenni:

Samaa mieltä. Siis mitä kuntoilua se aikuiselle on, jos joutuu 4-vuotiaan tahtiin menemään.

Yhteistyössä