Lempisitaattejasi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vahingonilo on ilon lajeista puhtainta, sillä siihen liittyvä moraalinen arveluttavuus poistaa sen mielipahan, joka pilaa tavallista iloa: mielipahan siitä, että ilon aihe pian loppuu.

If you love someone, set them free. If they come back they’re yours; If they don’t they never were.(Mark Twain)

Kiitos tästä sitaatista. Tämä lohduttaa paljon nyt eron hetkellä, kun toinen haluaa mennä, enkä itse olisi vielä valmis päästämään irti. Toivottavasti tästä saan voimaa jatkaa omaa elämääni eteenpäin.

[QUOTE="kolmen äiti";24408672]Minä taas olen sitä mieltä, että tuota sitaattia viljelee ne, joille ei ole oikeasti tapahtunut yhtään mitään eikä tiedä elämästä paskaakaan. Samaan sarjaan menee nämä lässytykset siitä, että ihmiselle ei anneta enempää kuin se jaksaa kantaa. Karseaa paskaa kuulla.[/QUOTE]

Itse olen tykännyt tuosta ensimmäisestä sitaatista. Tosin siinä muodossa, että mikä ei tuhoa sinua, vahvistaa (Nietche) Ehkä pieni sävyero, mutta melko suuri merkitysero.

Jälkimmäinen taas... On huuhaata :)

"Asioilla on tapana järjestyä" on lohduttanut mua niin monesti, etenkin kun tajusin tämän lausahduksen syvimmän olemuksen. Ei ole merkitystä mihin suuntaan ne asiat järjestyy, mutta joskus ne järjestyy kuitenkin. Eli tavallaan sama kuin "Elämä menee eteenpäin". Pahat asiat jää taakse, tosin voi olla että tilassa tapahtuu "ojasta allikkoon"-efekti, mutta silloin ainakin tajuaa että eihän mulla hitto niin paskaa ollutkaan. Mikä opettaa taas. Ja lopulta sitä jotenkin oppii arvostamaan sitä että tilanteet muuttuu, muuttuivat ne oikeastaan mihin suuntaan vain, niin yhdessä ja samassa tilassa jumittaminen olisi varmastikin pahin rangaistus.

plaaplaaplaa...

[QUOTE="bleu";24411027]"yesterday is history,tomorrow is mystery.today is a gift"[/QUOTE]

... jatkan: That´s why it´s called the "present" :)

Omia sekalaisia lemppareitani:
Arvioi terveydentilasi sen mukaan, kuinka myötämielisesti suhtaudut aamuun ja kevääseen.
H. D. Thoreau

Aviomies on hän, jonka silmät saattavat harhailla mutta kädet eivät.
T. J. Jones

Ei koskaan kannata puhua paskaa, sillä joskus saattaa joutua syömään sanansa.

Ei ole kahta samanlaista ihmistä, ja molemmat ovat siitä iloisia.

"Asioilla on tapana järjestyä" on lohduttanut mua niin monesti, etenkin kun tajusin tämän lausahduksen syvimmän olemuksen. Ei ole merkitystä mihin suuntaan ne asiat järjestyy, mutta joskus ne järjestyy kuitenkin. Eli tavallaan sama kuin "Elämä menee eteenpäin". Pahat asiat jää taakse, tosin voi olla että tilassa tapahtuu "ojasta allikkoon"-efekti, mutta silloin ainakin tajuaa että eihän mulla hitto niin paskaa ollutkaan. Mikä opettaa taas. Ja lopulta sitä jotenkin oppii arvostamaan sitä että tilanteet muuttuu, muuttuivat ne oikeastaan mihin suuntaan vain, niin yhdessä ja samassa tilassa jumittaminen olisi varmastikin pahin rangaistus.

plaaplaaplaa...

Tohon kuuluu vielä jatkopätkä ja kokonaisuus kuuluu että "Asioilla on tapana järjestyä, jos ei hyvin niin huonosti" :D

Yhtään järkevää sitaattia en nyt muista mutta sanontaa "niin makaa kuin petaa" käytän luvattoman usein :ashamed:

"Erilainen", hän sanoo.
"Minä uskallan olla erilainen ja voi kuinka minä halveksin teitä te tavalliset ihmiset!"
"Minä puen päälleni verkkahousut tai vaikkapa lakanan, sillä minä uskallan!"
"Minä värjään hiukseni sinisiksi ja kasvot vaikka vihreiksi, sillä minä uskallan!"
Aikani yritin selittää hänelle, etten tunne tarvetta olla erilainen.
Että minä olen minä ilman rekvisiittaakin.
Mutta sitten huomasin, minun tavallisuuteni on hänen itsetuntonsa.
Hän voi olla erilainen vain jos minä olen tavallinen.
--- Katja Grahn

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24412623:
"Puoliväkisin olen juonut viiniä." (Seppö Räty)

"Jumalan kiitos olen ateisti." (Luis Buñuel)
En muista, kuka sanoi, mutta jotenkin näin se meni:

"Kaikki ovat ateisteja, mitä Poseidoniin tulee. Kristitytkin ovat vain ateisteja miinus yksi - he eivät usko mihinkään jumaliin, paitsi yhteen."

Tosin, minua on aina häirinnyt se kun on nähnyt kiihkossa olevan kristityn julistavan "Kiitetty olkoon Jumalamme, Jeesus Kristus"
Nooh, niinhän se vähän on. Uskon yhteen jumalaan, joka on kolme jumalaa, joka on yksi jumala, joka on kolme jumalaa. Mutta ei nyt väännetä näistä tässä ketjussa, sitä varten on hassunhauska Uskonnollista logiikkaa -ketju.

"Siitä on leikki kaukana kun hevoset nai- tanner tömisee ja aitaa kaatuu." =)

Mun mielestä Tuntemattomasta sotilaasta, saa korjata jos muistan väärin...:whistle:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hieno ketju!

Tämä on kyllä runo, mutta ehkä se sallitaan silti :) Katri Valan Pajupilli merkitsi mulle etenkin nuorempana hyvin paljon ja resonoi yhä hyvin syvissä mieleni sopukoissa :heart:

En ole lipunkantaja,
en kotkansydäminen tiennäyttäjä
matkallanne aamun maahan.
Olen virran partaalla paju,
jonka lävitse tuulet puhaltavat,
josta maailman kapinallinen henki
taittaa yksinkertaisen pillin
soittaaksensa sävelmän,
jossa on myrskyä, tuskaa, rakkautta
ja hiukan aamunsarastusta.

"Vaikka nyt meneekin huonosti, tulevaisuudessa menee vielä huonommin."
- Mauno Koivisto