Lelujen kerääminen kyläilyn lopussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja simpu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

simpu

Aktiivinen jäsen
08.07.2005
1 857
0
36
Mitäs mieltä olette, kenen homma se on? Mun mielestä kaikki lapset saavat siihen osallistua, vaikka kaikkien vanhempien avustamana. Ketään en tietenkään pyydä keräämään leluja! Joskus sanon, että laitan kyllä ne lelut paikalleen, jos vaikka kaverin vauva alkaa jo itkeä väsymystä, kun ovat lähdössä ja kaveri yrittää alkaa kerätä leluja. Rasittavinta on, kun tullaan, leikitään ja sotketaan kaikki lelut lattialle ja sitten lähdetään ilman elettäkään tehdä mitään leluröykkiölle lattialla.

Jos me ollaan kylässä, kerään aina edes osan leluista lasten kanssa!

Mites muut toimii ja toivoo toisten toimivan?

sama homma meillä. Kyllä mua sapetti kun pojan synttäreillä hieman alle 2 vee kaatoi kaikki lelulaatikot lattialle. Meillä lelut on vielä lajiteltu... Pojan molemmat vanhemmat katsoivat toimitusta eivätkä tehneet elettäkään kieltääkseen tai siivotakseen. Se poika ei edes leikkinyt niillä leluilla vaan sen leikki oli se sotkeminen.

Yleensä keräilen leluja itse omien lapsieni kanssa (meidän 1-veekin osaa homman). Keräilen leluja myös avoimessa päiväkodissa ja kavereilla kun ollaan lähdössä.

Meillä taas saa leikkiä vapaasti, kyllä mä sitten ehdin ne jossain välissä keräämään!
Kysymys siis pienistä taaperoista ja vauvoista, kaikki alle 2v.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No meillä ei leluja revitä lattialle, ne laitetaan takasin kun yksi leikki on leikitty loppuun, ei ole ongelmaa keräämisessä.

Entäs vieraat lapset? Leikitkö sä niitten kanssa ja vahtaat vieressä, että laittaa aina lelut paikoilleen? Mä kyllä nautin mielelläni siitä hetkestä, kun lapset leikkii paikseen ja itse saa jutella rauhassa.

meillä minä sanon aina kun vieraat ovat tekemässä lähtäa (alkavat puhumaan että kotiin kohta) nousen ylös ja komennan muksut leluja keräämään. ei tarvitse selittää tai odottaa, kerta ovat yhdessä leikkineet saavat leikin siivotakin, ellei oma muksu jää leikkimään heidän lähdettyä.

ja automaattisesti vieraissa ollessani komennan lapseni siivoamaan sotkut ennekuin lähdetään =)

Alkuperäinen kirjoittaja simpu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No meillä ei leluja revitä lattialle, ne laitetaan takasin kun yksi leikki on leikitty loppuun, ei ole ongelmaa keräämisessä.

Entäs vieraat lapset? Leikitkö sä niitten kanssa ja vahtaat vieressä, että laittaa aina lelut paikoilleen? Mä kyllä nautin mielelläni siitä hetkestä, kun lapset leikkii paikseen ja itse saa jutella rauhassa.

Ei meillä ole tuollaisia vieraita lapsia, kyllä meidän vieraat osaa omien mukaan tehdä leikit. Jos oma lapsi alkaa laittaa tavaroita paikalleen ennen seuraavaa leikkiä, en ole vielä lasta tavannut joka ei olisi hommassa häntä auttanut. Kyse on tosin isommista, 5v meidän 2 v sotkee ja häntä pitää kyllä auttaa siivoamaan. Ja jos on noita pieniä kylässä, niin se on tietty koppa jossa on heidän ikäsiensä lelut.

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Mä keräilen kylässä ollessani lasten kanssa leluja kasaan, mutta meillä ei tarvitse vieraiden keräillä.

Ei meilläkään tarvitse. Mutta onko susta kiva ele, jos kaveri ja sen lapset aloittaa keräämään niitä leluja.

Yhteistyössä