Leipooko kukaan ite leipää?

Miä
Ei yleensä mutta tykkään hirveesti kun laittaa siihen taikinaan fetaa ja oliiviviipaleita tai ihan vaan valkosipulia. Noita meillä tehdään joskus ja sitten kaikenlaisia sämpylöitä :p
 
Sämpylät teen ite, ja kunhan omaan taloon päästään ni meinaan kokeilla isompaaki leipää. Tähän asti ei oo vielä tarvinu, ku anoppi leipoo, mut eipä sekään ikuisesti elä, eli ehkä mun kannattais rueta harjotteleen enempi. Vaaleat leivät onnistuu ainaki jotenkuten, mutta ruisleivästä ei oo ku yks ainut kokemus koulusta.
 
Jep, ruisleivät teen ite (jahka en TAAS onnistu unohtamaan juuren ottamista vaikka niiitä on pakkasessa kaks kappaletta... oon jo onnistunu unohtaan ja joutunu ootteleen että täti antaa uuden juuren :headwall: )
Joku aika sitten sain myös ihan hyvän hiivaleivän ohjeen mummolta ja on tullu sitäkin tehtyä, onnistun sillä ohjeella tekeen jopa vuokaleipää.
Sämpylöitä sillon tällöin tehdään.
 
Mä teen leipää ja sämpylöitä välillä ite ja tykkään myös tehdä erilaisia maustamiskokeiluja. Sunnuntaina tein sämpyläjauhoista omena-porkkanaleipää ja hyvää tuli. Kaipa sitä ruisleipääkin vois joskus kokeilla, vaikka leivinuunia meillä ei ookaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Mä teen leipää ja sämpylöitä välillä ite ja tykkään myös tehdä erilaisia maustamiskokeiluja. Sunnuntaina tein sämpyläjauhoista omena-porkkanaleipää ja hyvää tuli. Kaipa sitä ruisleipääkin vois joskus kokeilla, vaikka leivinuunia meillä ei ookaan.
Ei oo meilläkään leivinuunia, mut meillon kyllä leivinkivi.
Ajaa hyvin asiansa :D
 

Yhteistyössä