Leikkipuistossa nähtyä ja koettua

"vierailijana"
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30255864:
Puistot ovat paikkoja johon lapset voidaan tuoda selviytymään itsekseen, oli ikä mikä tahansa. Jos tippuvat puista, voin noteerata sen penkiltä,
Hei nyt oikeesti!!! Sä taas muutat tarinaasi! Et aloituksessa kirjoittanut mitään tippumisista ja itsensä satuttamisista, ei, vaan yksinomaan siitä vuorovaikutuksesta!

Miksi et vastaa siihen kysymykseen, että miksi kuvittelet muiden lasten jäävän ilman vanhempien huomiota muuallakin kuin puistossa???

Vai haluatko vielä muuttaa sun johtoajatustasi?
 
Pin
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30255864:
Ei kyllä "yleinen kanta" on tullut selväksi. Olen valistunut siitä kuinka puistoissa tulee jatkossa toimia.

Puistot ovat paikkoja johon lapset voidaan tuoda selviytymään itsekseen, oli ikä mikä tahansa. Jos tippuvat puista, voin noteerata sen penkiltä, ajattelemalla: olen vuorovaikutuksessa sitten muualla kuin täällä. Olenhan lomalla, kun olen puistossa. Ja onhan tuolla tuo ääliö äiti, joka näyttää olevan martyyri, huomionhakuinen ja varmasti narsistinenkin, oman pienen lapsensa kanssa. Hän varmasti hoitaa kaikkien muidenkin muksut. Otan käsilaukusta älykkään puhelimeni ja selaan vaikka kaksplussaa.
Voin vaikka joutessani haukkua jotakin palstalaista.
Tee niin, mutta älä ihmettele jos sinusta tehdään joku ilmoitus kun toimit noin. Ihmiset ihan aiheestakin katsovat pahalla toimintaasi, tuskin on puistossa yhtäkään tuollaista(paitsi dramaattisessa mielikuvituksessasi kaikki jotka istuvat).
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30255864:
Ei kyllä "yleinen kanta" on tullut selväksi. Olen valistunut siitä kuinka puistoissa tulee jatkossa toimia.

Puistot ovat paikkoja johon lapset voidaan tuoda selviytymään itsekseen, oli ikä mikä tahansa. Jos tippuvat puista, voin noteerata sen penkiltä, ajattelemalla: olen vuorovaikutuksessa sitten muualla kuin täällä. Olenhan lomalla, kun olen puistossa. Ja onhan tuolla tuo ääliö äiti, joka näyttää olevan martyyri, huomionhakuinen ja varmasti narsistinenkin, oman pienen lapsensa kanssa. Hän varmasti hoitaa kaikkien muidenkin muksut. Otan käsilaukusta älykkään puhelimeni ja selaan vaikka kaksplussaa.
Voin vaikka joutessani haukkua jotakin palstalaista.
Voi hyvä luoja! Aloituksessa et puhunut mistään survival-taistelukentästä, vaan leikkipuistosta.

Ihan oikeasti, kiipesikö siellä joku korkealle puuhun? Jos kiipesi, näitkö oikeasti, miten vanhemmat tapausta tarkkailivat? Jos joku kiipesi eikä vanhemmat piitanneet, mikset tehnyt asialle mitään? Etkö siis vahtinutkaan lapsia?

Jos näin tosiaan kävi, mikset maininnut sitä aloituksessa? Tuo on kuitenkin aika merkittävä asia. Hassua, että sinä et sitä pitänyt niin merkittävänä, että olisit ottanut sen heti alkuun puheeksi. Vai olisiko kuitenkin niin, että keksit tämän jutun nyt myöhemmin tai haluat liioitella?
 
Pin
[QUOTE="vierailijana";30255878]Hei nyt oikeesti!!! Sä taas muutat tarinaasi! Et aloituksessa kirjoittanut mitään tippumisista ja itsensä satuttamisista, ei, vaan yksinomaan siitä vuorovaikutuksesta!

Miksi et vastaa siihen kysymykseen, että miksi kuvittelet muiden lasten jäävän ilman vanhempien huomiota muuallakin kuin puistossa???

Vai haluatko vielä muuttaa sun johtoajatustasi?[/QUOTE]

Ei se oikein taida tietää itsekään mistä puhuu. Muuttelee aina kun huomaa puhuvansa itseään ristiin. Eihän tässä pysy kukaan enää mukana, paras nikki aikoihin. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30255661:
Minä aion aina antaa aikaani omille lapselle ja näyttää siltä, että jatkossa sitä aikaa on annettava niillekin lapsille, jotka eivät valitettavasti saa sitä omiltaan.
Anteeks ny vain, mutta miten sä voit sanoa noin leikkipuistos vietetyn ajan perusteella? Ethän sä noiden ihmisten koteihin näe.

Lopeta tuo ittes korottaminen ja muiden suoranaanen halveksunta niin voit saada parempia vastauksia. Sun tyyli on niin ylimielinen, että sen takia ihmiset on täs ketjus älähtäny. Ei monikaa varmasti älähtäny sen takia, että tunsi piston kuten joku tuolla väitti. Sä kirjootit heti alusta alkaen todella halveksuvasti niistä toisista vanhemmista ja pahenee vain koko ajan. Totta kai ihmiset sellaaseen puuttuu vaikka itte olisivat niitä osallistuvia vanhempia.

Ei, mun ei tarvitte tuntia pistoa tämän takia. Mulla on jo sen verran iso lapsi, että ei häntä tarvitte leikittää. Yhdes touhataan juttuja silti, mutta alkaa pian 11v. täyttävällä olla niin paljo omia juttuja, että ei aikuusia kaivata aina mukaan.
 
nojooh
Mitä mieltä olet sellaisesta: jos näkisin sinut leikkipuistossa leikittämässä lapsia, ajattelisin, että "voi sitä pientä lastaparka, hän ei varmaan milloinkaan muuten saa äidiltä huomioda kun leikkipuistossa, silloin kun äidin on julkisesti esitettävä, miten loistava hän onkaan. Ja eihän siitä lapsesta ikinä kasvaa kunnon kansalaista, kun äiti ei päästä sitä puolta metriä itsestään kauemmaksi". Osuuko mun päätelmä sinusta ja sun suhteesta lapseen oikeaan?

.
Vastaisitko tähän ap?
 
Narsisti
Tää ap taitaa olla niitä henkilöitä, jotka nauttivat siitä että saavat negatiivista huomiota.
Sekä puistossa, että palstalla. Ei mulla muuta. Eihän tällaista ketjua voi ottaa tosissaan.
 
nauraisin jos huvittaisi
Trollaaja ap oli niin oman täydellisyydensä pauloissa, että kompastui omaan sädekehäänsä. Ja ihmeesti myös mies1 harmaana ei näy, kun ap:n pasmat meni sekaisin...

Alkuperäiseen viestiin olisi paljonkin sanottavaa, mutta ei enää jaksa kommentoida.
 
viieras
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30255864:
Ei kyllä "yleinen kanta" on tullut selväksi. Olen valistunut siitä kuinka puistoissa tulee jatkossa toimia.

Puistot ovat paikkoja johon lapset voidaan tuoda selviytymään itsekseen, oli ikä mikä tahansa. Jos tippuvat puista, voin noteerata sen penkiltä, ajattelemalla: olen vuorovaikutuksessa sitten muualla kuin täällä. Olenhan lomalla, kun olen puistossa. Ja onhan tuolla tuo ääliö äiti, joka näyttää olevan martyyri, huomionhakuinen ja varmasti narsistinenkin, oman pienen lapsensa kanssa. Hän varmasti hoitaa kaikkien muidenkin muksut. Otan käsilaukusta älykkään puhelimeni ja selaan vaikka kaksplussaa.
Voin vaikka joutessani haukkua jotakin palstalaista.
Ööh, ei kun:

"Leikkipuisto on joko valvottu tai valvomaton, yleensä lasten tai varhaisnuorten yleiseen käyttöön ajanviettopaikaksi tarkoitettu puisto tai puiston osa, johon on sijoitettu lapsille ja joskus myös aikuisille suunniteltuja palveluja, leluja tai laitteita.

Leikkipuistot yleisesti ottaen pyritään suunnittelemaan turvallisiksi myös pieniä alueen käyttäjiä varten sekä kestämään vaihtelevia sääolosuhteita ja ilkivaltaa."

Ja mun lapsi saa kyllä kiipeillä puistossa kiville ja puihin ja härveleihin, koska en ole vielä niin vaarallisessa puistossa ollut, että se kuolemanvaaraan johtaisi. Ja meinasitko seistä kädet ojossa siinä telineen alla valmiita koppaamaan kullanmurun kiinni, jos se putoaa. Kiipeily kohottaa lapsen itsetuntoa, oman kehon hallintaa ym : Kiipeily edistää luku- ja kirjoitustaidon oppimista | Vanhemmuus | yle.fi

Oma lapseni on sen verran pieni, ettei pääsisi mihinkään puuhun kiipeämään ja jos osaisi siihen kiivetä, olisi varmaan tarpeeksi vanha niin tekemään. Just muutama viikko sitten kiipeilytelineellä törmäsin hysteerisesti "vuorovaikuttavaan" äityliin, joka hoki lapselleen koko ajan, että kohta sä putoat, varo ettet putoa, apua! Lapsi raukka.

Ja tota vuorovaikutushan onkin ensisijaisesti sitä että varoittaa lastaan menemästä tai tekemästä puistossa jotain... Oon ihan muuksi luullut. Että jos sä nyt sitten olet tunnin päivässä vuorovaikutuksessa lapsesi kanssa puistossa, niin muulloin ei tartte juuri sen perään katsoa.
 
Voin vastata.
En elä klo 07-17 elämää. Näen lapsiani päivällä miten sattuu. Teen töitä miten sattuu.

Olen lapsilleni läsnä, kun on mahdollisuus olla heidän kanssa. Oli se sitten yhteinen leikki puistossa, kotona majan rakentaminen, metsäretki, lauluhetki, kainalossa kyhnyttäminen..seikkailu kaupungissa.

Olen rajaton ja vapaa.
Näin myös lapseni. He ovat aloitteen tekijöitä, uskaltavat mennä yksin vieraissa paikoissa. Me pussailemme ja halailemme. Nauramme, hassutelemme ja vitsailemme yhdessä.

Olemme avoimia. Tulemme aina olemaan.

Se kellä onni on, se onnen näyttäkööt!

Ihan kuule tuulen huminaa, mikä sun mielipiteesi on. Ei satuta missään määrin.
Löydä onnesi:heart:
 
Narsisti
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30255927:
Voin vastata.
En elä klo 07-17 elämää. Näen lapsiani päivällä miten sattuu. Teen töitä miten sattuu.

Olen lapsilleni läsnä, kun on mahdollisuus olla heidän kanssa. Oli se sitten yhteinen leikki puistossa, kotona majan rakentaminen, metsäretki, lauluhetki, kainalossa kyhnyttäminen..seikkailu kaupungissa.

Olen rajaton ja vapaa.
Näin myös lapseni. He ovat aloitteen tekijöitä, uskaltavat mennä yksin vieraissa paikoissa. Me pussailemme ja halailemme. Nauramme, hassutelemme ja vitsailemme yhdessä.

Olemme avoimia. Tulemme aina olemaan.

Se kellä onni on, se onnen näyttäkööt!

Ihan kuule tuulen huminaa, mikä sun mielipiteesi on. Ei satuta missään määrin.
Löydä onnesi:heart:
Sairaan ärsyttävä.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30255927:
Voin vastata.
En elä klo 07-17 elämää. Näen lapsiani päivällä miten sattuu. Teen töitä miten sattuu.

Olen lapsilleni läsnä, kun on mahdollisuus olla heidän kanssa. Oli se sitten yhteinen leikki puistossa, kotona majan rakentaminen, metsäretki, lauluhetki, kainalossa kyhnyttäminen..seikkailu kaupungissa.

Olen rajaton ja vapaa.
Näin myös lapseni. He ovat aloitteen tekijöitä, uskaltavat mennä yksin vieraissa paikoissa. Me pussailemme ja halailemme. Nauramme, hassutelemme ja vitsailemme yhdessä.

Olemme avoimia. Tulemme aina olemaan.

Se kellä onni on, se onnen näyttäkööt!

Ihan kuule tuulen huminaa, mikä sun mielipiteesi on. Ei satuta missään määrin.
Löydä onnesi:heart:
Mitä ihmettä? Miten lapsesi saa mennä yksin vieraissa paikoissa? Eivätkö tällaiset lapset ole turvattomia, kun eivät saa vanhempiensa huomiota?
 
"vieraana"
Kiva että leikit. Joskus puistossa joku isä on pelannut myös minun lasteni kanssa jalkapalloa. Olisiko mun pitänyt siihen mennä myös pelamaan palloa?

Mulla on itselläni useampi lapsi ja osaavat leikkiä keskenäänkin hienosti. Joskus toki pelataan ja leikitään myös me aikuiset, mutta yleisemmin ajattelen että leikkipuistossa aikusiten ei tarvitse leikkiä.

Jotenkin vaan mietin että olisiko niiden aikuisten pitänyt käskeä omat lapsensa siitä pois?
 
"vierailijana"
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30255927:
Voin vastata.
En elä klo 07-17 elämää. Näen lapsiani päivällä miten sattuu. Teen töitä miten sattuu.

Olen lapsilleni läsnä, kun on mahdollisuus olla heidän kanssa. Oli se sitten yhteinen leikki puistossa, kotona majan rakentaminen, metsäretki, lauluhetki, kainalossa kyhnyttäminen..seikkailu kaupungissa.

Olen rajaton ja vapaa.
Näin myös lapseni. He ovat aloitteen tekijöitä, uskaltavat mennä yksin vieraissa paikoissa. Me pussailemme ja halailemme. Nauramme, hassutelemme ja vitsailemme yhdessä.
Sitten vastaa tähän: mistä tiedät, ettei niillä tunnin puistossa ohimennen näkemilläsi vanhemmilla olisi ihan samoin? Tai toisaalta, mistä he voisivat tietää tuon ohimenevän tunnin perusteella, että teillä on noin? Ja nyt vastaa jo viimein tähän. Itsepä aloitit.
 
Ajatelkaas sitä, että mä en oo tainnu ikinä käydä lapseni kans leikkipuistos. No ei täällä kyllä ookaa kuin muutama pieni alue jossa yks kiipeilyteline (ei pakosta sitäkää), liukumäki ja pari keinua.

Nykyään likka kulkee monesti kaverien kans koulun pihas kiipeilemäs, pitääskö mun mennä sinne mukaan? Taitaasin vain häiritä vitosluokkalaasia. :D
 
viieras
Miten ne sun lapset voi mennä yksin vieraissa paikoissa, mutta muiden lapsia ei voi päästää vieraan ihmisen läheisyyteen edes puistossa näköetäisyydellä. Kun lapsiin ja siihen lapsen kanssa olevaan aikuiseen pitää pitää yllä katsekontaktia jatkuvasti, niin miten se onnistuu, jos lapsi on yksin vieraassa paikassa?
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Ajatelkaas sitä, että mä en oo tainnu ikinä käydä lapseni kans leikkipuistos. No ei täällä kyllä ookaa kuin muutama pieni alue jossa yks kiipeilyteline (ei pakosta sitäkää), liukumäki ja pari keinua.

Nykyään likka kulkee monesti kaverien kans koulun pihas kiipeilemäs, pitääskö mun mennä sinne mukaan? Taitaasin vain häiritä vitosluokkalaasia. :D
Vertaatko aidosti 5lk parivuotiaaseen?
Saanko nyt vetää päätelmän , että parivuotias voisi mennä myös yksin koulun pihalle kiipeilemään, sillä tekeehän 5lk: kin lapsi niin?
 
säpäle harmaana
Miten ne sun lapset voi mennä yksin vieraissa paikoissa, mutta muiden lapsia ei voi päästää vieraan ihmisen läheisyyteen edes puistossa näköetäisyydellä. Kun lapsiin ja siihen lapsen kanssa olevaan aikuiseen pitää pitää yllä katsekontaktia jatkuvasti, niin miten se onnistuu, jos lapsi on yksin vieraassa paikassa?
Niin, sinne vaan jätetään selviytymään vieraaseen paikkaan.
 
Enmuistanimimerkkiä
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30255960:
Vertaatko aidosti 5lk parivuotiaaseen?
Saanko nyt vetää päätelmän , että parivuotias voisi mennä myös yksin koulun pihalle kiipeilemään, sillä tekeehän 5lk: kin lapsi niin?
Itse mainitsit juuri, ettää lapseSI, siis myös pariivuotias, menevät mielellään yksin vieraisssa paikoissa? Mitäs se sitten tarkoitti? Haahuilee yksin kaduilla? Menee yksin soittelemaan toiseten ovikelloja?Käy kaupassa yksin? Vieraassa kaupungissa? Osaa jo matkustaa yksin? Wau. Olen kade.
 

Yhteistyössä