Laulu nimiäisiin?? Ei virsiä!

Pidetään tyttärelle nimiäiset ja miehen sisko on lupautunut laulamaan jotain. Nyt tarviisin apua lauluvalinnassa.
Oliskohan jollain (esim) iskelmälaulajalla jotain kaunista laulua joka liittyisi lapsiin jollain tavalla? Harvoin tulee itse kuunneltua iskelmiä niin en tiedä :ashamed: . Käy tietenkin joku muukin kuin iskelmä.

Toivottavasti joku voisi auttaa. Kiitos. :)
 
Rokkivosu
Pojan nimiäisissä laulettiin Ihmisen poika, Ihme ja kumma ja yllärinumerona lastenlaulu Minun ystäväni :) Ei noista varmaan kyllä apua ollu :D
Lainaa vain-biisin oon kuulu laulettavan kans :)
 
ihana
belle ja sebastian sarjasta se lintu:

1.Maailmaan mä avaraan jos mennä voisin vaeltamaan ja voisin nähdä kaiken sen myös paikankin niin lämpöisen, mikä ohjaa kohtaloa, mikä on ollut ainiaan. Maailmaan mä avaraan jos mennä voisin vaeltamaan ja voisin nähdä kaiken sen, mi viepi ihmisen onnehen.

2.Kaihoten nyt katselen, kun lentää tuolla lintu pienoinen, se nousta korkealle saa ja näkee kauniin, kauniin maan. Täällä nurmet, metsät vihannoi, puut vetten pintaan heijastua voi. Miksi jäisin ikävään, kun lintu siivin lähtee lentämään? Mä lapsi maanhan olen vain ja täällä tehtäväni sain.

3.Vaikka joskus vaeltaa mä voisin kauas merienkin taa, en omaa maata unhottaa mä silti tahdo milloinkaan. Minne vaiheissani jouduinkin, taas mieli tänne palaa takaisin. Niin kuin muuttolinnun tie, ain elon polku varmaan kotiin vie, ja mielen lämmön suuren saa tää kaunis, armas synnyinmaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ihana:
belle ja sebastian sarjasta se lintu:

1.Maailmaan mä avaraan jos mennä voisin vaeltamaan ja voisin nähdä kaiken sen myös paikankin niin lämpöisen, mikä ohjaa kohtaloa, mikä on ollut ainiaan. Maailmaan mä avaraan jos mennä voisin vaeltamaan ja voisin nähdä kaiken sen, mi viepi ihmisen onnehen.

2.Kaihoten nyt katselen, kun lentää tuolla lintu pienoinen, se nousta korkealle saa ja näkee kauniin, kauniin maan. Täällä nurmet, metsät vihannoi, puut vetten pintaan heijastua voi. Miksi jäisin ikävään, kun lintu siivin lähtee lentämään? Mä lapsi maanhan olen vain ja täällä tehtäväni sain.

3.Vaikka joskus vaeltaa mä voisin kauas merienkin taa, en omaa maata unhottaa mä silti tahdo milloinkaan. Minne vaiheissani jouduinkin, taas mieli tänne palaa takaisin. Niin kuin muuttolinnun tie, ain elon polku varmaan kotiin vie, ja mielen lämmön suuren saa tää kaunis, armas synnyinmaa.
tätä aina ala-asteen musiikki tunnilla laulettiin ja sitte aina kotimatkalla kotiin kun koulusta päästiin,ihana kappale.
 
Voi miten paljon tullut ehdotuksia, kiitos. Tuo suojelusenkeli on kyl kaunis laulu, mut vähän turhan herkkä, kun on tuo itku vielä aika herkässä. :)
Mistähän kuulisin noita muita? Mörkö mainio kuullostaa hauskalta. :)
 
Ehdotus
Alkuperäinen kirjoittaja angi:
Voi miten paljon tullut ehdotuksia, kiitos. Tuo suojelusenkeli on kyl kaunis laulu, mut vähän turhan herkkä, kun on tuo itku vielä aika herkässä. :)
Mistähän kuulisin noita muita? Mörkö mainio kuullostaa hauskalta. :)
Yotubesta löytyy melkein kaikki.
 
anna
Mikä nauraa niin kuin aurinko, mikä itkee niin kuin kuu..
Mille meidän istä irvistelee: baby I love You
Mikä kaikkien on suosikki, jopa naapuritkin tykkää;
Mitä kaikki pihan lapset kilvan kärryillämme lykkää
Se on se meidän uusi vauva -nimeä en muista..
Se joskus karjuu niin et' pikkulinnut tippuu puista

Ei kävele, ei konttaa -silti emme pääse karkuun...
sen vuoksi usein yölläkin me heräilemme parkuun
On koira meillä myös vaan vauva näyttää pienemmältä..
ei pääse ruokapöytänkään
-ei ihme jos on nälkä...

Mikä nauraa niin kuin aurinko, mikä itkee niin kuin kuu...
Mille meidän isä salaa kuiskaa: baby I love You
Nyt tulkaa kaikki katsomaan kun vauva hymyilee
-niin tiedättepä senkin missä onni lymyilee...
~P. Rasinkangas ~
 
anna
Joka ilta kun lamppu sammuu ja saapuu oikea yö,

niin Nukku-Matti nousee, ja ovehen hiljaa lyö.

On sillä uniset tossut ja niillä se sipsuttaa,

se hiipii ovesta sisään ja hyppää kaapin taa.



Ja sillä on uninen lakki ja sininen uninen vyö

ja unista jäätelönpalaa se pienillä hampailla syö.

Ja sillä on sininen auto ja se auto hyrrää näin:

surrur surrur ja lähtee unen sinistä maata päin.



Ja pieni sateenvarjo on aivan kallellaan,

ja sinistä unien kirjaa se kantaa kainalossaan,

ja unien sinimaahan se lapset autolla vie.

Surrur surrur ja sinne on sinien, uninen tie.



Ja siellä on kultainen metsä, ja metsässä kultainen puu,

ja unien sinilintu ja linnulla kultainen suu.

Ja se unien sinilintu se lapsia tuudittaa,

Se laulaa unisen laulun, lala lallala lallallaa.

 

Yhteistyössä