Lauantai-ilta pilalla miehen mökötyksen takia :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mies lähti lasten kanssa hiihtämään ja minä tein sillä välin hyvää välipalaa kaikille, siivosin ja järkkäilin paikkoja ja laitoin kynttilöitä keittiöön. Ja saunan lämpiämään niin, että päästään sinne, kun on syöty.

Kun tulivat kotiin niin lapset oli innoissaan herkuista ja mies sanoi, että hän ainakin lähtee vielä hiihtämään itsekin (siis kunnolla). Kesti pitkän aikaa ennen kuin lähti, kun etsi sykemittariaan pitkään.

No minä söin lasten kanssa ja menin saunaan ja köllöteltiin olohuoneessa, kun mies tuli. Meni yksinään saunaan ja sitten keittiöön syömään. Ei puhunut kenellekään mitään, mökötti vain sen lautasensa edessä ja luki lehteä. Jonkun ajan päästä pomppasi ylös, vei koiran lenkille ja sen jälkeen pisti PUHUMATTOMANA lapsen nukkumaan ja paineli itse sänkyyn nuorimman kanssa.

:((

Alkuperäinen kirjoittaja ikuiset traunat:
Kotona oli mökötystä vanhemmilla, niin ahdistaa seurata.

Tosi kurjaa oli, kun esikoinen itki sängyssään että isä ei enää rakasta. Oli siis pelästynyt sitä, kun isä ei puhunut mitään. Onneksi mies lopulta kävi siellä jotain puhumassa lapsille, mutta silti oli vanhimmalla edelleen paha mieli. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kai itse sait suusi aukaistua ja kysyttyä mikä hätänä. Taisit itse olla niin yrmyn näköinen, kun siivosit ja teit ruokaa ja mies silti häipyi hiihtämään.

Mielenkiintoinen päätelmä sinulta. En ollut yrmyn näköinen. Mies sanoi, että lähtee hiihtämään niin minä en tuumannut siihen mitään ihmeellistä ja etsi sitä sykemittariakin jonkun aikaa siinä oman syömiseni lomassa.

Ja mies siis oli jo aiemmin sanonut, että menee hiihtämään vielä itsekin, mutta minä en vain muistanut sitä. Mutta eihän se tässä ole pointti. Mies teki mitä oli aikonutkin ja sitten kuitenkin mökötti, vaikka meillä kaikilla muilla oli ihan hyvä mieli.

Ja kun kävin makkarissa ksyymässä, että mitä mies mököttää niin sanoi, että sitä kun lapset riehuu. Minä tuumasin siihen sitten vain, että lapset alkoi kyllä koheltaa vasta paljon sen jälkeen, kun mies oli jo aloittanut mököttämisensä.

Alkuperäinen kirjoittaja niinhänsääääluulet:
musta tuntuu että mies otti nokkinsa viellä siittä että menitte saunaan ilman häntä, ja toiseks kai meillä kaikilla on oikeus joskus kiukutella, ja olla vähän yrmynä?

No enpä usko, että otti nokkiinsa siitä. Mies usein itse hidasteleekin niin, että me ehdimme lasten kanssa saunoa. Istuu kiinni tietokoneella eikä saa noustua joten kaiketi viihtyy sitten saunassa yksin.

Ja viel saunsta tullessa ei ollut mitenkään erityisen yrmeä... se jotenkin nitkahti siinä syödessä. Ilmeisesti ei tykkää omasta seurastaan.

Haluan sanoa tähän, että myös ketjun aloittajalla on oikeus purkaa ja miettiä miksi mies mököttää.
Toki on oikeus mököttää, mutta kyllä voi myös kysyä miksi mököttää kun se selkeästi on vaikuttanut koko perheen iltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja niinhänsääääluulet:
niinkuin sanoin niin meillä kaikkilla on oikeus huonoihin päiviin ja mökötyksiin =)

ei olekaan oikeus. jos ei millään lailla viitsi toisille ihmisille kertoa mökötyksen syytä, vaan itsekkästi osoittaa omaa paha oloaan muihin.

Yhteistyössä