Lätkä vaimoilla rankkaa PERKELE!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Miksi ihmeessä hyvätuloisessa perheessä ei voisi olla rankkaa sillä aikuisella joka on keskenään lasten kanssa pitkiä aikoja?

Onko tämä vaan ja ainoastaan taas niiden oikeus jotka ei lukeudu hyvätuloisiin?

Ei se rankuus välttämättä ole sitä lasten hoitamista vaan se kokonaisuus kun on yksin.

On se erilaista olla rikas ja yksin kuin köyhä ja yksin lasten kanssa.

Raskaaksi tekee se, että ei saa astua koskaan ulos yksin. 24/7 olet yksin kaupassa lasten kanssa, ruoat siivoukset kaikki lasten kanssa. se on helvetin rankkaa.
ei voi verrata tilanteeseen, että työt on ulkoistettu ja saa lähteä yksin ulos kun huvittaa, kuten saa, jos on rahaa.

Vaan kun nekään kaikki joilla olis varaa palkata hoitaja eivät halua sitä tehdä, eivätkä siis halua olla erossa lapsistaan, mutta mä tarkotinki sitä et rankaa voi toisilla olla se yksinäisyys siitä rakastamastaan aikuisesta joka ei siinä vieressäkään ole ku vaan joskus.

Mut mielipiteensä kullakin, tää on mun mielipide.

Juu ei kaikki todellakaan halua mitään lastenhoitajia, vaan totisesti hoitavat sitten yksinään lapset ja kodin. Lisäksi voin vaan kuvitella miten rankkaa on kun ei koskaan tiedä milloin mies myydään toiseen joukkueeseen ja tulee vaihto toiseen osavaltioon tai peräti maahan. Lisäksi aika saattaa tulla hyvinkin yksinäiseksi kun mies on pelireissuilla, treeneissä yms., itse olet vieraassa maassa johon et uskalla kotiutua ja joka kerta joudut etsimään itsellesi vieraista ihmisistä kavereita ja sitten vielä todennäköisesti ikävöit sukulaisia ja ystäviä Suomesta.

Kaikki on aina suhteellista, rankkuus voi yhdelle toista mitä toiselle. Ei sitä voida mitata eikä tässä kilpailla siitä kenellä on kirkkain kärsijän kruunu. Kuitenkin kiekkovaimolla on ihan samanlainen oikeus myöntää että välillä on rankkaa kuin kenellä tahansa muullakin.

Jos se ärsyttää, kannattaa miettiä onko ärsytyksen syynä kuitenkin (turha) kateus...

No juuh, kyllähän tämäkin palsta on täynnä äitejä, jotka valittavan elämän rankkuutta, vaikka jotkut elävät lehmänlannasta tehdyssä majassa ja kantavat likaisen juomavetensä kilometrien päästä. Siinä sivussa hoitavat muksunsa.
Niin että elämä on suhteellista... :/

No itseasiassa jääkiekkoilijan vaimona olo on rankkaa, kuten muillakin joiden miehet ovat paljon pois kotoa. Miehellä voi olla 2-3 harjoitukset päivässä ja sitten pelit siihen päälle. Jos pelit eivät suju niin miehellä voi olla hermot kireällä. Jääkiekkoilijoilta odotetaan täydellisisä suorituksia ja paineita kasaantuu. Sitten tulee loukkantumisia yms. jotka tuovat omat haasteensa.

Kaikki jääkiekkoilijat eivät ole NHL:ssä pelaavia Selänteitä ja Hagmaneja vaan ihan SM-liigassa pelaavia rivimiehiä. Putkimies tienaa enemmän kuin keskitasoa huonommassa joukkueessa pelaava "rivipakki". Palkka ei todellakaan ole kaksinen ja jääkiekkoilijan vaimon on käytävä töissä siinä kuin muidenkin että asuntolainat ym. saa maksettua.

Yli 30-vuotiaana kroppa onkin sitten siinä kunnossa, johtuen loukkaantumisesta ja jatkuvasta fyysisestä rasituksesta että sääliksi käy. Ammatinvalinta on tietenkin vapaaehtoista. Ei se jääkiekkoilijan eikä hänen vaimonsa elämä todellakaan ole mitään luxuselämää

Minä en kokenut kotiäitinä oloa hankalaksi, vaikka mulla on sellainen lätkän pelaaja joka ei todellakaan tienaa sitä mitä selänteet ja muut vaan käy töissä ja lopun aikaa pelaa sitä lätkää.. Oli varsin helppoa kun oli kotiäiti, vaikka mies vietti viikonloput ja välillä puolen viikkoakin pelireissuilla. Nykyään nuo reissut napsahtaa sitten justiinsa sellaiseen kohtaan kun mulla on yövuoroputki taikka muuten tiivis työputki. Äskettäin just kuskasin lapsen hoitoon 60 kilometrin päähän ennen töihinmenoa ja hain sen sitten myöhemmin työptken jälkeen kun mies oli Latviassa kiekkoa pelaamassa. Että joskus tulee mieleen kuten exäni mulle kerran sanoi: 'Mä aina odotin, että sä isket ihan oikeesti jonkun NHL-kiekkoilijan' ..

Yhteistyössä