Lastenvaunumerkit gallup

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ariel69
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä Cracon vaunut/rattaat eli sellaiset joissa kuomua kääntämällä ja lisäämällä kantokopan saa helposti vaunuiksi ja sitten kun lapsi isompi muuttuvat reilunkokoisiksi rattaiksi. Hyvin menevät kasaan ja todella helpot pyöritellä ympäri esim. kaupoissa. Hiukan on huonot "jousitukset" eli mukulakivillä ja hietikolla saa ainakin vatsan ilmakuplat liikkeelle vauvalla, mutta ollaan oltu tosi tyytyväisiä!!Väri kivan neutraali tumma ja auton kantokoppa menee suoraan kiinni kun on siis saman merkkinen, tämä ollut kiva plussa! Alla toimiva kuljetuskori ja turhanapitämäni edessä olevan lokerikon jossa oli kello ja lämpömittari sai pois. Työntökahvaa ei saa säädettyä, mutta meille työntökorkeus ollut sopiva (m.182 ja n.171cm)Hintaa oli n. 200€. Hintaansa nähden ollut loisto-ostos! Suosittelemme!!

Sinä jolla on Cracon rattaat, niin minkälainen kokemus sulla on talvikäytöstä. Eikös cracossa ole aika pienet pyörät?! Ovatko hankalat työntää esim sohjossa? Entäs teutonia merkki, onko siitä jollain kokemusta?!?!

Emmaljungan Ceroxit olleet vuoden käytössä.Tosi hyvät ja menevät pieneen tilaan,joka on plussaa autoon pakatessa.Kääntyvä työntöaisa huippuhyvä auringonpaisteella.Ei paahdu vaavi kun saa aina heitettyä aisan toiseen suuntaan.Pyörät talvella menee hyvin maaseudullakin!!

Meillä edessä vaunujen hankkiminen ja ollaankin nyt kahden vaiheilla. Tutullani on Oran vaunut ja kehuu hyviksi. Itse löysin pikkupingviinin sivuilta Filuu M100 Evolution- merkkiset yhdistelmävaunut ja kovasti tekisi mieli niitä. Haluaisinkin nyt kuulla kokemuksia näistä vaunuista. Hinnan ja ulkonäön puolesta vaikuttavat todella hyviltä, mutta miten on kestävyys?

Itsellä ollut briot, herqulekset ja nyt emmaljungat.Emmaljungat parhaimmat ja herqulekset huonoimmat.Suosittelen emmaljungia siis hinnan puolesta rattaita kantokopalla.Herquleksia en pidemmän päälle suosittele.Hankalat liikutella(raptor4) ja etenkin talvella-sadesuoja+ Ruuvit irtoilee.

Alkuperäinen kirjoittaja Jolie:
Meillä edessä vaunujen hankkiminen ja ollaankin nyt kahden vaiheilla. Tutullani on Oran vaunut ja kehuu hyviksi. Itse löysin pikkupingviinin sivuilta Filuu M100 Evolution- merkkiset yhdistelmävaunut ja kovasti tekisi mieli niitä. Haluaisinkin nyt kuulla kokemuksia näistä vaunuista. Hinnan ja ulkonäön puolesta vaikuttavat todella hyviltä, mutta miten on kestävyys?

Meillä Filuut jotka nyt odottavat toista käyttäjäänsä! Tilasimme juuri tuolta Pikkupingviinistä ja olemme olleet tosi tyytyväisiä. Koppaosa oli tilava ja lämmin talvivauvalle ja erityisesti ollaan tykätty isosta ratasistuimesta (meillä pitkä poika!), siitä jalkaosan jatkopalasta ja heittoaisasta. Vaunut ovat olleet lähes päivittäisessä käytössä ja hyvin toimineet, kankaatkaan eivät ole haalistuneet. Toimitus oli nopea ja mielestäni hinta tosi edullinen. Suosittelen!

Meillä on saksalaiset Hartan Skater S:t (kolmipyöräiset), ja todella hyvältä ovat tuntuneet ensimmäisen käyttökuukauden jälkeen. Tukevat, näppärät, hyvännäköiset ja takuulla kestävät ja pitkäaikaiset. Tilasimme Saksasta hintaan 562 e. Pehmeä koppa on todella tilava, eikä lainkaan "kuuma".

Moikka,

Kun tässä nyt on näistä vaunuista puhetta niin ajattelin mainita että vaunukopan käyttöaika on todella lyhyt verrattaessa rattaisiin. Jos satsaa noihin vaunuihin paljon rahaa niin kannattaa ottaa sellaiset jotka muuntuvat rattaiksi joita sitten normaalisti saakin työnnellä pari vuotta. Toivoin että joku olisi tän mulle kertonut kun odotin ekaa lastani sillä itse en tätä edes tullut silloin ajatelleeksi... säkällä kuitenkin valitsin jo silloin Bugaboot jotka ovat myös erittäin hyvät rattaina!

Me taas olemme olleet enemmän kuin tyytväisiä Herquleksiimme (Razor 4). Ovat tukevat ja kestävät, erinomaiset Suomen talveen. Ei ole meillä ainakaan ruuvit irtoilleet! Ovat hirmu kevyet työntää ja menevät näppärästi kasaan. Vaikka vaunujen ulkonäöllä ei ole niin merkitystä, mieskin mieltyi vaunujen sporttisuuteen, eivät näytä miltään nukenvaunuilta =)!

Mulla on brio kombit ja olen tosi tyytyväinen. kaverillani on emmaljungat ja etuna niissä on se että vaikka muuten ovat aivan vastaavat kuin minunkin vaununi,niin emmat on pienemmät ja pikkasen kevyemmät. haittana se että emmoissa on myös kantokoppa pienempi,joten vaunuissa lasta ei kauaa yli 5kk voi pitää,mulla meni kombeissa 6kk asti.

Hei Filuun käyttäjät, onko vaunut helppo taittaa kasaan ja menevätkö pieneen tilaan? Itse harkitsen juuri Filuun tilaamista pikkupingviinistä. Talvivauvaa odottelen..

Alkuperäinen kirjoittaja papunen:
Hei Filuun käyttäjät, onko vaunut helppo taittaa kasaan ja menevätkö pieneen tilaan? Itse harkitsen juuri Filuun tilaamista pikkupingviinistä. Talvivauvaa odottelen..

Hei, vaunut on helppo taittaa kasaan. Menevät tosi lättänäksi mutta ovat aika leveät. Meillä autona ihan tavallinen 5-ovinen, konttiin menevät kyllä kun irrottaa kaksi rengasta. Siskoni farmariin menevät ihan helposti!

Meillä on ollut Emmaljungan Cerox Sportit 2,5 v. ja ovat olleet aivan loistavat! Ja näyttävät ja tuntuvat edelleen aivan uusilta ahkerasta käytöstä huolimatta. Maksoivat kovan kopan kanssa 665 eur. Mikään osa ei ole mennyt rikki eikä muitakaan ongelmia ole ollut. Kankaat eivät ole kuluneet tai haalistuneet mihinkään, vaikka ovat olleet paljon auringossa. Lisäksi kangasosat on helppo vain pyyhkäistä puhtaaksi kurasta kostealla rätillä. Ovat mukavan tukevat ja turvallisen tuntuiset.

Kävin katsomassa käytettyjä yhdistelmävaunuja. Borat olleet yhdellä lapsella ja Briot olleet kolmella (tosin talossa oli muitakin vaunuja ja rattaita ollut lukuisia). Molemmat vaunut olivat siistit, mutta Briot olivat selvästi paremman oloiset: Borat vaikuttivat Brioihin verrattuna ronskeilta ja kömpelöiltä ja jotkut nivelet olivat jo vähän väljät. Briot olivat kodikkaammat, ketterämmät ja napakammat. Otettiin ne käytetyt Briot. Mielestäni ne olivat selvästi paremman oloiset.

Tämän vertailun perusteella suosittelen mielummin käytettyjä laatuvaunuja kuin uusia halpisvaunuja.

Alkuperäinen kirjoittaja swiss:
Me taas olemme olleet enemmän kuin tyytväisiä Herquleksiimme (Razor 4). Ovat tukevat ja kestävät, erinomaiset Suomen talveen. Ei ole meillä ainakaan ruuvit irtoilleet! Ovat hirmu kevyet työntää ja menevät näppärästi kasaan. Vaikka vaunujen ulkonäöllä ei ole niin merkitystä, mieskin mieltyi vaunujen sporttisuuteen, eivät näytä miltään nukenvaunuilta =)!

Kävimme tänään ostamassa Herqulekset (Razor 4). Vielä en ole niitä ulkona kokeillut. Toivottavasti ovat hyvät, ja varsinki talvella hyvät työntää. Itse halusin suht pienet ja kevyet vaunut.

meillä bora kombit.aika suuret vaunut verrattuna kalliimpiin vaunuihin.mutta meille olivat oikeat.mitään vikaa niissä ei ole ollut.kertaakaan ei renkaita ole tarvinnut pumpata.ruuveja ei ole irronnut tai muuta sellaista.hinta oli n.350€.käytetty niitä ollaan päivittäin.ovathan ne raskaat vaunut joidenkin mielestä mutta ei mun mielestä.suosittelen.kohta vuoden ollaan niiden kanssa kärrytelty:)

Ostettiin reilu kolme vuotta sitten halppis yhdistelmävaunut Lastentarvike liikkeestä ja hyvin ovat kestäneet. Kaksi lasta nukutettu ja ratasosaa käytetty paljon. Ei mitään vikaa. Hyvin ovat kelvanneet vaikka maksoivat vaan 250€.

Ostettiin Brio Kombit käyttettyinä 250 eurolla. Yhdistelmät kovalla kantokopalla ja kaikilla mahdollisilla lisävarusteilla. Vuosi ollaan käytetty ja olen tyytyväinen hankintaan. Talven sohjokeleissä ja kesällä hiekkateillä aivan ehdoton menopeli kunnollisten renkaisen ja hyvien jousitusten ansioista.

Onko kellään kokemusta Tako-merkkisistä vaunuista? Valmistettu Puolassa, aika suosittuja näköjään ainakin Saksassa. Tosi hyvän näköisiä mutta sehän ei ihan riitä...;)

Me ostimme Gessleinin Swing fi -yhdistelmävaunut. Myyjä liikkeessä kertoi Emmaljungat valmistettavan nykyään Puolassa, mikä on vaikuttanut laatuun negatiivisesti.. Lisäksi kehui muutenkin saksalaisia vaunuja, siellä on esim. heittoaisaa valmistettu paljon kauemmin kuin muualla..

Haluisin kuulla mielipiteitä myös renkaista.. Ilmakumit vai muovi?