Lastenvaunumerkit gallup

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ariel69
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä Filuu Z8 vaunut, käyttökokemusta ei vielä ole, kun nököttävät eteisessä käyttäjää odottamassa. Päädyttiin näihin edullisen hinnan ja ominaisuuksien takia ja värikin miellytti silmää. Lisäksi kuulin kehuja tutultani joka oli ostanut samaiset vaunut käytettyinä ja olivat olleet tyytyväisiä. Isot renkaat joita ei tarvi pumpata, pehmeä kantokoppa, iso makuutila rattaissa ja paksut kankaat olivat tärkeitä kriteereitä. Lopulta mies päätti, että kolmerattaiset ne olla pitää, ja ne sitten ostettiin! Hintaa toimituskuluineen ja varusteineen (jalkapeite, kantokassi, jatko-osa, sadehuppu ja itikkaverkko) tuli 450 e. Ja tilattiin osoitteesta www.pikkupingviini.fi

meillä filuu m100 evolution, tilattiin samasta paikasta kuin edellinen hinta 440 kotiin kuljetuksella jalkapeitteellä plus muilla ihmeellisyyksillä käyttö kokemusta ei vielä mutta hyviltä vaikuttavat ja ovat kevyet ja kehuja olen käyttäjiltä kuullut. asiakaspalvelukin oli ihan ykkösluokkaa. eikä hintakaan tuntunut kauhealta.

Ostimme Brio Novat pikkupingviinistä. Kävimme paikan päällä, jossa palvelu oli hyvää ja vaunut ovat kivan näköiset ja tuntuvat todella hyviltä. Kantokoppa on aika kevyt ja sen jaksaa varmasti nostaa autoon. Itse vaunut vaativat ehkä miehistä autoon nosto heti apua synnytyksen jälkeen. Vähän piti harjoitella nopeaa kasaamista, heittoaisan käyttöä ym. mutta eiköhän kaikki tuo luonnistu kun tulee paljon käytettyä. Saa nähdä minkälaiset ovat käytössä, mutta uskon että tulemme olemaan tyytyväiset.

Me tilattiin netin kautta Gessleinin Trend S- vaunut, pari-kolme sataa euroa halvemmalla mitä Suomessa maksaa..eli postikuluineen 518e, perushinta pehmeällä kantokopalla ilman sen ihmeempiä varusteita oli muistaakseni noin 430e..vielä ei ole omakohtaista käyttökokemusta, mutta tuntuvat toimivilta ja tutuilta ollaan saatu vain positiivista palautetta..

Ostettiin Brio Nova/Wavet keväällä. Vuoden 2005 mallia sai 499 eurolla sisältäen kantokopan, sadesuojan ja hyttysverkon. Kokemusta on vasta "kuivaharjoittelusta", kun nyt vasta rv 36.

Ostettiin Oran tuplat tuleville kaksosille koska ne oli ainoat kapeet (74cm) markkinoilla olevat vaunut. Muut on sen 79 cm leveet ja tuo 5 cm ero on ratkaiseva jos oviaukko on 80 cm.
Mukaan tuli kaikki mahdolliset härpäkkeet pyöränpumpusta lähtien.

Esikoisella oli Emmaljungan Classicit ja olipahan muuten hankala löytää niihin pyöränpumppua joka sopi niihin renkaisiin! Sitä ei myynyt edes maahantuojaliike. Muutoin hyvät vaunut.

Me tilattiin PingPongista Hartan Racerit. Pitäisi tulla ensi viikon tiistaina.

Vasta jälkeenpäin olen lukenut huonoista kokemuksista, eli että renkaat ovat irtoilleet ja takuuhuollot kestää, kääk.

Päädyin ostamaan Herquleksen vaunut. Teutonia oli toinen merkki jota vakavissaan mietittiin.

Kannattaa miettiä vaunujen tulevaa käyttöä ennemmin kuin hintaa/merkkiä. Esim. missä käytetään? Asfalttitiellä, jalkakäytävällä, hiekkatiellä, parvekkeella, maalla, kaupungissa?
Millainen auto mahtuuko peräkonttiin? Miten menee kasaan jos reissaatte paljon?
Onko teillä koira jonka ulkoilutus hoidetaan samalla kuin rattaiden kanssa liikutaan (tukevat vaunut jotta koira ei saa heilutettua)?
Saako työntöaisan korkeutta säädettyä? Millaiset pyörät (ilma vai ei)? Millainen kangas?
Pehmyt- vai kovakoppa?
Millainen tavarakorin tarve?
Paljon rattaat painaa, jaksatko nostaa? (Paino yleensä 11-20kg joten sillä on merkitystä!)

Sitten vasta miettimään onko joku merkki hyvä minulle ja miksi joitakin merkkejä ei voi edes kuvitella. Tämmöinen kartoitus ainakin minulla auttoi päättämään jonkun tietyn merkin.

Meillä ostettiin ekalle pojalle tiukassa rahatilanteessa tutun tutun vähän käytetyt Emmat (kuomurattaat + pehmo-kantokoppa). En voi kehua. Raskaat työntää ja kääntää, lisäksi pari kohtaa jarruista ja kuomusta napsahti vähän liian helposti poikki. Ostin tilalle kirpparilta 70-luvun perusbriot ja kyllä pelittää!! Brion mallit ovat edelleen perustekniikaltaan hyvin samanlaisia - vain kuosit ja sellaiset muuttuvat.

Nyt on toinen tulossa, ja Brion tuplarattaat sisaruksille hakusessa, mielellään sitä hyviin investoi. Vaikka onhan niissä varmasti vähän "Brio-lisää" niissä hinnoissa... Käytetään rattaita tosi paljon joka säässä eikä siksi kepoinen kelpaa.

Ai niin, ja yksi hyvä juttu Brioissa on pitkän työntäjän etu: aisa riittävän korkea ja etuakseli riittävän kaukana niin, että pidempiaskelisen jalat eivät osu akseliin. Läheskään kaikki vaunut eivät ole pitkälle ihmiselle hyvät työntää, niissä Emmoissakin tuli hartiat kipeiksi vaikka aisaa sai periaatteessa säädettyä ja käännettyä. Tämä juttu ja se, ovatko rattaat pidemmän päälle raskaat työntää, huomaa valitettavasti vain käytössä, ei koeajossa :-/

Me ostettiin Brion kombit. Ovat kolminkertaiset vauva-lehden testivoittajat, siksi mieheni halusi sellaiset. No joo... :) Käyttökokemusta ei vielä ole, mutta saatiin varastoväri edulliseen hintaan 540,- ja kaupanpäälle laukku, sadesuoja ja rengassuojat.

Moi!
Meillä ollut Gessleinit yhdellä lapsella käytössä jo neljättä vuotta. Alunperin halusin nämä, koska olivat tyylikkäät(modernit kuosit ja paljon valinnanvaraa), sporttiset ja näppärät (yhdistelmät, , ilmarenkaat, pehmeä koppa ja menevät helposti kasaan ja pieneen tilaan) eivät kalleimmasta päästä ja vaikuttivat sopivan lämpimiltä talvivauvalle. Lopullisen ostopäätöksen ratkaisi se, että mahtuivat silloiseen pieneen peräkonttiimme (useat muut vaunumerkit eivät mahtuneet). Vaunut ovat osottautuneet erinomaisiksi etenkin vauhdikkaassa lenkkeilyssä, sekä asfaltilla, että juurakkoisilla ja kivisillä metsäpoluilla. Olen ollut erittäin tyytyväinen vaunuihin, jotka kovasta käytöstä huolimatta, edelleen erinomaisessa kunnossa odottavat uutta matkustajaa syntyväksi : )

Teutonia Prestiget vm. 2006 olleet käytössä nyt 5vkoa ja todella tyytyväisiä ollaan oltu. Heittoaisa, joka todella kätevä kun aurinko paistaa milloin mistäkin suunnasta, päädyn saa kokonaan auki helteillä ja näin ilma kiertää hienosti kun päätyyn jää vain verkko. Todella kevyet työntää, vakaat. Menee meillä autoon kokonaisina myös pituussuunnassa. Myös suunniteltu erityisesti pitkille työntäjille, ei kovassakaan vauhdissa osu jalat aisaan. Hinta kovimmasta päästä, mutta osoittautuneet hintansa arvoisiksi.

Oran vaunut ovat tosi kestävät ja kevyet työnnellä. Ainoa miinus 2005 mallista on selkänojan hankala säätö, joka on nyt 2006 malliin näköjään korjattukin näppärämmäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja kira:
Me ostettiin Teutoniat, Mistral S, pehmeellä kopalla. Kääntöaisalla. Ovat kuulemma laadukkaimpien joukossa. Ystäviltä saatu hyviä kommentteja ja kehuja kovasti vaunuista. Kuukausi vielä pitää odottaa, niin pääsee itse testaamaan :)

Hyvän valinnan olette tehneet:) Meillä olleet kohta käytössä 1½v. Teutonuat ovat kyllä laadukkaammat kuin esim. Briot. Emmaljungat tulee hyvänä kakkosena.

Matkarattaita emme ole tarvinneet ollenkaan, kun Mistralit menevät pieneen tilaan ja ovat näppärät ja kevyet.

kannattaa panostaa laatuun, meillä käytössä jo kolmannet yhdistelmät, nyt olen tyytyväinen. ekat saatiin sukulaiselta ja toiset ostin käytettynä olivat molemmat halpismerkkejä ja moitittavaa löytyi niin etten voinut liikkua niillä. Nyt emmaljungan ceroxit ja olen todella tyytyväinen, näistä en luovu!

meillä gessleinit ja olen ollut todella tyytyväinen.
Aika hassu oli lukea että muka isot, koska kaikista pienimpään tilaan menee jos vertaa mihin tahansa muihin merkkeihin...
Ja ovat tosi hyvät työntää (kääntyvät hyvin ja pyörät pyörii kuin rasvatut) ja muutenkin olen ollut tyytyväinen.
Jos nyt ostaisin uudestaan, niin ostaisin samat tai teutoniat! =)
Mutta kokeilemalla ja kiertelemällä jokainen löytää itselleen parhaat vaunut!

eli yhdistelmävaunut erillisellä kopalla on meillä käytössä kolmatta vuotta, samat tulee myös tälle uudelle vauvalle ja kyllä näistä tykkään! On mielestäni laadukkaat ja kestävät, ei siis tähän mennessä minkäänlaista vikaa vaikka vaunuina ja rattaina olleet päivittäisessä käytössä ja pitkiä matkoja.

Meillä on ilmapyörillä, joista tykkään kun kulkee kunnolla myös loskassa ja lumessa. Tilava vaunuosa mahdollisti pitkän käytön vaunuina ja rattaissakin nukkumapituus moneen muuhun malliin huippuluokkaa eli jos lasta nukuttaa ulkona niin Oran vaunuissa ainakin mahtuu.On ketterät kulkemaan ja kunnollinen, suuri tavarakori, jonne mahtuu kauppakassit. Ihan hyvät vaunuina kaikin puolin :)

Muistelen, että Oran vaunut saivat kovasti negatiivistä huomiota jopa niin paljon etä silloinen valmistaja meni konkurssiin! Oli joku ulkolanen testi mistä sai huonot arvosanat. Sittemmin uuden omistajan myötä malliin tehtiin tarvittavat muutokset eikä siis ollenkaan häpeä muille malleille.

Alkuperäinen kirjoittaja lara:
mikset hakisi Tallinasta!! Samat merkit huom. edullisemmin. Aikamoinen hinta 900 esko kärryistä huh huh

Mä kyselin Tallinnasta Emmaljungan City Crosseja. Suomessa paketti maksoi 750,- ja sama paketti siellä 700,-, joten raahaaminen ja takuuasiat huomioon ottaen ei Emmaljungia todella kannata Virosta lähteä hakemaan.

Täällä myös mietitään sopivia vaunuja meidän perheelle, itse kiinnostuin lehti-ilmoituksen perusteella A.Haberkornin comfort yhdistelmävaunuista, joiden hinta olisi sopiva meidän kukkarolle (275€). Vielä en ole käynyt paikanpäällä liikkeessä niitä katsomassa, mutta vauvattaren nettisivuilla oli niitä myös myytävänä. Onkohan kellään ko. merkistä kokemusta??

Meille tuli sitten Brio Novat, 529€...mielestämme vain yksinkertaisesti parhaimman tuntuiset...jousitus ihan ykkösluokkaa kun miettii kuinka kovasti muuten täristäisi jos jossain hiekallakin työntelet, haluan että vauvalla on pehmeää kyytiä.
Ja tosi kevyet ja näppärät käyttää, kiitos työntöaisan suunnanmuutosten ja ratasosasta saa etukaaren alas jolloin lapsi helpompi pujotella kyytiin..

Tosin, tosi käyttöön tulevat vasta ehkä lokakuussa...mutta tässä tämän hetken tuntumat..

Voisko joku suositella suht pieniä ja kevyt työnnettäviä vaunuja?! Onko teutoni merkkiset vaunut pienet? Mitä mieltä olette graco-merkkisistä matkarattaista, jotka saa laitettua vaunuiksi pienelle?!