Hei nuoret aikuiset , tehkää lapset niin ennenkuin täytätte 35, Siis että nuorinkin on syntynyt siihen mennessä. Tämä siksi että itse ainakin lasken vuosia kuinka vanha olen silloin ja silloin että nuorinkin lapsista olisi koulussa tai että olisi 10 vuotias. Sillä kaikki lapset eivät ole varhaiskypsiä tai puolivalmiita tai edes pikkuvanhoja. Meille on osunut sellaine porukka että kaikki olleet hitaita kehittymään ja ymmärtämään ja havainnoimaan asioita. Se on vaatinut kotiin ja kouluun lisätukea. Kyseessä on muuten ihan terveet lapset mutta kaikki ovat olleet alle 10 vuotiaana jopa 2 vuotta ikätovereitaan jäljessä jossakin toiminnossa. Se tarkoittaa siis käytännössä sitä että meillä ei ole lapsivuodet menneet nopeasti tai "siivillä" niinkuin suurin osa kehuu, vaan ne ovat menneet suorastaan madellen. Tämä kaikki vielä korostuu jos perheeseen syntyy oikeasti vammainen lapsi tai muuten vajaakehittynyt. Sanonta; nuorena jaksaa, pitää aivan helvetisti paikkansa! Nyt kun 45 häämöttää niin ei oikein jaksais enää, Toistaalta on viisaampi ja oppineempi, mutta 10 vuotta nuorempi pystyy oppimaan nämä samat asiat ja joskus nuorena vielä paremmin. Jos on ennen lapsia urautunut aikuisten maailmaan niin voi olla vaikea sopeutua lapsiperheen elämään, kuinka sitovaa se on. Yli 40 vuotias voi toki olla hyvä ja omistautunut vanhempi, ei sitä voi yleistää.
Itse olen vähän harmitellut sitä että jos olisin aloittanut aikaisemmin tai tiivisttänyt sisarusten ikäeroja, mutta mulla oli silloin omat syyni. Mutta kaikkeen ei pysty ihminen vaikuttamaan. Lapset saavat alkunsa silloin kun saavat. Ei sitä elämää voi suunnitella, mutta sen olisin toivonut että olisin saanut kuopuksen vähän nuorempana. Ja esikoisen myös. Olin siis 30, kun esikoinen syntyi ja 37 kun kuopus syntyi.
Itse olen vähän harmitellut sitä että jos olisin aloittanut aikaisemmin tai tiivisttänyt sisarusten ikäeroja, mutta mulla oli silloin omat syyni. Mutta kaikkeen ei pysty ihminen vaikuttamaan. Lapset saavat alkunsa silloin kun saavat. Ei sitä elämää voi suunnitella, mutta sen olisin toivonut että olisin saanut kuopuksen vähän nuorempana. Ja esikoisen myös. Olin siis 30, kun esikoinen syntyi ja 37 kun kuopus syntyi.