Lastentarhanopet!! minkälaisia työhaastatteluita teillä on ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työnhakija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työnhakija

Vieras
olen juuri valmistunut lto ja nyt olen hakenut töitä. menen ensi viikolla ensimmäiseen työhaastatteluun. minkälaisia teillä muilla lastentarhanopettajilla työhaastattelut ovat olleet? mitä on kysytty ja voikohan tulla tosi yllättäviäkin kysymyksiä?

Kertoilkaahan vähän :)

Missä oot hyvä? Mikä koet tärkeäksi lasten kasvatuksessa ja opetuksessa? Mikä mielestäsi on lto:n rooli päiväkodissa? Miten ratkaiset aikuisten välisiä ristiriitatilanteita? Millaiset yhteistyötaidot sinulla on? Mitä kasvatuskumppanuus mielestäsi merkitsee? Miksi haluat työskennellä lasten kanssa? Niksi juuri meidän kunnassaame/päiväkodissamme? Mitä harrastat vaaa-ajallasi? Peruskauraa siis. Eivät ole ainakaan mua päässeet yllättämään.

Mulla oli vähän epävirallinen haastattelu vakipaikkaa varten, koska olin ollut samassa paikassa töissä sijaisena vuoden verran. Sijaisuuteen ei haastateltu ollenkaan, koska eka pätkä oli vain 2 viikkoa. Sitä sitten jatkettiin lyhyissä pätkissä sitä mukaa, kun vakkarin sairauslomaa jatketiin.
Kun vuoden kuluttua hain vakipaikkaa, niin samoja kyseltiin, kuin edelliseltä vastaajalta. Vapaa-ajasta tosin ei kysytty.

Yhteistyössä