Minkälaisia oireita teillä ollut stressistä, ahdistuneisuudesta ja väsymyksestä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v.i.e.r.a.s
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v.i.e.r.a.s

Vieras
Mulla on ollu melkosta stressiä ja ahdistusta puolisen vuotta kun elämäntilanne muuttu täysin...
Oireena ollut paniikkikohtauksia, väsymystä, kiinnostuksen puutetta, pelkotiloja ym.
Tänään alkoi työharjottelu, jota olen stressannut ja pelännyt tosi paljon..
Mulla on ollu tänää vähän pöhnä olo ja ihme ajtuksia liikkunu päässä.. En osaa selittää, mutta mulle saattaa yhtäkkiä tulla joku vanha ajatus mieleen, mutten "saa siitä kunnolla kiinni" ja sit se jää pyörimää mun mielee ja en siltikää saa itelleni sitä ajatusta selkeytettyä..
Onkohan tää ihan normaalia vai oonks mä tulos hulluks?? :D

En tiedä millaista reaktiota nyt haet, mutta itse olen koko ajan stressitilassa erinäisistä syistä johtuen. Omat oireeni ovat tolkuton väsymys - univaikeudet. En saa unen päästä kiinni, mutta aamulla nukuttaisi. Ihoni reagoi kutisemalla ja nostamalla ihottumaläiskiä. Lihon ja laihdun. Olen kireä kuin viulun kieli ja nauraminen on harvinaista herkkua. Olen hyvin totinen ja huumorintajuton. Pienetkin vastoinkäymiset tuntuvat suurilta ja ylitsrpääsemättömiltä.

Mua ahdistaa tekemättömät koulutehtävät, tekemättömät kotityöt, pitkät päivät.. Mun päivät on ihan täynnä 7-22 ja sen jälkee pitäis vielä jaksaa koulujuttuja ym.. :(
Kuitenkin jämähän sohvalle aina klo 21 aikaa ja siirryn siitä nukkumaan puolenyön jälkeen ahdistuneena kaikista tekemättömistä hommista..
Eniten mua tällä hetkellä ahdistaa noi tän päivän ajatuskatkot..

[QUOTE="sommarcat";29633005]En tiedä millaista reaktiota nyt haet, mutta itse olen koko ajan stressitilassa erinäisistä syistä johtuen. Omat oireeni ovat tolkuton väsymys - univaikeudet. En saa unen päästä kiinni, mutta aamulla nukuttaisi. Ihoni reagoi kutisemalla ja nostamalla ihottumaläiskiä. Lihon ja laihdun. Olen kireä kuin viulun kieli ja nauraminen on harvinaista herkkua. Olen hyvin totinen ja huumorintajuton. Pienetkin vastoinkäymiset tuntuvat suurilta ja ylitsrpääsemättömiltä.[/QUOTE]

Mulla kans ihan samanlaista... Paitsi en laihdu, syön vaan ja ahdistun siitäkin...

Mulla ei oo humalainen olo...
Tuntuu siis ku joku työntäis mun päähän jonkun vanhan muiston tai unen, mutten saa kuitenkaan siitä kiinni ja muista sitä kunnolla.. Kuulostaapa sairaalta!!

Voi ap! Iso hali sulle! Omat päiväni ovat myös hyvin pitkiä ja viikonloput alkavat usein lasten nahjaamisella. Kireys alkaa samantien kun avaan silmäni ja herään siihen, että lapset nahjaa keskenään. Ainoa pakopaikkani tätä arki"helvettiä" on työ, jossa sielläkään ei jaksaisi tsempata kun väsyttää niin tolkuttomasti. Nyt olen yrittänyt saada unta ysistä asti, mutta oli pakko ottaa kännykkä ja lukea ilttistä ja tulla palstalle lukemaan itseni uneen.

[QUOTE="sommarcat";29633044]Voi ap! Iso hali sulle! Omat päiväni ovat myös hyvin pitkiä ja viikonloput alkavat usein lasten nahjaamisella. Kireys alkaa samantien kun avaan silmäni ja herään siihen, että lapset nahjaa keskenään. Ainoa pakopaikkani tätä arki"helvettiä" on työ, jossa sielläkään ei jaksaisi tsempata kun väsyttää niin tolkuttomasti. Nyt olen yrittänyt saada unta ysistä asti, mutta oli pakko ottaa kännykkä ja lukea ilttistä ja tulla palstalle lukemaan itseni uneen.[/QUOTE]

Samoin sulle, tsemppiä paljon!!
Mä kun en saa aikaseks mennä ees iltapesulle ja sänkyyn....
Ehkä mä vaa meen rohkeesti lääkäriin kertomaan olostani.
Sitte ku mulle tulee tätä ahdistusta niin tulkitsen joka oireen syöväksi, aivokasvaimeksi, ALS:ksi, MS-taudiksi tms ja olo vaan pahenee....

Mulla ihan samanlaisia oireita, lähinnä nuo ajatuskatkot... Mulla on tosi vaativa työ, joka vaatinut alkuvuoden tavallistakin enemmän panostusta ja siihen päälle opinnot ja perhe. Päässä pyörii se miljoona eri asiaa ja huomaan vähän väliä, että ajatus vaan katkeaa enkä enää muista mitä olin sekunti aiemmin ajatellut. :/

Mene ihmeessä kertomaan olostasi jollekin. Onko oikea paikka lääkäri? Tod.näk. kirjoittaa jonkinsortin saikkua. Onko se auttava tekijä? Nukahtamislääke? Haluatko vain purkaa oloasi jonnekin?

Mulla ihan samanlaisia oireita, lähinnä nuo ajatuskatkot... Mulla on tosi vaativa työ, joka vaatinut alkuvuoden tavallistakin enemmän panostusta ja siihen päälle opinnot ja perhe. Päässä pyörii se miljoona eri asiaa ja huomaan vähän väliä, että ajatus vaan katkeaa enkä enää muista mitä olin sekunti aiemmin ajatellut. :/

Voi ihanaa että jollain muulla samaa!! (ei siis oikeesti kiva, mutta jos ymmärrät mitä tarkotan)
Kun sulle tulee noita katkoja, niin alkaako susta tuntua siltä että sekoat?

[QUOTE="sommarcat";29633065]Mene ihmeessä kertomaan olostasi jollekin. Onko oikea paikka lääkäri? Tod.näk. kirjoittaa jonkinsortin saikkua. Onko se auttava tekijä? Nukahtamislääke? Haluatko vain purkaa oloasi jonnekin?[/QUOTE]

Minne mä voisin mennä? Haluaisin puhua jollekkin vieraalle kaiken paskan mitä oon monet vuodet padonnut sisälläni ja sitte tän ahdistuksen ja stressin mitä mulla nyt on.. Haluaisin apua tohon luulosairauteen ja ahdistukseen/paniikkikohtauksiin...

Ei leimata eikä väännetä ls-ilmoitusta. Esikoisen ollessa pieni hakeuduin lääkäriin ja pääsin puhumaan psyk.sh:lle. Hänelle puhuin kaikki pahat oloni eikä koskaan hän kokenut, että olisi huoli lapseni hyvinvoinnista.

Silloin kuitenkin paha oloni johtui hyvin paljon lapsestani ja kerroin avoimesti kaikki vihan gunteeni ja sen, kuinka toivoisin lapseni sairastuvan ja kuolevan pois. Ja Tää on tosi. Olin masentunut silloin. Kuitenkin sh oli ammattitaitoinen ja näki äidin rakkauteni ja sen, että huolehdin hänestä parhaalla mahdollisella tavalla.

Mulla ollut samoja juttuja enemmän ja vähemmän koko aikuisuuteni. Nyt kotona lasten kanssa toista vuotta eli työelämä ei paina,lähinnä muistot entisestä elämästä.
Pahimpina ahdistuskausina en saa nukuttua kunnolla,päivittäisenä seurana on pahoinvointi/kuvottava olo,huimaus,käsien puutumuminen ja erilaiset vatsa-vaivat. Olen myös usein tosi kireä ja huumorintajuton. Tänän taas heräsin omaan olotilaani kun 3v tyttöni kysyi "äiti,miks sä olet noin vihainen?" En siis syystä ollut mistään vihainen vaan ilmeisesti oma itseni :( Tsemppiä,kannattaa mennä puhumaan lääkärille. Oma paikkani olisi psykoterapeutti jonne olen varaamassa aikaa.

Puhuminen auttaa!! Löydät paremmin ratkaisuja haasteisiisi elämässäsi, kun on joku jolle purkaa ääneen. Silloin toinen voi "tönäistä" sinut toiseen suuntaan ja ajattelemaan asiaa eri tavalla.

[QUOTE="a p";29633058]Samoin sulle, tsemppiä paljon!!
Mä kun en saa aikaseks mennä ees iltapesulle ja sänkyyn....
Ehkä mä vaa meen rohkeesti lääkäriin kertomaan olostani.
Sitte ku mulle tulee tätä ahdistusta niin tulkitsen joka oireen syöväksi, aivokasvaimeksi, ALS:ksi, MS-taudiksi tms ja olo vaan pahenee....[/QUOTE]

silloin kun mulla oli oikein paha ahdistus päällä niin mulla kans oli "luulotautia". aina kun tuli joku uusi oire niin pelkäsin juurikin syöpää,aivokasvainta,ms-tautia ym. ja aina googletin oireita mitä mulla oli niin sai nuita vastaukseksi. mulla stressi aiheutti vaikka minkälaisia oireita mm. kuoleman pelkoa,paniikkikohtauksia,päänsärkyä,pahaa oloa,huimausta,elohiiriä koko kropassa,sydämen tykyttelyä,unohtelua,väsymystä,pelkoa nukahtaa jne..

Yhteistyössä