Rasismia?

Olen etsinyt töitä viime viikkoina vimmatusti, koska olen kesälomalla koulusta ja nykyinen työ ei elätä koko kesää. Olen törmännyt useampiin ilmoituksiin kahvila/baari-apulaisen töistä. Lähes poikkeuksetta työnantajat ovat olleet ulkomaalaisia. Soitin viime viikolla kahteen paikkaan, ja sovimme, että soitan myöhemmin. En kuitenkaan saanut soitettua. En tiedä miksi, mutta minua jotenkin oudoksuttaa ajatus, että pomoni olisi ulkomaalainen. Olen hyvin avarakatseinen ihminen, enkä olisi uskonut, että minulta tällaisia ajatuksia löytyy, mutta kappas vaan..

Huomenna olen joka tapauksessa menossa "työhaastatteluun" ulkomaalaisomisteiseen baariin toiselle puolelle kaupunkia. Alue on hieman pahamaineinen ja baari 15-01 auki. Paikallinen räkälä siis. Onko teillä kokemusta ulkomaalaisista työnantajana? Olenko vain ennakkoluuloinen? Menen ainakin katsomaan..
 
häh
no mä sanoisin, että käännäppä tuo tilanne toisin päin.

Kuulostaisiko sinusta rasisitiselta, jos sinut suomalaisena työnantajana esim. Englannissa niputettaisiin ulkomaalaiseksi työnantajaksi ja ihmeteltäisiin, että minkähänlainen ryhmä ihmisiä se on?
 
vieras
Muista sitten olla tarkkana kaikista eduista mitä työntekijälle kuuluu. Ulkomaalaiset baarinpitäjät kun eivät ole oikein tunnollisemmasta päästä työnanatajanvelvoitteiden maksussa.
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muista sitten olla tarkkana kaikista eduista mitä työntekijälle kuuluu. Ulkomaalaiset baarinpitäjät kun eivät ole oikein tunnollisemmasta päästä työnanatajanvelvoitteiden maksussa.
Ja samaten jos työn saat, niin tarkista palkkakuiteista, että verot ja vakuutukset on maksettu asianmukaisesti. Tänä vuonna Tyel ja työt.vak.maksu ovat yhteensä 4,50 %.
 
Sítä mä just epäilen, että jos kiertää vakuutus-ja eläkemaksuissa. Mutta ei se paikan päälle meneminen vielä mihinkään sido. Nyt oon iltaa kohden rauhottunu, mutta olin tosi epäileväinen päivällä. Eipä ole mun kukaan sukulainen ole ollut ulkomaalaisella töissä tai tuttavakaan. Mut voihan siellä olla ihan erilainen suvaitsevainen ilmapiiri kuin supisuomalaisissa lafkoissa.
 

Yhteistyössä