lastensuojelu.. onko kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
http://ylasavonsote.org/?page_id=570

Tossahan tuo lukee, ainakin jotain ks. tapauksesta.

Jos eivät sossut oo muuta saaneet aikaan, ni ainakin järkyttävät traumat pikkutytölle. :'( Siellä se varmaan vieläkin jossain sijoitusperheessä on, ikävöi siskoaan ja vanhempiaan, vai liekö päässyt kotiin? :(

Ap:n kysymykseen; jos rikosilmoitus tehty, tutkii poliisi asiaa pahoinpitelynä tai lievänä pahoinpitelynä, pääsevät todennäköisesti faktoihin kiinni piakkoin. Psyk.kontaktin syyt kertovat paljon, mikä tytön tausta on? Lastensuojelu tutkii lastensuojelun tarpeen, kuten jokaisen lastensuojeluilmoituksen kohdalla kuuluu. Riippuu vähän tilanteesta mihin edetään vai edetäänkö. Voi olla että painoarvo on enemmän poliisitutkinnalla jos siis rikosilmoitus tehty, myös tytön psyykkinen tila painaa aika paljon.

Kun tilanne on päällä, ei voi kuin odottaa ja yrittää olla yhteistyökykyinen siinä missä tarvitsee. Vastustelemalla ei auta tilannettaan lainkaan. Toivottavasti tyttö saa lisäapua, kuulostaa olevan aika heikoissa kantimissa : / Vanhemmille voimia..

Alkuperäinen kirjoittaja Arkipäivää iisalmen sossuilta.;28714378:
http://ylasavonsote.org/?page_id=570

Tossahan tuo lukee, ainakin jotain ks. tapauksesta.

Jos eivät sossut oo muuta saaneet aikaan, ni ainakin järkyttävät traumat pikkutytölle. :'( Siellä se varmaan vieläkin jossain sijoitusperheessä on, ikävöi siskoaan ja vanhempiaan, vai liekö päässyt kotiin? :(

Joo... Ei oikein vakuuta tämmöset linkit...

Ap:n kysymykseen; jos rikosilmoitus tehty, tutkii poliisi asiaa pahoinpitelynä tai lievänä pahoinpitelynä, pääsevät todennäköisesti faktoihin kiinni piakkoin. Psyk.kontaktin syyt kertovat paljon, mikä tytön tausta on? Lastensuojelu tutkii lastensuojelun tarpeen, kuten jokaisen lastensuojeluilmoituksen kohdalla kuuluu. Riippuu vähän tilanteesta mihin edetään vai edetäänkö. Voi olla että painoarvo on enemmän poliisitutkinnalla jos siis rikosilmoitus tehty, myös tytön psyykkinen tila painaa aika paljon.

Kun tilanne on päällä, ei voi kuin odottaa ja yrittää olla yhteistyökykyinen siinä missä tarvitsee. Vastustelemalla ei auta tilannettaan lainkaan. Toivottavasti tyttö saa lisäapua, kuulostaa olevan aika heikoissa kantimissa : / Vanhemmille voimia..
vaikka lasun henkilö sanoi mulle keskustelussa ettei usko lasta, kun selitin miksi hänen tarinansa ei toimi

vaikka lasun henkilö sanoi mulle keskustelussa ettei usko lasta, kun selitin miksi hänen tarinansa ei toimi

He eivät voi rikosilmoitukseen todennäköisesti vaikuttaa, ikävä kyllä. Tietyissä puitteissa pitää toimia, ja jos rikosilmoitus on mennyt lastensuojeluilmoituksen jälkeen vaiko jopa sen yhteydessä (onko sen tehnyt psykiatri vai ls?), se täytyy tutkia jotta asiaan saadaan varmuus ja virallisesti tapaus päätökseen.

Ls on kyllä varmasti osana hommassa ja kertovat ainakin omalta osaltaan mielipiteensä viimeistään siihen, oletteko mielestään lastensuojelun asiakkuuden tarpeessa, eli käytännössä tarvitsetteko tukitoimia. Tai mitä voivat mahdollisesti tarjota lapselle jos hän on se avun tarvitsija.

Kyllä sossutantta ainakin mulle ja mun vanhemmalle näytti paperin ennenku mut vei joskus aikoinaan. Eikä siihenkään kyllä pätevää syytä ollut. Koulu meni huonosti ja kun koulu asiat tuli kuntoon, sijoitusta jatkettiin koska kotona oli asiat päin persettä (sossun mielestä).. tätäkin perusteötiin sillä että molemmat vanhemmat käyvät töissä. Pitäiskö 7henkisen perheen äidin tai isän olla muka jatkuvasti kotona lasten kanssa ja elää sitten sossulta saaduilla rahoilla? Tilanne kuitenkin se, että kaikki lapset oltiin jo kouluikäisiä. Minä vanhimpana 15 ja nuorin 8... isä on yrittäjä ja sossu myös kehotti isääni myymään yrityksen-just!! Ja itse siis päässyt jo sen limanuljaskan silmien alta kun täyttänyt jo 18, mutta siskoni asuu sijoitettuna tällähetkellä - ja samoista oudoista syistä..

Tosta videosta: sen kiireellisen päätöksen oli tehnyt toinen kunta ja isän asuinkunta toteutti sen virka-apupyynnön saatuaan. Päätöksen tiedoksi antaa se kunta, joka on päätöksen tehnyt.

laitoin kännyllä yöllä tuon viimeisen viestin, niin avataan sitä hivenen..

Eli selitin "lasulle" puhelimessa miksi tytön kertoma ei voi pitää paikkaansa mm sen ettei 60-70cm kädellä voi yltää 1.4metriin..

-jälkien puutteen

-äidin reaktiot (kuinka moni (katkera) ex ei samantien ottaisi yhteyttä poliisiin tai lasuun jos lapsi tulee hakattuna kotiin, naamassa jälkiä?
samoin kun ei mainitsisi jäljistä häneltä kysyttäessä?

-Autossa toinen lapsi joka sanonut alusta asti ettei isä ole lyönyt,pysyy tiukasti kannassaan.

erittäin valitettavan asiasta tekee se että isä ei uskalla enää nähdä lastaan ilman ulkopuolista aikuista joka taas aikaansaa sen että lapsen ja isän suhde loppuu väkisin.
eli Lasun hysteerisen poliisille soitto innon seuruksena ainkin 1 lapsi saa kasvaa jälleen ilman isää....

Yhteistyössä