Lastenpöytään (puuhanurkkaan) ideoita häihin kaivataan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiipiliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hiipiliini

Jäsen
28.09.2006
498
0
16
..siis jotain hyvää syötävää. Ei pahemmin sais sutata, suklaa ei siis käy. Lapset siis kyllä syövät ihan normaalisti seisovastapöydästä mut olis tarkotus laittaa puuhanurkkaan myöhemmin jotain naposteltavaa.

Kivoja ideoita otetaan myös vastaan mitä 17v, 13v ja 12v vois lasten kans tehä. Kyseessä 1v-10v iso liuta lapsia. <br><br>

Nyt on jo hieman mietittynä tekemistä lapsille. Olis ainakin paperia ja kyniä niille + erilaisia tehtäviä ja kuvia tulostettu valmiiksi. Tekeleet voi lopuksi koota yhteen ja laittaa kanneksi paperin missä mun ja sulhon nimet ja hääpäivä. Siinä vois olla myös sen lapsen nimi joka on sen sit tehnyt. Olisko hulllu idea ? Jäis sit lapselle muisto häistä.

Lisäksi ajateltiin pitää muksuille onginta. Jotain pientä kivaa paperipusseihin ja kun on onginnassa käynyt saa leiman käteen. Näin pysyy lapsenvahdit kärryillä kuka on jo käynyt..

Jos tila antaa myöden niin viedään myös telkkari ja jotain filmejä.

Mitä leluja olisi hyvä viedä ? Entäs ne herkut ? Mikä olisi hyvää, eikä tahrais hirveesti ?

Mä jättäisin ne herkut pois. Jos paljon lapsia, niin menee levottomaksi touhuksi, kun kaikki käyvät vuorotellen ja samaan aikaan hakemassa niitä herkkuja. Saavat kuitenkin muuta ruokaa juhlista.

Eräissä häissä oli ohjelmana, että lapset piirsivät kuvan hääparista ja sitten saivat sukulakut siitä palkkioksi. Kaaso esitteli juhlavieraille piirustukset ja kertoi kuka oli piirtänyt. Lapsi haki samalla sen palkkion.

Herkkuista ihan tavallinen karkki?, kuivahedelmät,viinirypäleitä kesällä voisi olla mansikoita, siinä muutama mikä tuli ekana mieleen

Leikkinurkkassa vois olla palapelejä, ei varmaan kauheasti mitään meteliä pitäviä leluja.

Männäsuvena oli häissä pieniä pusseja irtokarkkeja. Tuntu vaan, että aikuiset (parikymppiset) vieraat kävi niitä eniten popsimassa.
Rusinat menis varmaan kanssa. Ja lapsille juotavaa! Yleensä saa käydä keittiöstä ruinaamassa vettä...

Omasta kokemuksesta olen sitä mieltä että puuhasteltavaksi riittää piirrustus välineet ja pari lelua mitkä kiinnostaa niin tyttöjä kun poikia.
Ihan turhaan haalia kauheeta lelu määrää koska suurin osa lapsista keksii itse touhunsa ja juoksentelee ympäriinsä ja tanssivat muiden mukana. Meillä oli piirrustusvehkeet, piirrustustaulu ja laatikollinen leluja + kimble ja sen verran lapsia ne kiinnosti että lattialle sai levitettyä.

Naposteltavana tarjottiin sipsejä, karkkia (ei suklaata), suolatikkuja ja tehtiin lasten oma booli.
Suolainen upposi vanhemmallekin väelle joten niiden kanssa ei kannata olla pihi :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 14:13 minä kirjoitti:
Mä jättäisin ne herkut pois. Jos paljon lapsia, niin menee levottomaksi touhuksi, kun kaikki käyvät vuorotellen ja samaan aikaan hakemassa niitä herkkuja. Saavat kuitenkin muuta ruokaa juhlista.

Eräissä häissä oli ohjelmana, että lapset piirsivät kuvan hääparista ja sitten saivat sukulakut siitä palkkioksi. Kaaso esitteli juhlavieraille piirustukset ja kertoi kuka oli piirtänyt. Lapsi haki samalla sen palkkion.

Kuvan piirto oliskin ihan kiva ohjelmanumerokin.. Tarviipa laittaa muistiin !

me ajateltiin siskon häihin tehdä sellaset "lehdet " lapsille eli kansilehteen joku kiva hääkuva ja parin nimet ja päivämäärä, sit sisäsivuiksi tyhjiä papereita ja värityskuvia ja lapset saa sit jokainen tehdä sellasen lehden muistoksi parille.

Lisäksi ajattelin pari lautapeliä viedä sinne. Ei paljoa tarvitse olla sitä tekemistä kun kyllä ne lapset siellä aikuisten kans kuitenkin viihtyy paremmin.

täytynee kai hommata 1-2 henkilöä sinne kuitenkin vahtimaan lasten touhuja kun tuota ei oltu ajateltukaan...

Leikkikeittiö on niin tyttöjä kuin poikiakin kiinnostava juttu, muovisia astioita ja hella, jos sellainen jostain löytyy käyttöön.

Isommille lapsille tuskin tarvitsee niin kovasti omaa ohjelmaa järjestää. Jos joku uskaltaa luovuttaa heille digikamerat käyttöön, niin varmaan tykkäävät näppäillä kuvia juhlista, voi tulla hieman normaalia poikkeavaa näkökulmaakin kuviin.

Yhteistyössä