Lastenosastolle tuli puukotettu vauva :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jouduin vauvan kanssa lastenosastolle ja samaan huoneeseen tuli suunnilleen saman ikäinen vauva. Kuulin kun äitinsä sanoi että menee takaisin turvakotiin ja jättää vauvan osastolle ja että joku viranomainen tulee aamulla hakemaan.

Minä hslusin ehdottomasti tulla mukaan osastolle! Ei 2kk vauvaa saa pitää erossa äidistä!

Hoitaja kyseli mitä kipulääkkeitä se vauva oli saanut. Vauvan äiti soitti jollekin ja kysyi. Vauva oli koko ajan todella itkuinen. Sitten kun vauvan äiti vaihtoi vaippaa, näin vauvan reidessä syvän haavan. Hoitaja vieressä huudahti: "Ai se puukko meni noin syvälle!". Mä katsoin järkyttyneenä. Kylmästi vauvan äiti lähti ja sanoi: "Joku tulee sen aamulla hakemaan". Jätti jotain vauvan tavaroita tänne.

Mua itketti kun mun vauva on kipeä ja tunnen kamalaa syyllisyyttä kun vauva itkee. Nyt järkytyin tosta tapauksesta! Aivan sanoinkuvaamatonta!

Onko missään lehdessä ollut tosta juttua?

Miten jollekkin voi olla yllätys, että kaikki ei vaan välitä lapsistaan? Kamala asia tosin. Siis tuo tapaus, ja se, että kaikki ei välitä lapsistaan. Ai niin ja turhia huostaanottoja ei ole! Turhia biologisia vanhempia sitäkin enemmän.

Tiesitkö että siellä on vaitiolovelvollisuus eli sinä teet rikoksen jos alat lavertelemaan tapahtuneesta??? Idiootti!!!! Kaikesta mitä kuulee ja näkee siellä ei saa puhua, ei etenkään julkisesti.

Tiesitkö että siellä on vaitiolovelvollisuus eli sinä teet rikoksen jos alat lavertelemaan tapahtuneesta??? Idiootti!!!! Kaikesta mitä kuulee ja näkee siellä ei saa puhua, ei etenkään julkisesti.

Höp höpö.
Henkilökunnalla on vaitiolovelvollisuus, mutta toiset potilaat ja omaiset saavat ihan vapaasti levittää kuulemaansa ja näkemäänsä. Toki joissakin tapauksissa voidaan mennä kunnianloukkauksen puolelle.

Kyllähän sitä kauhistua saa ja pitääkin. Tosin tuskin se kenellekään voi tulla yllätyksenä, että on paljon vauvoja ja lapsia ( ihan suomessakin ) joista kukaan ei välitä. Sairaalassa näkee ja kokee kaikenlaista. On sitten ihan eri asia kannattaako niitä tulla tänne kertomaan, vaikka vaitiolovelvollisuus ei muita asiakkaita koskekaan niin joku moraalinen velvollisuus kuitenkin.

Tuskin lehdessä kirjoitetaan jostain vauvan haavasta.

Iso osa karmeistakaan tapauksista ei päädy ikinä lehtiin. Esimerkiksi entisellä asumispaikkakunnallani pedofiili käytti hyväkseen kymmeniä lapsia, on saanut siitä tuomionsakin jo eikä jutusta ole ollut missään lehdissä.

Ennemmin ajattelisin, että jos tuollaisen asian salaa, niin on mukana juonessa ja osasyyllinen. Tietysti asia kannattaa tuoda kaikkien tietoon. Ei ole syytä suojella pipipäitä. Ihan kamala juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24887865:
Miten jollekkin voi olla yllätys, että kaikki ei vaan välitä lapsistaan? Kamala asia tosin. Siis tuo tapaus, ja se, että kaikki ei välitä lapsistaan. Ai niin ja turhia huostaanottoja ei ole! Turhia biologisia vanhempia sitäkin enemmän.
Mulle ei ainakaan ole yllätys, että osa vanhemmista on läpeensä paskoja, eivätkä välitä lapsistaan pätkääkään. Tai että on synnytyksen jälkeistä masennusta, lapsivuodepsykoosia, yms mikä voi johtaa ikäviin seurauksiin.

Silti teki ihan hiton pahaa ja pisti todellakin vihaksi, kun asiaan törmäsi konkreettisesti: jossain vaiheessa joko töissä tai harjoitteluissa (tahallinen epämääräinen lause siksi, ettei tulisi rikottua salassapitovelvollisuutta) tuli vastaan samasta perheestä kaksi tai useampi (taas tahallista epämääräisyyttä) pahoinpidelty pikkulapsi. Jälkiä vanhoista murtumista ja tuoreempia murtumia myös - ja pienemmällä/pienimmällä ei ollut ikääkään kuin jokunen hassu kuukausi. Vanhempi/vanhemmat (taas tahallista epämääräisyyttä) vaan hymyili ja oli ihan kuin ei mitään olisikaan - ja mun teki niin kovasti mieli vetää sitä/niitä turpiin oikein kunnolla, mutten tietenkään voinut edes sanoa mitään tai mielipidettäni hänestä/heistä näyttää millään tavalla. Lapset ihan liian hiljaisia ja apaattisia, ei ollenkaan sellaista käytöstä mitä vastaavissa tutkimuksissa näkee normaalisti sen ikäisiltä lapsilta.

Jos se äiti ja lapset on turvakodissa niin on luultavasti lähtenyt jotakin pakoon. Eli silloin pitäisin suuni kiinni enkä varmasti lähtis lehtiin soitteleen. ja tosiaan tällä äidillä voi olla muitakin lapsia jotka odottaa siellä turvakodissa eli todennäköisesti on hädissään myös ja tarvitsee äitiänsä.

Hoitaja kysyi onko hänellä muita lapsia, kun ihmetteli miksei äiti jäänyt tänne yöksi. Sanoi ettei ole. Kuulema olisi lastenhoitoapua järjestetty jos olis ollut. Oli kyllä aika välinpitämättömän oloinen äiti.

Niin tai mitä jos äiti oli itse järkyttynyt tapahtuneesta, shokissa ja alkukantaisella defenssillä ajatteli että lapsen on parempi ilman häntä kun hän ei pystynyt edes lasta suojelemaan tämmöiseltä tapahtumalta? Turha ruveta spekuloimaan tai jeesustelemaan asioita kun et (eikä kukaan täälläkään) tiedä taustoja.

• Tykkää
Reactions: nokkimus
Mulle ei ainakaan ole yllätys, että osa vanhemmista on läpeensä paskoja, eivätkä välitä lapsistaan pätkääkään. Tai että on synnytyksen jälkeistä masennusta, lapsivuodepsykoosia, yms mikä voi johtaa ikäviin seurauksiin.

Silti teki ihan hiton pahaa ja pisti todellakin vihaksi, kun asiaan törmäsi konkreettisesti: jossain vaiheessa joko töissä tai harjoitteluissa (tahallinen epämääräinen lause siksi, ettei tulisi rikottua salassapitovelvollisuutta) tuli vastaan samasta perheestä kaksi tai useampi (taas tahallista epämääräisyyttä) pahoinpidelty pikkulapsi. Jälkiä vanhoista murtumista ja tuoreempia murtumia myös - ja pienemmällä/pienimmällä ei ollut ikääkään kuin jokunen hassu kuukausi. Vanhempi/vanhemmat (taas tahallista epämääräisyyttä) vaan hymyili ja oli ihan kuin ei mitään olisikaan - ja mun teki niin kovasti mieli vetää sitä/niitä turpiin oikein kunnolla, mutten tietenkään voinut edes sanoa mitään tai mielipidettäni hänestä/heistä näyttää millään tavalla. Lapset ihan liian hiljaisia ja apaattisia, ei ollenkaan sellaista käytöstä mitä vastaavissa tutkimuksissa näkee normaalisti sen ikäisiltä lapsilta.

Onnea ja menestystä urallesi. Mulla ei varmaan pääkoppa kestäis...

Yhteistyössä