Lastenne nimiä joita on negatiivisesti kommentoitu

  • Viestiketjun aloittaja "ninni"
  • Ensimmäinen viesti
Ei oo vielä kommentoitu negatiivisesti vaikka lasten yhteensä kuudesta nimestä vain yksi on yleinen, ts. "oikea nimi" kuten jotkut ruukaa sanoa :D. Paitsi tietty täällä palstalla joskus = se mielipide ei merkitse mitään.

Saa nähdä miten suku ja lähipiiri kolmannen muksun nimeen reagoi. Mun mielestä se nimi, jota ollaan (okei, jota MÄ olen) suunniteltu on aivan ihana, ja ne harvat jotka siitä tietää on kehuneet myös, mutta mistäs sitä koskaan tietää.

Me ollaan kuitenkin nimetty lapsemme siten, että nimet miellyttää meitä. Lapsetkin tykkäävät nimistään kovasti. Muiden mielipiteillä ei juurikaan ole väliä.
 
"vieras"
No meillä on kuopus Kerttu ja äitini ristiäisissä kovaan ääneen kaakatti, että "Kerttu, voi hyvänen aika", "Pieni Kerttu, onpa outoa!", "Nyt kyllä kestää aika kauan ennen kuin tottuu sanomaan tätä suloista pientä vauvaa Kertuksi". Nykyäänkin kutsuu useimmiten antamallaan lempinimellä eikä oikealla nimellä. Tunnen kyllä äitini ja tiedän, että oli oikeasti aika järkyttynyt tytön nimestä. Meidän esikoinen (Veera) taas sai aikoinaan kovasti kehuja nimestään äidiltäni, joten kait sitten odotti yhtä kivaa nimeä ja pettyi kovasti.
 
htjhrje
Hmm... Eipä ole kukaan tullut ääneen sanomaan että "kamala". Vain "oi, miten ihana" tai että sopii lapselle.

Mutta kun mietimme esikoiselle nimiä niin mm. Kuutti-nimestä monikin sai hirveän slaagin että "Sehän on hylkeen poikanen eikä mikään nimi!", tai kun olisin halunnut lapselle toiseksi nimeksi "isänsä"poika, niin se oli kanssa kuulemma ihan kamala..

Luulen kyllä tietäväni ketkä meidän lasten nimiä on selän takana kauhistelleet tai haukkuneet, mutta voin vain nauraa partaani kun he keinuttelevat omia Richard Möttösiään takapihalla. :ashamed: ...Ei sais olla ilkee... Saako ihan joskus, vain vähän?

Ja eräs tuttava jaksoi jankata sitä kiusaamisnäkökulmaa, että jos on se ja se nimi niin siitä voi kiusata näin ja näin ym. En näe että mistä nimestä ei saisi väännettyä ihan oikeasti pilkkaversion jos joku niin haluaa tehdä. Lastemme ristimänimistä ei siis kyseinen ihminen ole kuitenkaan suoraan kommentoinut mitään.

Meillä on siis lapsilla vanhat suomalaiset nimet, kumpikaan ei ole yleisimpiä nimiä mutta kuitenkin taitaa hipoa tuhatta-kahta tuhatta annettujen nimien määrää.
No Rikhard on oikea nimi, Kuutti ei.
 
Karhuäiti
Meidän 1-vuotias on Otso ja sitä on täällä palstalla haukuttu rankastikin. Päin naamaa ei oo kukaan haukkunut, mutta selän takana varmasti, kun ei oo tuokaan mikä ihan perusnimi. Mutta siinähän räksyttävät! Meidän mielestä nimi on kuitenkin aivan paras. :)
 
"vieras"
Meidän tyttö on niinkin tavallinen kuin Anni, niin tytön sukulaisnainen totesi muutaman viikon jälkeen ristiäisistä, että kyllähän tuo nimi nyt alkaa kuulostaa ihan hyvältä, kun siihen on vähän ehtinyt totutella. Ristiäisissä ei sanonut mitään,ilmeestä kyllä näin , ettei nimi miellyttänyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karhuäiti;25611791:
Meidän 1-vuotias on Otso ja sitä on täällä palstalla haukuttu rankastikin. Päin naamaa ei oo kukaan haukkunut, mutta selän takana varmasti, kun ei oo tuokaan mikä ihan perusnimi. Mutta siinähän räksyttävät! Meidän mielestä nimi on kuitenkin aivan paras. :)
Multa on mennyt ohi kokonaan, että Otso-nimeä olisi täällä haukuttu. Oma Otsoni on 6-vuotias, ja nimestä on tullut livenä pelkästään positiivista kommenttia.
 
"vieras"
Miksi Santeri on vain Santeri, mutta muilla on kolme nimeä?

En osaa arvioida kummallisuutta.
Pääasiassa vanhoja suvussa kulkeneita nimiä.
Positiivisia kommentteja on kyllä tullut.

Muksut ovat nimeltään
Tanja Jenny Maria
Minja Emilia Eufemia
Irina Minttu Mariaana
Oskari Kalle Johannes
Pietari Vilho Kustaa
Santeri
Tiiti Roosa Mimosa
Wilma Alma Sanelma
Jeremias Tähti Olavi.

Siitä voi jokainen itse arvella kummallisuuden asteen.
:)
 
vaikka kaikki meijän tutut ja sukulaiset tietää ettei meillä alkoholia käytetä juuri ollenkaan niin pojan ristiäisissä keksi joku älypää möläyttää nimen perään ett onks nimi alkossa valittu... jopa papilla oli vaikeeta pokan pitämisessä.. :) sillon itekkin vasta tajusin sen ett siltähän se kuulostaa. :)
ja mummini on myöntäny ett hän ei pysty puhumaan pojasta pelkällä ensimmäisellä nimellä vaan puhuu aina koko nimellä, koska hänestä on kauheeta ett pojalla on otto nimenä vaikka se on oma poika.. :)
 
"heh"
ELLEN

Sue Ellen klinikat on kuultu sen tuhannen kertaa sekä Aina Impi Ellen Anna jne.

Nyt kun on muutama vuosi kulunut ja melu vähän tasoittunut, niin muutamat ovat sanoneet että ovat jo tottuneet nimeen.
Ahaa! Kiitos tiedosta... ;)
 
kokemus
[QUOTE="vieras";25611818]Meidän tyttö on niinkin tavallinen kuin Anni, niin tytön sukulaisnainen totesi muutaman viikon jälkeen ristiäisistä, että kyllähän tuo nimi nyt alkaa kuulostaa ihan hyvältä, kun siihen on vähän ehtinyt totutella. Ristiäisissä ei sanonut mitään,ilmeestä kyllä näin , ettei nimi miellyttänyt.[/QUOTE]

Olen myös Anni. +30 vuotta sitten tuota nimeä oli vain mummoilla + minulla. Sain aina sanoa nimeni moneen kertaan (se kuultiin Anne tai Anna) ja sitten taivasteltiin miten vanhanaikainen ja ruma nimi mulla on. Mulle on jäänyt tosta kamalat traumat. Lopulta lopetin nimen kertomisen ja sanoin että mun nimi on joku ihan muu.

Nykyäänhän nimi on taas tosi yleinen.
 
"vieras"
Laitoin vauvalleni viimeiseksi nimeksi "isänsätytär" eli vaikkapa. Juhantytär. Siitä sain kuulla veljeltäni. "Ton olis kyllä voinu jättää pois, oliko ihan pakollinen.."(mukasikahyvällä huumorillaan) Imetyshuuruissa loukkaannuin melkoisesti..Itkussa oli pitelemistä, nyt varmaan löisin.
 
sphe
Minun esikoinen on Panu, ja on kyllä kuunneltu näitä kestää isältä pojalle juttuja ihan tarpeeksi... Kahden nuoremman pojan toisina niminiä on toisella Aappo ja toisella Iivari, jotka ei nekään meinaa kelvata kun pitäisi Aappo kirjoittaa yhdellä p:llä ja Iivari on muuten vaan ruma nimi...
 
"heh"
Nimien haukkuminen yleensäkin on ääliömäistä, mut tosi typerä tuo perustelu "vanhojen ihmisten nimi". Tai no, ehkä ne kaikki Kertut sun muut on syntyny vanhoina.

Mulla oli pienenä kans Kerttu niminen nukke. Ihana nimi. Niinku muutki tässä pinossa. Mun mielestä maailman kaunein tytön nimiki oli täällä, Miina.
 
"vieras"
No ei ole mitenkään siis sinällään haukuttu, mutta on aika usein ihmetelty tytön väliviivanimeä vaikka nimet ovat ihan perinteiset ja kalenterista löytyvät. On voitu sanoa esim. et mikä se tommonen nimi on tms.
 
typykän äiskä
Täältä mä olen oppinut, että meidän tytölle tuli yltiösuosittu lähiönimi..
En ollut kuullut aiemmin kuin joskus vuosia sitten yhden saman nimisen eikä tullut nimeä laitettua sen mukaan että harvinaistakaan etsisi :D

Mutta minulla on Nea Eerika ... :heart: osa suvusta ei sulattanu, ettei toinen nimi ole jonkun sukulaisen tai kummin niinkuin muilla on ollut tapana
 
"vieras"
En osaa arvioida kummallisuutta.
Pääasiassa vanhoja suvussa kulkeneita nimiä.
Positiivisia kommentteja on kyllä tullut.

Muksut ovat nimeltään
Tanja Jenny Maria
Minja Emilia Eufemia
Irina Minttu Mariaana
Oskari Kalle Johannes
Pietari Vilho Kustaa
Santeri
Tiiti Roosa Mimosa
Wilma Alma Sanelma
Jeremias Tähti Olavi.

Siitä voi jokainen itse arvella kummallisuuden asteen.
:)
Onko ihan fiksua postitella lasten koko nimiä tuolla tavalla kun nimet on kuitenkin kokonaisuutena harvinaisia? Kiva jos jonkun kaveri/koulukaveri ns. vanitygooglaa nimen ja mitäs löytyy, Tiiti Roosa Mimosan äiti kertomassa kaiken kaikesta.
 

Yhteistyössä