Lastenne nimiä joita on negatiivisesti kommentoitu

• Viestiketjun aloittaja "ninni"
  • Ensimmäinen viesti
Lex
Nimestä ei ole negatiivista kommenttia vielä kuulunut, mutta nimivaihtoehdosta kyllä. Kaverini sanoi tuossa taannoin, että onneksi ette antaneet pojallenne nimeksi Miska, koska hän inhoaa sitä nimeä. Miska oli siis pitkään meillä vaihtoehtona ja jos saan joskus toisen pojan, taidan sekä itseni että kaverini iloksi nimetä hänet Miskaksi :)

En tiedä lasketaanko tätä negatiiviseksi, mutta äitini ensimmäinen kommentti pojan nimestä oli, että "onpas vaikea lausua". Nimi on Joa... tiedä sitten mitä vaikeaa tuossa on :D

PS. Erikoisista nimistä tuli mieleen, että olisin tahtonut antaa pojalle toiseksi nimeksi Kuura. Se kuitenkin oli jo lapsen isällekin liikaa.. ei sellaista nimeä kuulemma ole. Ehkä joku muu osaa olla rohkeampi ja antaa sen, jos nimestä pitää. Voisi sopia vaikkapa Tähden kaveriksi ;D
Minä tunnen yhden aikuisen Kuuran, jonka veljen nimi on Touko.
Hyviä nimiä ja ihan oikeita ihmisiä molemmat =)

"abc"
Meillä on Elsa ja oma äitini oli ristiäisissä selvästi ihmeissään tuosta nimivalinnasta. Ei suoraan mitään sanonut, mutta ilmeestä näin ja muista jutuista päättelin, että ei ollut mieluinen nimi.

[QUOTE="noh";25608761]Mummeliisa: Eikös sun lapsilla ollut muillakin ihan kummallisia nimiä? Tähti- ei oo varmaan niin suoraan muuta kuulunut, mut selän takana ihan varmasti.[/QUOTE]

En osaa arvioida kummallisuutta.
Pääasiassa vanhoja suvussa kulkeneita nimiä.
Positiivisia kommentteja on kyllä tullut.

Muksut ovat nimeltään
Tanja Jenny Maria
Minja Emilia Eufemia
Irina Minttu Mariaana
Oskari Kalle Johannes
Pietari Vilho Kustaa
Santeri
Tiiti Roosa Mimosa
Wilma Alma Sanelma
Jeremias Tähti Olavi.

Siitä voi jokainen itse arvella kummallisuuden asteen.
:)

"ninni"

Muksut ovat nimeltään
Tanja Jenny Maria
Minja Emilia Eufemia
Irina Minttu Mariaana
Oskari Kalle Johannes
Pietari Vilho Kustaa
Santeri
Tiiti Roosa Mimosa
Wilma Alma Sanelma
Jeremias Tähti Olavi.

Eihän nämä nyt niin kummallisia ole. Kivoja nimiä.

"abc"
[QUOTE="enni";25608759]oma äiti pyöräytti silmiään ristiäisissä kun Elsa nimi sanottiin. Käytti sitten pitkän aikaa jotain oma keksimäänsä lempinimeä lapsesta, en tiedä miksi se niin koville otti :/[/QUOTE]

Teillä siis sama juttu kuin meillä Elsa-nimen kanssa!

[QUOTE="abc";25608924]Teillä siis sama juttu kuin meillä Elsa-nimen kanssa![/QUOTE]

Ja minä kun kuopusta vasta odottaessa juttelin monelle että Elsa olisi ihana nimi, näin paljon silmien pyörittelyä. En tiedä miksi.. Elsa kohtalon lapsi juu tiedetään, mutta se on yksi laulu vain. Vai elokuva? :D

Ken guru

Muksut ovat nimeltään
Tanja Jenny Maria
Minja Emilia Eufemia
Irina Minttu Mariaana
Oskari Kalle Johannes
Pietari Vilho Kustaa
Santeri
Tiiti Roosa Mimosa
Wilma Alma Sanelma
Jeremias Tähti Olavi.

Ei yhtään kummallisia. Kauniita ovat. Ehkä teidän Lovalla on erikoisin nimi? Kiva sekin.

Itse pidän myös Sisu nimestä, sekä Elsasta :heart: :).

"vieras"

Muksut ovat nimeltään
Tanja Jenny Maria
Minja Emilia Eufemia
Irina Minttu Mariaana
Oskari Kalle Johannes
Pietari Vilho Kustaa
Santeri
Tiiti Roosa Mimosa
Wilma Alma Sanelma
Jeremias Tähti Olavi.

onpas ihania nimiä, josta se oma nimimaku erottuu sopivasti :)

Meidän nuorimmaisen nimi on Aimo. Toisten mielestä aivan ihana nimi, niin kuin onkin :) Mutta yks kaverini ei millään alkuun meinannut muistaa pojan nimeä, kun ei ollut koskaan kuullutkaan tuota nimeä ja ihmetteli kovin, miksi tuollainen mentiin antamaan. Nimi tulee suvusta ja meillä poikien nimet allkaa A:lla ja tyttöjen S:llä miehen perheen perinteen mukaan. Muuta lapset on Silja ja Aapo ja näitä ei ole kukaan kummastellut.

"ninni"
Meidän tyttö on nimeltään Kerttu. Ristiäisissä sukulaismummo (lähes 90-vuotias) sanoi ettei se sovi pienelle vauvalle nimeksi.
Näin meillä kommentoitiin Ailaa. Ei sovi pienelle vauvalle nimeksi ja on kuulema ainoastaan yli 80 v. ihmisten nimi. Minusta on nätti nimi ja sopii hyvin yhteen esikoisen nimen kanssa. Kerttu on nätti nimi ja tunnenkin kaksi Kerttu-vauvaa.

hölppö
mulle yks vanha naisihminen tuli kaupassa ihastelemaan meidän 1-vuotiasta. Kun kuuli nimen Kalle, niin nainen tokaisi: Ihan kauhee nimi.
Menin ihan hämilleni ja tokaisin vaan, että jaa...

äiti vain
Tytön nimi on Joanna. Mun isä sanoo tahallaan usein JoHannaksi!! :( En tiedä on sen mielestä toi jotenkin pervo JO-ANNA ANNA-JO... vai mitä ihmettä miksi ei voi sanoa niin kuin nimi on annettu!

Ärsyttää suunnattomasti kun ei tollanen ollut tullut mieleenkään ennen kuin isäni alkoi sanoa tyttä Johannaksi. Välillä olevinaan leikillään, mutta kyllä ahdistaa.

Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja hölppö;25609134:
mulle yks vanha naisihminen tuli kaupassa ihastelemaan meidän 1-vuotiasta. Kun kuuli nimen Kalle, niin nainen tokaisi: Ihan kauhee nimi.
Eikä! Sekin on tosi ihana nimi!

Mulla on sitten varmaan erikoinen maku tms. kun olen pitänyt kaikista täällä mainituista. Mm. Sisun, Elsan ja Kertun voisin itsekin lapselleni antaa, ekä tuon Kallenkin.

Ihme kirjoitusvirheitä taas. Siis ehkä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"kerttuli"
Pojan nimi on aiheuttanut sellaista avointa naureskelua, on siis nimeltään Nooa. Kuivia vitsejä tutuilta ja tuntemattomilta. Ei vaan aina jaksaisi kuunnella.. Välillä sitten mietin, että tuliko väärä nimivalinta (tuskin kukaan tykkää jos AINA sille omalle nimelle naureskellaan), mutta toisaalta ne meidän muut nimivaihtoehdot olisi varmaan aiheuttanut enemmänkin päänvaivaa muille :D
Meillä on myös Nooa. Äitini meinasi saada slaagin kun kuuli nimen, ja kuulemma hänen ystävänsä olivat myös nimeä kauhistelleet.

Minulle ihmiset ovat kyllä vaan kehuneet nimeä. Eräs vanhempi mieshenkilö oli kyllä silminnähden yllättynyt nimestä. Nykyään Nooa on kyllä niin yleinen että enpä usko että siitä esim. kiusattaisiin. Noah on ollut muuten yleisimpien pojan nimien listalla viime vuosina.

*
Meillä on Luka.
Oma isä irvisteli ja kysyi "siis mikä?!?". Isän äiti sanoo varmaan ihan tahallaankin Luukas tai Lukas vaikka varmasti tietää nimen. Toiselle mummolleni lähetin vastasyntyneestä kuvia joissa luki takana nimi ja päivämäärä niin mummo kyseli puhelimessa että mitä tuo luka tuolla takana tarkoittaa.
No omaan arvoonsa tuollaiset. Moni muukaan ei varmasti tykkää mutta me tykätään ja nimi sopii mielestämme lapselle.

entinen ystäväni, pahimman sortin juoruakka & muutenkin ikävä ihminen kuuli aikoinaan äidiltä esikoiseni nimen & oli sitten kauhistellut sitä pitkin kyliä :headwall:
kukaan muu ei kys. nimestä ole pahaa sanaa sanonut, ellei sitten selän takana... ja nimi on siis Senja, ei sen oudompi

fffuuu
[QUOTE="joo";25608715]Meillä on Manu, sille nimelle yks kaveri nauroi eka ja sit kysy et "ootko ihan tosissas".[/QUOTE]

Mun kaverilla on lapsi nimeltään Manu. Taisin minäkin kysyä, et onko se ihan "oikeesti" sen nimi vai vaan kutsumanimi, toivottavasti ei loukkaantunu. Ihan kiva nimi sit oikeestaan kuitenkin :)

Mun lapsilla on niin tavalliset nimet ettei ainakaan oikeessa elämässä oo ikinä kommentoitu, vaikka palstalla varmaan onki haukuttu. Mun oma nimi taas on harvinainen, vain minä sain sen nimen Suomessa syntymävuotenani enkä tunne ketään samannimistä, mut palsta on tiennyt kertoa et se on lähiönimi :D

tykkää
Alkuperäinen kirjoittaja hölppö;25609134:
Meilläkin on Kalle. Ihastusta on saanut osakseen ja mukavia nauruja vanhempienmiesten osalta kaupassa. Kun olen pyytänyt lastani luoksi moni on sanonut jaa minä! =)

Yhteistyössä