Lastenne nimiä joita on negatiivisesti kommentoitu

• Viestiketjun aloittaja "ninni"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;25609425:
entinen ystäväni, pahimman sortin juoruakka & muutenkin ikävä ihminen kuuli aikoinaan äidiltä esikoiseni nimen & oli sitten kauhistellut sitä pitkin kyliä :headwall:
kukaan muu ei kys. nimestä ole pahaa sanaa sanonut, ellei sitten selän takana... ja nimi on siis Senja, ei sen oudompi
Mie tykkään Senjasta, harvoin olen kyllä siihen törmännyt. Äitini nimi on Senja, ja tyttöni luokalla taitaa olla Senja.

[QUOTE="vieras";25613389]Onko ihan fiksua postitella lasten koko nimiä tuolla tavalla kun nimet on kuitenkin kokonaisuutena harvinaisia? Kiva jos jonkun kaveri/koulukaveri ns. vanitygooglaa nimen ja mitäs löytyy, Tiiti Roosa Mimosan äiti kertomassa kaiken kaikesta.[/QUOTE]

Tiitin äiti kertoo kaiken jo blogissa ja kaverit löytäneet sinne viimeistään 7 v sitten kun alkoivat koulun eli kaksplussalta ei löydy mitään uutta.
Jos löytyy, yritän lisätä sen blogiin.
:D

• Tykkää
Reactions: Anatolia ja Lilith
"muikkeli"
Mun poika on Konsta. Kovasti tätä nimeä kehuttiin ainakin sukulaisten ja ystävien kesken =)

Tutun lapsen nimi on Väinö ja siitä oli tullu sanomista, on kuulemma ruma vanhojen ihmisten nimi. Minusta se on kyllä ihana :)

Anoppi sanoi, ettei kehtaa kertoa kenellekään poikamme toista nimeä (Valo).

Olkoonpa kertomatta sitten, jos ei kelpaa.
Meidän keskimmäinen on toiselta nimeltään Tähtivalo :D Syntynyt ennen joulua tähtien loisteessa. Siitä nimi. En kyllä muista että olis koskaan vielä negatiivisesti kommentoitu, vaikka onkin tosi poikkeava nimi.

Sen sijaan tyttöni Taikan nimijuhlissa eräs serkkulapsi napautti nimen paljastuksen jälkeen. "Taika?! Eihän se ole mikään nimi!" :xmas:

Viimeksi muokattu:
"meri"
Ihania nimiä teidän lapsilla, ja harva noista edes oli mikään tavallisuudesta poikkeava nimi. Ihmettelen vaan että mitä niiden ihmisten päässä liikkuu jotka tuollaisia lähtevät kommentoimaan.

Ja ihmettelen kyllä myös tuota lähiönimi-juttua. Mä oon lähiön kasvatti ja lähiössä asun edelleen, enkä ikinä muuttais (Helsingin) keskustaan, jossa ei sais rauhassa kulkea lähimetsässä toppahousut jalassa. <3

Gugga
Pakko myöntää, että kyllä minäkin Alpo- ja Rauno-vauvan kastejuhlassa joutuisin pari kertaa "makustelemaan" nimeä. Oikein hyviä suomalaisia ytimekkäitä helposti lausuttavia nimia. Miellän kuitenkin nuo vanhoihin mieheen. Tuskimpa mitään kuitenkaan ääneen laukoisin.

Ja sinä joka olet kastanut tyttäresi Emlaksi tai muutkin joiden nimet ei löydy kalenterista ja samannimisiä muutama Suomessa. Oletteko keksineet nimen itse? Eikö silloin voikin olettaa että joku kysyy "onko tuo varmasti oikea nimi?" Itsekin aluksi luulisin kuulleeni väärin, ja alkaisin lörpöttelemään pikku-Emmalle.

Ja hyvä ketju. Mielenkiintoisia huomioita tullut joistain nimistä joista itsekin pidän ja harkitsen tuleville lapsille!

Alkuperäinen kirjoittaja Suomayrjö;25613849:
Anoppi kieltäytyi kytsumasta poikaamme etunimellä Valtteri, koska se oli mustalaisen nimi.
Voi olla meilläkin poikamme Tenhon nimi herättänyt romanimielikuvia tai mielikuvia vanhemmasta miehestä. Minusta vaan Tenho-nimi on kaunis ja sointuva. Itse tykkään monista vanhan ajan nimistä.

[QUOTE="äippä80";25610121]meillä on Loviisa ja on mm. kysytty suoraan olemmeko järjiltämme, todettu että teitte sitten tytöstä ydinvoimalan jne. :([/QUOTE]

Jos meille vielä tyttö joskus tulisi niin Loviisan hänestä tekisin. Mielestäni kaunis ja ihana nimi. Kyllä useimpiin nimiin saa väännettyä vaikka minkä mielleyhtymän mutta siitä viis. Typerät ihmiset keksivät noita yhtymiä oikein hakemalla että saa kauniita nimiä pilkata.

"mellan"
Joskus täällä palstalla on tytön nimeä sanottu mustalaisen nimeksi. Tiiä sitten oliko se tarkoitettu negatiiviseksi kommentiksi. Kukaan tuttavapiirissä ei ole keksinyt pahaa sanottavaa nimestä

"saga"
[QUOTE="mellan";25614062]Joskus täällä palstalla on tytön nimeä sanottu mustalaisen nimeksi. Tiiä sitten oliko se tarkoitettu negatiiviseksi kommentiksi. Kukaan tuttavapiirissä ei ole keksinyt pahaa sanottavaa nimestä[/QUOTE]

Onko teillä Saga?

Mun lapsen toinen nimi on Saga ja äitini sanoi että se on mustalaisen nimi. Ei kyllä sanonut sitä niin että olisin loukkaantunut.

[QUOTE="saga";25614173]Onko teillä Saga?

Mun lapsen toinen nimi on Saga ja äitini sanoi että se on mustalaisen nimi. Ei kyllä sanonut sitä niin että olisin loukkaantunut.[/QUOTE]

Minun yhden lapsenlapseni toinen nimi on Saga.
Minun nimeni on Satu ja sen mukaan tuon saanut...
mumminmuru.

:)

Mitä tuo lähiönimi tarkoittaa? Koskaan kuullutkaan tuollaisesta :eek:
Ei ole aivan minullekkaan vielä selvinnyt :D Vissiin jotain että yritetään saada tylsästä nimestä kuulostamaan hieno :D Esim Nikosta Nico tai jotain. Eelis kyllä on mielestäni kaunis vanha suomalainen nimi, eikä mikään lähiönimi.

Ja meille on kanssa tulossa luultavasti Elsa jos vain tämä tuleva on tyttö :)

Ainiin, yks täti ei alkuun muka ikinä muistanut kuopuksen nimeä ja väänteli siitä kaikkia ihmeellisyyksiä kun on niin vaikea nimi. Oikeasti tyttö on Leona mutta ekoina kuukausina yksi ihminen kutsui häntä milloin Leoniaksi milloin Lenniaksi :headwall:

lähiömamma ydinkeskustasta
tääl palstalla en edes uskaltaisi omalla nickilläni kertoa et rakkaat lapseni ovat nimeltään Nico-Petteri ja Neea-Jessica. parempi pitää tollaset lähiönimet tiukasti salassa.

Esaliina
[QUOTE="mellan";25614062]Joskus täällä palstalla on tytön nimeä sanottu mustalaisen nimeksi. Tiiä sitten oliko se tarkoitettu negatiiviseksi kommentiksi. Kukaan tuttavapiirissä ei ole keksinyt pahaa sanottavaa nimestä[/QUOTE]

Jasmin? Omasta mielestäni se on kiva nimi. :)

eras vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja lähiömamma ydinkeskustasta;25615731:
tääl palstalla en edes uskaltaisi omalla nickilläni kertoa et rakkaat lapseni ovat nimeltään Nico-Petteri ja Neea-Jessica. parempi pitää tollaset lähiönimet tiukasti salassa.
Itse asiassa nakojaan on kastettu 10-15 Nico-Petteria O_O Eli heita on olemassa (jotenkin tullut sellanen urbaani legenda -fiilis talta palstalta :D)
Mutta tottahan se on, ei kenenkaan pitaisi pelata etta aikuisilta saa nimen haukkumista tai negatiivista palautetta, jollei sitten ihan erikseen kysy etta mita mielta nimesta...

Mun tytär on Sivi Sanna Seliina, ja mun mutsin mielestä oli kamalaa, että toinen nimi on edesmenneen rakkaan ystäväni nimi, niin ei kuulemma saa tehdä. Ja jostain syystä sanoo tyttöä enemmän Suviksi.

Yhteistyössä