Lastenne herkkuruokia?

• Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti
"shihtzu"
Mitkä ovat lastenne suurinta herkkuruokaa?

Meillä poika 2v, niin jotkut ruoat menee paremmin kurkusta alas kuin toiset, mutta vielä ei ole nyrpistellyt nenää oikeastaan millekään, kaikkea on jotenkin syönyt.
Tänään sitten tein maailman helpointa ruokaa, paistoin jauhelihaa, keitin makaronia (nallekuvioisia ja simpukkatricoloria). Sekoitin nuo keskenään ja heitin sekaan vielä herne-maissi-porkkanaa ja poitsu veteli ruoan suu marrilla ja halusi lisääkin.

Minx
6v. ilmoittaa lasagne ja
9v. ilmoittaa paistetut perunat/makkara/kananmuna
1v. syö kaikkea. :)
Muutenkin lapset kyllä syö monenlaista, ihan perussafkaa... Nuo oli vain "herkut".

Kysyin lapsilta ja esikoinen sanoi lemppariksi perunat ja nakkikastikkeen, keskimmäinen taas nakkisopan. Kuopus ei osaa puhua mutta kaikkein parhaiten kauppansa on tehnyt broileri-makaronilaatikko ja lohi- sekä jauhelihakeitto. Isommille tytöille tekee hyvin kauppansa mielestäni myös kinkkukiusaus, jauhelihakeitto sekä perunat ja jauhelihakastike.

"vieras"
Mun tekemänä j.lihakastike ja spagetti,ja makkarakastike + perunamuusi.
Muiden tekemistä ei välttämättä tykkää,et kait mä olen edes jossain hyvä.

Mummun tekemänä lohikeitto,mä teen niin huonoa ettei nuo edes maista sitä enää.

"vieras"
Kalakeitto on ihan ykkönen. Kakkosena kaalipata. Paistetut muikut on kans suurta herkkua ja mun tekemä liha-kasvispata on myös menevää.

Nuo kyllä yleensä syö lähes kaikkea. Pasta ei meillä oikein mene.

"vieras"
Molemmat tykkää: munakastike, hernekeitto, makaronilaatikko, possun pihvi, pottumuusi, lohi, lihapullat
Sitten isompi (3,5 v) tykkää aika paljon makaronivellistä. Pienempi (1,5 v) taas tykkää puurosta.

Xana
Aika hyvin syövät kaikkea (tokalle ei maistu sieniruoat, ekalle ei karjalanpiirakat), välillä on kaveripiiriin sidottua nirsoilua.

Isoin ylläri on ollut esikoisen herkkuruoka: graavilohi - on tosi pettynyt, jos lohta on tarjolla paistettuna/haudutettuna, koska se raaka on vaan paras. Rakastaa myös sienikastiketta.

Kakkoselle isoa herkkua on mm. musta makkara, hernekeitto näkkärin kera. Selvää inttiainesta.

Poika on enempi perinteisissä kiinni, mutta

creme b
4-vuotiaan lemppareita on perunat ja jauhelihakastike, perunat ja nakkikastike, pinaattikeitto munalla :D
1-vuotiaalle maistuu jauhelihakeitto ja oikeestaan kyllä kaikki.
12- ja 14-vuotiaat vannovat spagetin ja jauhelihakastikkeen nimeen.

Yhteistyössä