lastenhoitopulma

• Viestiketjun aloittaja pulma
  • Ensimmäinen viesti
pulma
Mitä tekisit tässä tilaneessa:

Mies on makkarissa ja ovet ovat kiinni. Yleensäkkin mies yrittää nukkua pitkää.
Olet lähdössä viemään vanhempaa lasta kerhoon. Nuorimmainen, vielä vauva, saisi jäädä kotiin.
Miestä vain ei näy ei kuulu.

Eli lähtisitkö molemmien lasten kanssa
jättäisit vauva eteisen lattialle huutamaan
veisit miehelle ystävällisesti
veisit ovet paukkuen miehelle
joku muu

Meillä tämä on hyvin usein aamulla tilanne. Vaikka mies on illalla ehkä luvannut hoitaa vauvaa, ei hän näy missään kun vauva tarvitsisi hoitajaa.

Veisin vauvan miehelle hoidettavaksi. Mitäpä siitä tappelemaan asiasta, joka on etukäteen sovittu. Meillä nukutaan viikonloppuisin vuorotellen tunteroinen pidempään (eli jopa kahdeksaan asti!).

eve
Kuinka mies kehtaa?

Minä ehkä kirjoittaisin jonakin päivänä kirjeen tällaiselle miehelle. Kirje on siinä hyvä, että se ehkä pysäyttäisi tällaisen ihmisen touhut. Kysyisin siinä, että mitä hän isänä ITSELTÄÄN odottaa ja eikö häntä HÄVETÄ tehdä tämä omille lapsilleen? Hänhän osoittaa käytöksellään sen, ettei arvosta eikä paljon välitäkään lapsistaan.

Tuollaiset vätykset ja "rintamakarkurit" nostavat vihan pintaan! Kuinka he voivat kuvitella, että kukaan jaksaa elää heidän kanssaan, ja että parisuhde kukoistaa, kun eivät tuon enempää ainutkertaisen (!!!) perheensä eteen vaivaa

Suureksi häpeäksi tämä mies itselleen on!

LeenaK
Meilläkin voisi olla tuollainen tilanne - jos asiasta olisi sovittu niin luultavasti mies olettaisi että herättäisin hänet sitten kun olen lähdössä ja sitten hän jäisi vauvan kanssa. Haluaisi vaan nukkua niin pitkään kuin mahdollista. :) Ja siitä pitempään nukkumisesta, kyllä meilläkin on oletus että minä nousen lasten kanssa, mutta jos muuten sovitaan niin kylä sekin onnistuu.

mie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 16:12 pulma kirjoitti:
Mitä tekisit tässä tilaneessa:

Mies on makkarissa ja ovet ovat kiinni. Yleensäkkin mies yrittää nukkua pitkää.
Olet lähdössä viemään vanhempaa lasta kerhoon. Nuorimmainen, vielä vauva, saisi jäädä kotiin.
Miestä vain ei näy ei kuulu.

Eli lähtisitkö molemmien lasten kanssa
jättäisit vauva eteisen lattialle huutamaan
veisit miehelle ystävällisesti
veisit ovet paukkuen miehelle
joku muu

Meillä tämä on hyvin usein aamulla tilanne. Vaikka mies on illalla ehkä luvannut hoitaa vauvaa, ei hän näy missään kun vauva tarvitsisi hoitajaa.

Veisin ilman muuta vauvan miehelle...ehkä herättäisin hänet jo hyvissä ajoin ennen lähtöä ettei olisi liian pöpperössä. Voithan kysyä häneltä miten hän itse hoitaisi tilanteen jos sinä nukkuisit ja hän olisi lähdössä isomman kanssa. Vaihtoehdoista vain kaksi oli ns. realistisia...ainakin mulle. Musta ei olis tarpeenmukaista ottaa vauvaa mukaan etenkin jos asiat olis jo sovittu etukäteen niin että mies hoitaa vaavin.

"...mies on illalla ehkä luvannut hoitaa vauvaa..."

Oikeesti! Pitääkö mieheltä kysyä, että voiko hän hoitaa omaa lastaan, jos on kotona!!?? Kuinka usein sama kysymys on esitetty sinulle, äiti??

Minä veisin lapsen isänsä luo ja sanoisin, me mennään koitahan heräillä.

heivaisin miehen pihalle, ottaisi hältä avaimet pois ja lähtisin molempien lasten kanssa liikkeelle.

Ei ole mielestäni oikein, että nainen joutuu kysymään mieheltä voisiko hän olla lapsensa kanssa, jos mies on kerta kotona!!!!!!

Kotona
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 09:55 Onneli kirjoitti:
"...mies on illalla ehkä luvannut hoitaa vauvaa..."

Oikeesti! Pitääkö mieheltä kysyä, että voiko hän hoitaa omaa lastaan, jos on kotona!!?? Kuinka usein sama kysymys on esitetty sinulle, äiti??

Minä veisin lapsen isänsä luo ja sanoisin, me mennään koitahan heräillä.
Tää on ihan totta. Mä kai olen yhä liian hempeä tuota ukkoa kohtaa, etten haluaisi häntä herätellä.
Olen vain mielestäni niin monta kertaa jo sanonut, että hänen pitäisi ottaa näkyvästi vastuuta lastenhoidosta, etten enää jaksa. Helpompi on vai hoitaa molemmat itse kuin alkaa mäkättämään. Ei hän mulle suutu, mutta esittää hiukka loukkaantunutta, koska mäkätän. Pitäisi osata sanoa asia kuulemma ystävälläsemmällä tavalla. Kiireessä ja univelkaisena ei oikein jaksa sanojaan aatella.

hei haloo
Jos miehesi on normaali järkevä isä, hän ehkä todellakin odottaa, että herätät hänet. Ehkäpä hän tosiaan haluaa vain nukkua niin pitkään kuin mahdollista.

Toivottavasti teilläkin ei ole se tilanne, kuten pahasti kuulostaa, että teillä on kolme lasta ja yksinhuoltajaäiti. Sen sijaan, että teillä olisi vastuulliset vanhemmat ja kaksi lasta.

Todellakin mieheltä ei tarvitse kysyä, nousisiko hän hoitamaan vauvaa. Kun hän on leikkiin ryhtynyt, hän on siihen sitoutunut. Halusipa tai ei!

Oma mies alkaa kyllä tuntua tosi täydelliseltä, kun näitä lukee.

Asiaa
Olen samaa mieltä kuin Hey-D, avaimet veke ja mäkeen, jos ei kiinnosta niin solong. No, näin tein minä. Antoipa miehelle hyvän aikaa miettiä mitä elämältään haluaa. En ole ilmainen taloudenhoitaja, kokki, #&%?$!*, kuski ja lastenhoitaja. Ymmärrän että olisi ihanaa nukkua aamulla pitkään, mutta kotiäidillä ei varmasti ole tälläiseen mahdollisuutta. Eli "vuorotteluvapaata" kotonakin!
Mies tuli järkiinsä (mikä se nyt sitten on) ja asioista sovittiin, kirjallisesti niin ei vois kumpikaan väittää ettei muista.

Kodinhoito ja lapset kuuluvat molemmille vanhemmille jos kerran samassa osoitteessa asutaan jos erikseen ei muuta sovita.

Yhteistyössä