Lasten vaatteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos poikasi haluaa vaaleanpunaisia ja liloja kukkapaitoja tai tyttösi spidernmanpaidan ja pääkallohousut, niin ostatko? Kuinka tarkka olet siitä, jos lapsellasi on toisen sukupuolen vaatteita? Jos et osta, niin miten perustelet asian lapsella?

on tullut jo kerrottua, että poikani on mennyt kouluunkin samba päähine päässä....ollut naamiaisissa linnan neito....vaikka mitä. tytöllä on noita pääkalloaiheisia juttuja jossakin vaiheessa ollutkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
on tullut jo kerrottua, että poikani on mennyt kouluunkin samba päähine päässä....ollut naamiaisissa linnan neito....vaikka mitä. tytöllä on noita pääkalloaiheisia juttuja jossakin vaiheessa ollutkin.

Eikö kaverit naura, jos poika pukeutuu tytöksi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:

Eikö kaverit naura, jos poika pukeutuu tytöksi?

ei naura...vaan ihailevat...hänen tempaukset tunnetaan ja uskaltaa tehdä mitä huvittaa.

Mun tyttärellä on muutamia pääkallojuttuja, kuten pipo ja hanskat. Nuoremmalla tytöllä on maastokuvioitu puku, johon hän itse ihastui kaupassa. Vaatteet eivät muuta sukupuolta.

en ole tilanteeseen joutunut mutta ehkä en ostais kuitenkaan :/ vaikka nykyäänhän on tytöille pääkalloja ja pojille vaaleanpunaisia vaatteita että ehkä nuo "rajat" on paljon hälventyneet.

En kovin mielelläni osta. Ja perustelen ihan vaan sillä, että en tykkää pukea tyttöjäni spidermanneihin tms. Tosin en pue heitä moneen muuhunkaan mihin en tykkää vaikka se olisi kuinka tyttömäistä.

Eli ei johdu siitä, että ne ovat POIKIEN vaatteita, sillä en kyllä edes pojalle haluaisi sellaisia pukea.

Mä en mitään pääkallojuttuja mielelläni pienille lapsille laita lainkaan, joten en tytöillekään. Eivät he kyllä ole toivoneetkaan semmoista. Noi pääkallot on jotenkin sellasta teini-ikään kuuluvaa mun mielestä....Pojalle en kyllä mekkoa laittaisi. Antaisin kyllä kirkkaita värejä laittaa ja varmaan sellaisia kirkasvärisiä vetimiä ostaisinkin, jos mulla poika olis. Harmaat ja siniset vaatteet on vähän tylsiä. Mut pitäisin pukeutumisen pojalla kuitenkin sillä linjalla, että pojaksi erottaa ja sukupuolirooli ei ala sekoittumaan.
Olen muuten miettinyt tota poikajuttua muutenkin. Mä en käsitä, kun jotkut opettaa pojille leikkitappelua (siis vanhemmat). Kyllä minun mielestä sitä riehumista ja hakkaamista ei pidä sallia sen enempää pojalle kuin tytöllekään. Ei pieni lapsi pysty ymmärtämään, että jos isinä saa hakata kovaa ja päikkärissä täräytetään leikkikaveria, niin siitä tuleekin sitten sanomista.

Yhteistyössä