Käyttääkö kukaan kotiäiti siivous- tai lastenhoitoapua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Utelias

Vieras
Eli jos olet kotiäiti niin ostatko koskaan kotiapua siivoukseen tai lastenhoitoon?

Jos ostat, niin kuinka usein ja miten pitkäksi aikaa kerrallaan (tunnit)?

Miksi ostat?

Meillä käy välillä yläaste/lukio ikäisiä tyttöjä siivoamassa tai sitten ammana. ja nyt viime aikoina ollu myös tilanteita että olen ollut ite joko sairaalassa tai muuten niin huonossa kunnossa et en ole pysyny tolpillaan. Ja sillon on ollu pakko pyytää apua.
Tuohon siivoukseen lähinnä siksi että käytännössä yksin hoidan 6 lasta ja omakoti talon. Aina ei jaksa eikä ehdi kaikkea.
Enemmänkin voisin käyttää jos olisi varaa maksaa. Parina kesänä on ollu kaverin siskoja meillä apuna viikon kerrallaan (on sitte pesty kaappeja, ikkunoita ym).

Itse ostan siivouspalvelua kahdesti kuussa, vaikka lapsia on vain 3. Joskus tuntuu vaan ettei kaikkea ehdi ja ilman monen tunnin siivoamistakin touhua riittää. Jotenkin sitä kuitenkin on huono omatunto että "lorvii" kotona ja ostaa apua...

Meillä on kaksi lasta ja jo vuosia olen suursiivouksen ja ikkunoiden pesun teettänyt tädilläni, on siis ollut töissä myös siivoojana. Suursiivous tyyliin jouluksi ja kaste yms. tilaisuuksiin. Mielelläni ottaisin viikkosiivoojan mutta täti on töissä ja täällä on huonosti saatavilla viikkosiivousta, rinkiä olen yrittänyt saada aikaseksi muttei vielä ole tullut toteen.

Ostan lapsenhoitoapua silloin tällöin. Sellanen abityttö tulee hoitamaan noin 3h kerrallaan. Mies on niin paljon töissä että joskus on saatava hoitaja päästäkseen itse hoitamaan asioita/itseään.