Lasten vaatteista - ja yhdistelystä

Vaatteiden värien yhteensopivuutta katson myös lapsen vaatteissa. Yleensä pojan alaosa on tyyliin yksiväriset college-housut/farkut ja enemmän yritän sovittaa paidan ja sukan värit toisiinsa tai sit sukat on alaosan väriset. Tykkään maanläheisistä väreistä (luonnonvalk., ruskea, beige, harmaa, ruoste...) omassa pukeutumisessa, mutta lapselle ostan myös värikästä. Turkoosi ja vihreä käy omalle pojalle hyvin.
Poika tietää jo minkälaisista vaatteista tykkää ja aika hyvin käy äidin kanssa yksiin... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Ja meillä mies ei valitse lapsille vaatteita.

Aikamoista natsimeininkiä. Sori nyt vaan...

Miksi?

Miehellä ei ole oikeutta valita lapsilleen vaatteita? Onko ko. perheessä vaimolla lupaa ajaa autoa?

Mä luulen, että sillä ukolla ei oo mitään interessiä valita niitä vaatteita. Joten ongelmaa ei ole.

Onko se natsimeinikiä, jos toinen tekee jonkun kotityön, koska tykkää/osaa sen paremmin?

Pienimmälle (1v7kk) valitsen vaatteet niin että värit sopii yhteen (ja tavallaan tyylikin). Isommat, 5- ja 8-vuotiaat valitsee itse, ja yritän olla puuttumatta kauheesti, joskus tytölle vinkkaan, että joku muu vaate saattaisi sopia tosi hyvin juuri tuon mekon kanssa tms, jos yhdistelmä on ihan karmee... :D Mies kun laittaa lapsille vaatetta niin ne on ihan mitä sattuu, mutta en ala "korjata" jos vaatteet on jo päällä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Ja meillä mies ei valitse lapsille vaatteita.

Aikamoista natsimeininkiä. Sori nyt vaan...

Miksi?

Miehellä ei ole oikeutta valita lapsilleen vaatteita? Onko ko. perheessä vaimolla lupaa ajaa autoa?

Mä luulen, että sillä ukolla ei oo mitään interessiä valita niitä vaatteita. Joten ongelmaa ei ole.

Onko se natsimeinikiä, jos toinen tekee jonkun kotityön, koska tykkää/osaa sen paremmin?

Mä luulen, ettei ole intressejä koska vaimo on todnäk tehnyt hyvin selväksi kuinka vääriä miehen vaatevalinnat olisivatkaan...

Totta hitossa sitä tulee hiukan katsottua, mitä lapsen päälle laittaa. Värien pitää passata yhteen sukkia ja t-paitaa myöten. Meillä käytetään paljon kirkkaita perusvärejä, joita voi huoletta yhdistellä toisiinsa, varsinaista sävy-sävyyn pukemista harrastan harvemmin. Musta yllättävät yhdistelmät on parhaita. Kehuja on tullut sekä sukulaisilta että hoitopaikasta pojan vaatetuksesta.

B) Toisen ketjun innoittelemana...

Miten päätät, mitä vaatetta lapsesi aamulla pistää hoitoon (sisälle) päälle? Kuinka moni käyttää hetken aikaa ja valitsee tarkemminkin nuo vaatteet vai onko se ihan yhdentekevää? Millaisia yhdistelmiä suosit?

Allekirjoittanut kyllä on urautunut. Selvästi paidoilla on tiettyt alaosat, mitkä kuuluvat yhteen. Mieluiten pistän oikean sävyisen vaatteet toisen kaveriksi. Sen takia ostan jo valmiiksi asuja usein paketteina. Ja lisäksi pyrin, että saman värisessä vaatteessa ei mennä peräkkäisinä päivinä hoitoon :laugh: Jos maanantaina on todella oranssivoittoinen asu, niin seuraavana päivänä on sitten vihreätä :) Ja väärän sävyiset vihreät eivät mene yhteen. Sekoitan joskus värejä enemmänkin, erityisesti jos paidassa on useampaa väriä. Keltainen ja vihreä sopivat välillä oikein kivasti yhteen.

Mutta en osaa vieläkään käyttää harmaata, tummansinistä tahi mustaa poitsulla. Turkoosi ja ruskea ovat ok, punaisen, vihreän, oranssin ja keltaisen kaverina.

meillä on paljon samaa sarjaa olevia asuja, gollege-, plyyshi- ym asuja, ja lapsi aina pukee tämän asukokonaisuuden. Sitten on yksivärisiä perushousuja, joiden kanssa sopii lähes paita kuin paita. Kyllä mulle on henk koht tärkeää, että lapsella on väreiltään ja ulkonäöltään yhteensopivat housut ja paita päällä.

Meillä on noin 25 velour- tai collegehousut suurinpiirtein kaikissa väreissä pinkkiä lukuunottamatta. Niihin on helppo yhdistellä värikkäämpiä yläosia. Ei taida olla yhtään yksiväristä paitaa pojan laatikoissa. Värien pitää joko sopia yhteen tai olla vastavärejä, nyt meillä on paljon vihreää yhdistettynä lilaan ja sitä perinteistä tummansinistä yhdistettynä kirkkaanpunaiseen. Sukat katson aina sävy sävyyn muun vaatetuksen kanssa. Niitäkin on ainakin 50 paria.

Niin, ja meillä siis ostetaan vaatteet värityksen ja kuosin mukaan, ei todellakaan pelkästään poikien puolelta. Yhtään armeijakuosia, pääkalloa, ötökkää, batmania jne. ei kaapeista löydy niin kauan kuin minä ostan vaatteet.

Yhteistyössä