Lasten synttäreistä tuli mieleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhkajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huuhkajatar

Aktiivinen jäsen
08.10.2005
12 193
0
36
Kokkola
Onko kenenkään muun lapsi ilmoittanut ettei halua kaverisynttäreitä?

Meillä poika ilmoitti jo kun täytti yhdeksän että jos on pakko kutsua kaikki koulukaverit niin sitten ei vietetä ollenkaan. Taustana on se että noilla on tapana kutsua kaikki luokan pojat/tytöt synttäreille. Poika olisi halunnut vain muutaman synttäreilleen; ei niitä villeimpiä eikä niitä joiden kanssa tuskin on tekemisissä. Tuossa en halunnut poiketa massasta ja jättää ketään ulkopuolelle.

Ei sitten ollut pippaloita, vaan karkkitarjoilu koulussa.

Samaten hän ei mene kaikkien synttäreille vaikka aina saa kutsun; lykkää vaan kutsun pöydälle ja ilmoittaa ettei tarvitse ostaa lahjaa, hän ei ole menossa.
Silloin kun haluaa niin lähtee ilomielin.

Tytöllä ei vielä ole ollut kaverisynttäreitä; kesäkuun alussa sen näkee haluaako pitää.

Minulla on nuorempia sisaruksia ja jo varhain ala-asteelta asti ovat kutsuneet vain yhden tai kaksi parasta ystävää. Eivät ole halunneet mitään massasynttäreitä.

Meillä vietetty yleensä kotona 3-7 kaverin kanssa, nyt kun on uusioperhe, on pitäny pitää synttäreitä mäkkärillä ja keilahallissa ku sisko- ja velipuolikin saavat. Nyt velipuolella leukemia, eipä taideta kamalasti kavereiden kans juhlia. Täytyy miettiä. Todettu eilen ja synttärit maaliskuussa. Hoidot kestävät 2,5v että muutamat synttärit ainaki mietittävä uusiks....

Ei meillakaan koko luokkaa kutsuta - kutsuvat juuri ne kaverit jotka ovat heista kivoja ja heidan ystavia. Tahan kuuluu myos kavereita jotka eivat ole edes samassa koulussa. En ymmarra sita etta koko luokka pitaa kutsua.

Meijän muksut 8 ja 6 haluaa pitää kaverisynttärit, mutta ei täällä ole ollut tapana kutsua kaikkia (ei tietääkseni kenelläkään) ja en mä olisi 20-23 päiväkotikaveria / luokkakaveria sisältäen muut kaverit meille halunnutkaan tai sitten maksaa sellaista porukkaa mihinkään.

Joten meillä on vierasmääräksi rajoitettu noin 10 ja lapset on saaneet itse päättää kenet kutsuvat

Meillä on aina kutsuttu vaan ne, joiden kanssa ollaan muutenkin kavereita.

on meinaa tosi hassua kun lapsi tuo kutsun sellaisen juhliin, jota ei itsekkään edes tunne..on meinaan näinkin käynyt :whistle:

Mun mielestä olisi ihan ok poiketa massasta ja kutsua osa pojista. Ei siis niin, että luokalla on 10 poikaa joista 9 kutsutaan. Mutta vaikka 4-5 jolloin useampi poika jäisi ilman kutsua eikä syrjittäisi vain yhtä. Minä ainakin jo odotan sitä, että loppuu näiden isojen synttäreiden pitäminen :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
miksei lapsi voi kutsua synttäreille just niitä jotka ite haluaa? miksi on pakko kutsua kaikki tai ei ketään?

On niin pieni luokka että ovat ottaneet tavakseen kutsua kaikki vaikkeivät olisikaan ylimpiä ystäviä. Kahden poisjättö kymmenen pojan ryhmästä näkyy ja jäljestäpäin kuuluu kommentteja.
Tosin näyttää juhlintahalun hiipuneen yhdellä sun toisella pojalla; meidän ei ole ainoa joka ei enää halua pippaloita.

kokemuksesta voin sanoa,että koko luokan kutsuminen vaatii jo hermoja,tekemistä(kaikki ei halua tehdä samaa juttua ym.)ja paljon herkkuja!!ja nykyään niin moni pelais vaan pleikkaria tms.niin ei synttärit oo enää niin kivoja kilpailuineen tms.ei minusta tarvii kutsua kaikkia,9v osaa jo itse kertoa mitä haluaa..eikös ne ole hänen synttärinsä eikä sinun?!

Meillä varsinkin noille eka ja kolmasluokkalaisille kaverisynttärit on tosi tärkeet. Meillä lapset saavat valita ne parhaat kaverinsa ketä kutsuvat. Meillä on silloin ollu noin max. kuusi kaveria.

Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:
Mun mielestä olisi ihan ok poiketa massasta ja kutsua osa pojista. Ei siis niin, että luokalla on 10 poikaa joista 9 kutsutaan. Mutta vaikka 4-5 jolloin useampi poika jäisi ilman kutsua eikä syrjittäisi vain yhtä. Minä ainakin jo odotan sitä, että loppuu näiden isojen synttäreiden pitäminen :ashamed:

Meillä se menis suunnilleen niin; kaksi jäis kutsumatta kymmenestä.

Nyt ajattelin ehdottaa että kun poju keväällä täyttää 11 niin hän sais valita pari, kolme kaveria jonka kanssa lähtee syömään, pizzaa, hampparia tai mitä sitten haluavat. Minä kuskaan ja maksan.

Yhteistyössä