Lasten suusta...

Joo. Pojan 3,5 v. kanssa odotettiin vuoroamme terveysasemalla (hain sieltä yhden uusittavana olevan reseptin). Poika istui sellaisen vanhemman rouvan vieressä, ja rupesi tietenkin jututtamaan rouvaa. Kysyi sitten, että miksi sinä olet täällä, johon rouva vastasi jotain ja kysyi sitten, että mikäs pojalla on, kun on lääkäriin tullut. Tähän poika ihan tyynen rauhallisesti, että "Kato oli pakko tulla, kun mun pippeli on niin puutunut. Äitikään ei yhtään käsitä, mikä sillä on."

Repesin siinä kohtaa aika totaalisesti :D
 
naakka
Kävin sairaalassa tutkimuksissa, myös 3,5-vuotias lapsemme oli mukana. Kovasti kyseli isältään, milloin on äidin vuoro. Lopulta ojensi minulle kätensä, ja tervehti: "Päivää, minä olen ***** ****** ja toimin tänään lääkärinä kun muut ei näytä osaavan. Mennäämpä etsimään sopiva huone!" :)

Kohta näimme ohi kävelevän lääkärin, lapsemme ponkaisi penkille seisomaan ja huusi: "Hei lääkäri, eiköhän se olis jo välillä mun äitinki vuoro" :) Olimpa sit seuraava potilas.
 
4-vuotias poika väläytti autossa että hänelle pitää ostaa uudet luistimet. No minä siinä ihmettelemään että miksi koska "sinullahan on luistimet jo". Poika siinä sitten että "no kun ne on niin liukkaat että minä pyllähdän koko ajan pepulleni". Lapsen logiikkaa :D
 
meillä poika ei oo oikein innostunu äidin työhön menosta ja se sanoi mulle: "äiti,ei sinun tarvitse mennä töihin,aikuiset ei käy töissä!" "no mutta käyhän isikin",vetosin. Poika kattoi mua,tuhahti halveksuvasti ja sanoi: "höh,mutta sehän onkin MIES!" Niin,miehethän ei oikein koskaan kasva aikuisiksi :LOL:
 
yhtenä päivänä oltiin kaupassa,ostettii kaikenlaisia herkkuja ku oli tulossa vieraita.Poika katteli meidän kärryä ja sanoi sitten suureen,moittivaan ääneen:"mutta äiti,meidän pitäisi edes joskus ostaa jotakin terveellistä ruokaa!" Muutama vanhempi täti kattoi meidän kärryä,sitte mua päästä varpaisiin ja ajattelivat selvästi että jahas tossa on taas SELLANEN äiti...
 
vielä kiusaan teitä yhdellä:poitsu sai 5v lahjaksi lompakon jonne mummi oli pannu setelin.POika meni sitä tutkimaan huoneeseensa,tuli sitte seteli kädessä mun luo,katteli hölmistyny ilme naamallaan ja sanoi mulle sitten:"eihän täällä ollut yhtään rahaa,pelkkää paperia vaan." :D
 
vieras
Meillä kun kysyy 5 vuotiaalta et mitä ruokaa tehdään on vastaus aina sama. Vastaa et salaatti keittoa. Enkä oo vieläkään päässy perille mitä se on.
Eilen löysivät kaapin perältä monopolin. Samainen 5 v sanoo sitä monopeliksi.
 
Non compos mentis
Esikoululainen piti mulle jotain ympäristösaarnaa noustuamme bussista. En muista sitä oikein tarkalleen, mutta yksi sana jäi mieleen. Hän nimittäin puhui autojen pakoputkista nimellä 'saasteputki'. Mitähän ekoterroristia sitä kotonaan hyysääkään?
 
Meillä poika oli hoidossa jutellut ilmeisesti jonkun kaverinsa kanssa.
Eka kaveri oli kysyny "mikä sun isän nimi on?", poika vastaa, Jussi. Kaveri kysyy "no mikä sun äidin nimi on?", johon poika vastaa -Kulta!

Tyttö tänään söi isänsä kanssa kahdestaan keittiössä, olivat sitten puhuneet valion maitopurkin kuvasta.
Tyttö ihmetelly mikä kuva purkin kyljessä on ja mies sitten kysy, et onko se lehmä...
Siihen tyttö topakasti sanoo "Ei, se on äiti!"
Purkin kyljessä siis kovaa juokseva lehmä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja miia:
olen päiväkodissa töissä ja viime viikolla kävin kampaajalla...seuraavana aamuna lapset suureen ääneen ihmettelivät,et on tainnu tätillä jäädä tukka kampaamatta :)
Pojan pk:sta oli viime viikolla yksi hoitaja, sanotaan vaikka Merjaksi häntä, kipeänä. Kysyin sit yhtenä päivänä pojalta, että joko Merja oli töissä, niin tämä otti oikein säälivän katseen ja sanoi, että "Äiti. Ei Merja käy töissä, se on X:ssä (pk:n nimi) hoidossa. Niinpä...

* * *

Katseltiin kerran lastenohjelmien alkua odotellessa pojan kanssa eduskunnan kyselytuntia. Poika katsoi, kun Matti Vanhanen puhui. Yhtäkkiä kasvoille levisi kauhistunut ilme. "Äiti, ei kai TUO mies ole se Jeesus? (pk:n pyhäkoulussa olivat puhuneet Jeesuksesta)" "Ei, kultaseni, se on Suomen pääministeri." "Huh. Mä jo säikähdin."
 
viime talvena ku esikko oli eskarissa ja sai joululomalla mahtavan korvatulehduksen ja käytiin sit jälkitarkastuksessa.
ajathan oli reippaasti myöhässä ja kun lopulta päästiin lääkärin luokse niin esikko totes että mustakin tulee lääkäri, kävelen käytävällä ees ja taas ja annan kilteille lapsille tarroja :LOL:


 

Yhteistyössä