Lasten suusta.. taas kerran.

Mun sisko taas pienenä saunassa "Oo! Kassokaa miten iso mulkku!".

Sauna oli siis sellainen missä oli kaksi pukuhuonetta ja yksi löylytila ja siellä oli joku parinkunta toisella puolella sitten tirskumassa :D

Pitääkö olla oma muksu? Jos ei niin tässä mun: olin hakemassa pakettia (Yves Rocher, tilasin meikkejä) postista serkkupojan (4 v.) kanssa. Ottaessani pakettia postifröökynältä poika totesi kirkkaalla kantaalla äänellä: luuleko se Rosseri, että sinä olet kauniskin? :ashamed: hieman hävetti, kun posti oli täpösen täynnä, ja porukoilla alkoi suupielet nytkyä.
Älä välitä, mä sanoin mummolle joka levitti ryppyvoidetta että "et sä sitä enää tartte, sä oot jo ihan tarpeeks ryppyinen"

Teinien äiti
Kyllä näitä mieleen tulee kuin muistelee. Äitini (joka todellakaan ei käy Alkossa usein) meni kärryissä istuvan esikoiseni kanssa (2,5v) Alkoon jolloin poikani kovaan ääneen sanoi; Mitäs hyvää viinaa mummi me tänään ostetaan. Mummi oli punainen kuin paloauto :D

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
Mun poika (6v) joskus pihalla huusi kovaan ääneen kavereilleen "Varokaa! Äkkiä alta pois! Mun äiti lähtee nyt peruuttamaan tosta!", naapurin äijällä siinä pihassa ei kyllä ihan pokka pitänyt... Ei nyt ihan mitään yleistä hätätilaa ehkä ois tarvinnut julistaa yhden parkkiruudusta peruuttamisen takia.

• Tykkää
Reactions: PaulKohelo
"aliina"
Meillä on kanssa sellanen tyttö (2v4kk), että hävetä saa jatkuvasti. :D

Kaupassa se joka kerta osottelee ihmisiä ja huutaa "kato äiti, mummi/vaari!", vaikka kyseessä olisi ihan vieras, nuori ihminen. Hän myös matkii ihmisiä, yskii kovaan ääneen tekoyskää, jos kuulee jonkun yskivän.

Muutama viikko sitten sanoi isovanhemmilleen, että "en ole saanut mitään aamupalaakaan" vaikka oli syönyt tuntia aikaisemmin aamiaisen.

"hippo"
Mä itse olin eka- tai tokaluokalla ja kouluterkan luona. Se puhui liikunnan ja ravinnon tärkeydestä, myös miten voi välttää lihomista jne. Mä katselin sitä pyöreähköä terkkaa siinä samalla ja murjaisin sille sitten ihan vilpittömin mielin, että "sun varmaan kannattaisi itsekin noudattaa noita ohjeita" - jostain syystä se terkka vaikutti jotenkin närkästyneeltä sen jälkeen...

"vieras"
Meillä unohtui kerran vissykori ostoskärryjen alle, niin että se jäi kassalla maksamatta. Huomattiin vasta parkkipaikalla ja mies kävi sitten maksamassa. Kotimatkalla vitsailtiin että eipä olisi kotoa lähtiessä uskonut, että tulipahan sitten varastettuakin heh heh. Lapsi oli turvaistuimessa etupenkillä.
Seuraavan kerran kun mentiin kauppaan, lapsi sanoi yhtäkkiä kamalaan ääneen: Nyt ei sitten varasteta mitään!

Tyttö joskus korkeintaan just kaksi täyttäneenä istui ruokapöydässä ja pyysi mun äidiltä maitoa. Tämä avasi jääkaapin oven ja koska siellä oli useampia vaihtoehtoja, kysyi sitten tytöltä että mitäs maitoa sulle näistä laitetaan. Tyttö katsoi isoäitiään hyvin hitaasti ja vähän arvostelevalla katseella ja sanoi: "Noh, LEHMÄN maitoa tietty." Tyhmiä kyseli mummo.

Teinien äiti
Tämä on hieman aiheen vierestä, mutta... 14v poikani sai postitse tunnarit uuteen pankkikorttiin ja kohta tämä tuli tuohtuneena yläkerrasta ja sanoi, että ei tässä paskassa mitään numeroa ole.Käsissään hänellä oli tuo pieni lappu joka otetaan paperista irti ja katsotaan valkoista vasten, että numero näkyy. Sanoin, että katsohan tätä ja laitoin lapun valkoista vasten huomatakseni, että siitä oli numero raaputettu pois. Aloin nauramaan ja sanoin, että menit sitten raaputtamaan sen numeron tästä. Poikani kiukkuisena, että sehän pitää kastella? Siis täh? Herra syöksyi yläkertaan ja toi tuon A4 paperin minulle ja näytti sitä. Kato nyt- tuossa on kuva, että pitää kastella! "Tuossa kohtaa" oli opastus numerolapun tarkistuksesta. Jos lappu on paperilla vaalea joku on jo katsonut sen ja jos tumma niin tunnuslukua ei ole nähnyt kukaan - tiedätte kaikki varmaan tuon. Paljastuipa sitten, että poikani oli vilaissut sitä tummaa kohtaa ja ajatellut, että numerolappu pitää kastella. Joten hän NUOLAISI sitä!!! Hän nuolaisi numerot pois - oikeasti- meinasin kuolla nauruun :D :D

"vieras"
Oltiin ulkomailla ja meidän 3-vuotias kaatui akvaariossa ja sai pienen naarmun kämmeneensä. Selitti sitten lentokentällä, koneessa, kotimatkalla, kotona, päiväkodissa yms. että mustekala puri häntä :D

Ja sama tyttö noin vuotta vanhempana oli mun kanssa jossain vaatekaupassa. Katseli siinä kassajonossa seisovaa teiniä joka oli pukeutunut (silloin) muodikkaasti johonkin eläinkuosiin. Seuraavassa hetkessä kuului kirkkaalla lapsen äänellä, joka tosin tihkui ylenkatsovaa halveksuntaa: "Äiti. KATO_mitä_tolla_on_PÄÄLLÄ!" En ollut ainoa jota hieman ehkä punastutti...

"vieras"
Oltiin siskoni ja siskon 4v tytön kanssa uimarannalla. Siellä oli tosi lihava mies ja tyttö kysyi voiko miehellä olla tissit. Hyssyteltiin, että ole hiljaa koska se mies oli aika vieressä. Tyttö vaan jatkoi, voiko olla ihan oikeat tissit ja miksei oo tissiliivejä jos on tissitkin? Voiko miehelläkin olla tissiliivit? Plääp plääp.
Tosi noloa, onneksi se mies ei varmaankaan kuullut.

maalta kaupunkiin
Lähdimme käymään Helsingissä ja ajoimme pitkän pätkän valtatietä, jolloin navigaattori antoi luonnollisesti harvakseltaan ajo-ohjeita. Kalliossa ajaessamme ohjeita sateli sitten vähän tiheämpään, jolloin takapenkiltä kuului tyttäremme 3v tiukka kommentti "miksi toi täti alkoi jankuttaa, sanokaa sille et on jo hiljaa"...

Sama tyttö karjaisi takapenkiltä isälleen, että "HERÄÄ ISI" kun matelimme kehäykkösen ruuhkassa. Ajatteli varmaan, et isi nukahti :)

Erinin levy meni autossa kuuntelukieltoon myös samisen pikkuneidin vuoksi. Oli senverran noloa, kun tyttö veti Prismassa Vanha nainen hunningolla -biisiä korkealta ja kovaa ;) ...Ja mä mietin kuinka mä ratsastin, kuinka autossa jo liikkuvassa sua
halusin jne... :ashamed:

tartsika
Päiväkodilla eräs 3v poika tuli mun luo itkien ja sano että "... heitti lunta minun naamaan." Kysyin että kuka heitti lunta sinun naamana, ja vastaus oli että "no minä ite!" :D

Ja kaverin 3v alko tivaamaan miksei äitillä ole pippeliä, ja sitten se tuumas että "äitikin tarvii pippelin pyllyyn."

Ja mun kaveri lapsena oli bussissa ja sinne tuli tummaihonen nainen kyytiin niin kaveri oli tuumannu että "Onpa likanen täti. Toi ei oo käyny varmaan pitkään aikaan pesulla!" Vanhempia oli hieman hävettäny :D

"..."
meidän neiti ei vilä puhu (8kk), mutta odottelen innolla näitä nolostuttavia, mutta niin hupaisia lauseita..:)

Mutta minä itse olen kuulemma noin 4-5 vuotiaana ruvennut huutamaan kun olen nähnyt tummaihoisen ihmisen (me asuimme maalla ja siellä ei siihen aikaan tiedettykkään sellaisista, ja olimme siis kaupungissa käymässä) ja alkanut huutaa "PAKOLAINEN PAKOLAINEN!"...mahtanut äitiä hävettää..:/

[QUOTE="...";26157991]meidän neiti ei vilä puhu (8kk), mutta odottelen innolla näitä nolostuttavia, mutta niin hupaisia lauseita..:)

Mutta minä itse olen kuulemma noin 4-5 vuotiaana ruvennut huutamaan kun olen nähnyt tummaihoisen ihmisen (me asuimme maalla ja siellä ei siihen aikaan tiedettykkään sellaisista, ja olimme siis kaupungissa käymässä) ja alkanut huutaa "PAKOLAINEN PAKOLAINEN!"...mahtanut äitiä hävettää..:/[/QUOTE]

Tää on nyt niin OT kuin olla saattaa, mutta kerronpa sittenkin. Mun vanhempien koira oli pentuaikansa maalaiskoira, ja sitten melkein aikuisena meni mun vanhemmille kaupunkiin. Äiti oli sen kanssa kävellyt jossain keskustan liepeillä, ja vastaan oli tullut pari nuorta somalimiestä. Koirahan ei tiettykään ollut koskaan nähnyt niin tummia ihmisiä, ja se oli kävellessään tuijottanut ja tuijottanut näitä kavereita saamatta silmiään irti heistä - ja tömähtänyt suoraan jotain tolppaa päin kun oli niskat nurin vaan hölmönä tuijotellut taakseen :D

Aries 78
3v poika huusi kaupan kassajonossa myyjälle " ARVAA MITÄ? MUN ISÄ ON PETRI NYGORD JA HALUAA SITÄ MÄRKÄÄ!!" Pikkasen meinas hävettää, en edes tiedä mistä tuo lapsi on tuon koko Nygordin kuullut kun olen koittanut pitää pojat pimennossa tuon osalta.

Kyllä kaikki mammat ja mummut katteli aika arvioivasti minua :)

"vieras"
Meidän 1-vuotias ei vielä puhu paria sanaa enempää, mutta joskus on vähän meinannut nolottaa kun se matkii ihmisten ääniä, esim. yskimistä. Yhdellä naisella oli todella erikoinen ja kova nauru, ja lapsi alkoi matkia sitä.

=)
[QUOTE="vieras";26157295]Meillä 4v8kk ja 2v11kk leikkii kauheesti barbeilla. Isompi tyttö tuli lastenhuoneesta olkkariin barbejensa kanssa ja huuteli siskolleen: "Ota se isäbarbi, niillä olis ne naimiset nyt"!..

Meinsin hieman revetä.. Häitä ihan tarkoitti.. :D[/QUOTE]

Meillä on samanlaisia juttuja :D Muksut oli mukana meidän häissä niin häät on usein jutuissa. Kuten kerran kun lapsi 4 v. pyysi mummoa tulemaan meille... "mummo, voisit sä tulla meille? Vaikka hoitamaan meitä. Äiti ja iskä vois mennä johonkin. Vaikka naimisiin. Ne niin tykkää naimisesta".

• Tykkää
Reactions: Kerpele
3v poika huusi kaupan kassajonossa myyjälle " ARVAA MITÄ? MUN ISÄ ON PETRI NYGORD JA HALUAA SITÄ MÄRKÄÄ!!" Pikkasen meinas hävettää, en edes tiedä mistä tuo lapsi on tuon koko Nygordin kuullut kun olen koittanut pitää pojat pimennossa tuon osalta.

Kyllä kaikki mammat ja mummut katteli aika arvioivasti minua :)
Tästä tuli mieleen... Me ollaan yritetty kuunnella ns. salaa tota nygårdia, koska no siis, meillä on varmaan huono huumorintaju ja musiikkimaku mutta meidän mielestä kun ne nyt vaan on aika hulvattomia biisejä.. Ollaan saatettu laittaa autossa joku petrin levy soimaan kun lapset nukkuvat takapenkillä...

No tässä yks päivä poika alkoi sitten lauleskelemaan että "juon kaljaa juon kaljaa hölkynkölkyn..". Mä en valitettavasti osannut olla taaskaan se aikuinen vaan kun ensimmäinen reaktio oli että repesin nauruun niin poikahan siitä innostui. Keikutti peppuaan ku elvis konsanaan ja lauloi käsimikrofoniin "Jeejee juon kaljaa juon kaljaa!". Onneksi tää oli kertaluontoista eikä oo uudestaan toistunut mutta ollaan vaan vielä vähän varovaisempia siitä mitä noi lapset kuulee...

Onneksi ne ei vielä osaa englantia :D Saa vielä kuunnella mitä vaan musiikkia englanniksi :D

[QUOTE="...";26157991]meidän neiti ei vilä puhu (8kk), mutta odottelen innolla näitä nolostuttavia, mutta niin hupaisia lauseita..:)

Mutta minä itse olen kuulemma noin 4-5 vuotiaana ruvennut huutamaan kun olen nähnyt tummaihoisen ihmisen (me asuimme maalla ja siellä ei siihen aikaan tiedettykkään sellaisista, ja olimme siis kaupungissa käymässä) ja alkanut huutaa "PAKOLAINEN PAKOLAINEN!"...mahtanut äitiä hävettää..:/[/QUOTE]

Mun sisko huus aina että "Kato RANSKALAISIA!". Ei mitään hajua mistä se sai päähänsä että tummahipäiset on ranskalaisia... Mutta ihan hyvä... :D

Yhteistyössä