Lasten suusta.. taas kerran.

"*sisko* on mun tipu ja mä oon sen äiti" Toteaa poika reilu 3,5v ja halailee siskoa joka piipittää siinä pojan kainalossa :DDD

Ai hitsi.. Välillä nää jutut on niin mainioita.

Eilen kävi myös toinen, ei välttämättä niin hauska mutta kyllä mua silti vähän nauratti tilanteen klassinen sävy. Poika halusi mennä kahvilaan syömään herkkuja ja kun kielsin (oltiin just oltu kylässä jossa syötiin ruokaa ja herkkuja) niin poika lyyhistyi lattialle ja "itki" että "Mulla on NIIIIN kamala nälkä! Äiti miks me ei ikinä saada ruokaa?"

minä,
Olin bussissa ja kuulin hauskan keskustelun äidin ja lapsen välillä.

Poika äidilleen: äiti, äiti! mitä se toinen muulahainen sanoi sille toiselle muulahaiselle?
äiti: En mä nyt muista mitä se sano sille muurahaiselle.
Poika: nokun äiti.. mitä se nyt oikein sanoi sille toiselle muulahaiselle?
poika näytti hyvin mietteliäältä ja äiti oli vain sivutti kysymyksen johon oli jo kerran vastannut.
Lopulta bussi oli tulossa heidän pysäkilleen ja äiti alkoi työntämään rattaita bussin ovelle, kunnes poika tokaisi rattaiden kyydistä kovaan ääneen: "hei vaan mulkut ja hyvää päivän jatkoa"
- siinä vaiheessa äiti valahti tulipunaiseksi ja työnsi kiireesti rattaat bussin ovesta ulos.

"vieras"
Oltiin lapsen kanssa neuvolan 5-vuotistarkastuksessa. Olin koko aamun ja aamupäivän yrittänyt saada poikaa syömään, eipä ollut kelvannut kun joku kurkun siivu ja ehkä 2 lusikallista perunamuusia.
Poika sanoi sitten siellä neuvolantarkastuksessa terkkarille:
- en jaksais nyt tehdä näitä tehtäviä. Siihen terkkari, että mikset.
-maha murisee, en oo saanut koko päivänä ruokaa
SAANUT! Vähänkö mua hävetti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26157212:
mun 5v oli kaittanut siskonsa kaverikirjaan (isosisko kirjoitti) että tykkää isistä. sit kun luin sitä niin se sanoi että se tykkää Linnanmäestä kans. kysyin sitten että no entäs mä. niin se sanoi että kyllä se tykkää mustakin jos olen kiltti ja Linnanmäki on kiinni. :kieh: :D
Voi ei :LOL:

"pop"
Kaverin lapset 3 ja 4v takapenkillä, kun oltiin juteltu liikkennesäännöistä, puhelivat keskenään kun pysähdyttiin liikennevaloihin: "nii kun on punanen niin täytyy pysähtyy"
-"Joo, ja ku on vihlee ni täytyy mennä"
--"Keltanen..."toinen pohtii ääneen, johon toinen turhautuneella äänen sävyllä kuin se nyt olisi itsestään selvyys että: "Ku on keltanen ni autot pomppii!!"

-

"vieras"
Meillä 4v8kk ja 2v11kk leikkii kauheesti barbeilla. Isompi tyttö tuli lastenhuoneesta olkkariin barbejensa kanssa ja huuteli siskolleen: "Ota se isäbarbi, niillä olis ne naimiset nyt"!..

Meinsin hieman revetä.. Häitä ihan tarkoitti.. :D

Ainiin, ja kun oltiin bussissa niin poika kysyi että "äiti? Eikö bussissa saa pieraista?" "Joo, ei se oo hirveen kohteliasta kun pieru voi vaikka haista ja se ei oo sitten muille kivaa ...jne..." "Ai, mä pierasin kyllä jo.....". Vieressä olevalla nuorella miehellä oli hauskaa :D

• Tykkää
Reactions: lissukka.
bud
Meidän 3v harrastaa kanssa tuota bussissa jutustelua korkealla pikkutytön äänellään. Aina kun joku painaa stop-nappia, tyttö kailottaa "Kuka painoi?" ja pälyilee ympärilleen. Kerran kysyi, että saako bussissa laulaa ja samantien aloitti lala lai la la laa!!!!

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Tönt
[QUOTE="pop";26157280]Kaverin lapset 3 ja 4v takapenkillä, kun oltiin juteltu liikkennesäännöistä, puhelivat keskenään kun pysähdyttiin liikennevaloihin: "nii kun on punanen niin täytyy pysähtyy"
-"Joo, ja ku on vihlee ni täytyy mennä"
--"Keltanen..."toinen pohtii ääneen, johon toinen turhautuneella äänen sävyllä kuin se nyt olisi itsestään selvyys että: "Ku on keltanen ni autot pomppii!!"

-[/QUOTE]

lapset ovat ihania varsinkin autossa tulee noita juttuja. :D
toi sama 5v sanoi kans kun sen isä menettää aika nopeesti hermonsa ratissa että "kyllä pitäisi kaikki muut kävellä ja vaan isi ajaa".
ja tos talvella oli sanonut vaarille että "isillä on semmoset renkaat millä voi ajaa kovaa".

Teinien äiti
Istun metrossa jossa toisella puolella istui kaksi mummoa omenia täynnä olevien muovikassien kanssa ja heitä vastapäätä äiti noin kuusivuotiaan pojan kanssa. Toinen mummoista kysyin pojalta, että mikä sinun nimesi on. Poika vastais Jyji. Mummo ei saanut selvää vaan kysyi uudestaan johon poika kovemmalla ja tiukemmalla äänellä Jyji. Vieläkään ei mummo saanut selvää vaan kysyi uudestaan. Johon poika huusi todella kovaa JYJI!!! Syntyi kiusallinen hiljaisuus jonka mummo yritti sovittelevasti rikkoa kysymällä Jyriltä, että otatko omenan. Siihen poika tiuskaisi, että Haista vittu. Pojan äiti oli aivan tulipunainen ja mummot istuivat kiusaantuneena hiljaa. Minä meinasin kuolla nauruun :D

Sateenkaaren väärässä päässä
Kaverin muksu oli kyydissäni. Tuskastelin edellä ajavaa ja takapenkiltä kuului: "Jaa, onks siäl akka ratis vai?" Tyttönen 4-v oli vissiin ollut isinsä kyydissä korvat höröllä. :LOL:

Tää on just näitä, mitkä vielä mahdollisella selittelyllä menee vaan pahemmaksi :D
No, mä olin varmaan tosi julma äiti monen sivustakatsojan mielestä kun sanoin että "Te söitte ihan äsken, mitään ei nyt tipu. Jää siihen sitten makaamaan jos ei seura kelpaa, heippa" ja lähdettiin kävelemään tytön kanssa pois päin.... :whistle: Poikahan sitten "könkkäsi" vatsaansa pidellen perässä että "Äiti nälkääää...".

Ei puutu ainakaan tota draamaa tästä meidän elämästä.. Ja sitten kun mua alkoi vielä naurattaa niin ihmiset (no varmasti suuri osa tietää mistä tollasessa on kyse, mutta..) varmaan katsoivat että "siis hirvee akka.. Vielä nauraa päälle kun toisella on niin kauhea nälkä että vatsaan sattuu".

No, mut sit mä sanoin että "käydäänkö tossa anttilassa?" niin poika unohti koko kipunsa ja nälkänsä ja oli reippaana menossa jo sinne päin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26157393:
Kaverin muksu oli kyydissäni. Tuskastelin edellä ajavaa ja takapenkiltä kuului: "Jaa, onks siäl akka ratis vai?" Tyttönen 4-v oli vissiin ollut isinsä kyydissä korvat höröllä. :LOL:
Ja meidän poika kyselee että "kukas toi muija oikein on?" kun ajaa prätkiä tmv. meidän talon ohi... Eikä se edes tiennyt mikä on "muija" ennen kuin mä sille selitin. Sekin on kivaa sitten kun isille sanoi että "no missäs sun muijas on?" :LOL:

Sama kuin poika oli sitä mieltä että "tolla autolla on kyllä hyvät pakarat"..... Tarkoitti spoileria, ja se selvisi meille vasta hieman myöhemmin ja sitten selitin tämänkin hälle, nyt puhuu siis ihan spoilerista :D

No, mä olin varmaan tosi julma äiti monen sivustakatsojan mielestä kun sanoin että "Te söitte ihan äsken, mitään ei nyt tipu. Jää siihen sitten makaamaan jos ei seura kelpaa, heippa" ja lähdettiin kävelemään tytön kanssa pois päin.... :whistle: Poikahan sitten "könkkäsi" vatsaansa pidellen perässä että "Äiti nälkääää...".

Ei puutu ainakaan tota draamaa tästä meidän elämästä.. Ja sitten kun mua alkoi vielä naurattaa niin ihmiset (no varmasti suuri osa tietää mistä tollasessa on kyse, mutta..) varmaan katsoivat että "siis hirvee akka.. Vielä nauraa päälle kun toisella on niin kauhea nälkä että vatsaan sattuu".

No, mut sit mä sanoin että "käydäänkö tossa anttilassa?" niin poika unohti koko kipunsa ja nälkänsä ja oli reippaana menossa jo sinne päin :D
No mäkin uskon, että suurin osa tietää mistä on kyse. Mut lapset osaa kyl keksiä sellasia sääli-sääli -valheita, et alta pois! :D

"hippo"
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
"hei vaan mulkut ja hyvää päivän jatkoa"
- siinä vaiheessa äiti valahti tulipunaiseksi ja työnsi kiireesti rattaat bussin ovesta ulos.
Mä törmäsin joskus jossain versioon "pitäkää mulkut kiva kesä!" :D

Elli Karamelli
Pitääkö olla oma muksu? Jos ei niin tässä mun: olin hakemassa pakettia (Yves Rocher, tilasin meikkejä) postista serkkupojan (4 v.) kanssa. Ottaessani pakettia postifröökynältä poika totesi kirkkaalla kantavalla äänellä: luuleko se Rosseri, että sinä olet kauniskin, kun se sulle noita meikkejä lähettelee? :ashamed: hieman hävetti, kun posti oli täpösen täynnä, ja porukoilla alkoi suupielet nytkyä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä