Lasten sukupuolet, syntymäpäivät, syntymämitat ja rv:t?

"hallittu kaaos"
11/2010 tyttö
2650g ja 46cm
rv40+1

perinnöllistä, oma äitini on ollut alle 3kg syntyessään ja samoin minä ja siskoni olemme olleet pieniä, siskoni synnytti juuri hitusen alle 2kg tytön rv 38+3, pituutta oli saman verran kuin meidän neidillä..

"PollyAnna"
Meidän poika syntyi 38+3 2130g ja 44cm vuosi sitten tammikuussa. Napanuorassa oli solmu mitä epäiltiin ensin mutta koska on edelleen pieni ikäisekseen eikä mitään syytä ole tutkimuksissa löytynyt niin veikkaavat perinnölliseksi. Isänsä oli 2600g ja 46cm ja itsekin olin pienehkö 3050g täysillä viikoilla.
Joo meillä kans tyttö on siro, mutta hei, Madonnakin on vain 158cm. :)

[QUOTE="PollyAnna";28177191]Meillä tyttö syntyi 01/12 rv 39+r, 2570g/45cm.
Selviskö teillä ikinä miksi lapsenne syntyivät pieninä? Mulle lääkäri sanoi että kun on ihan terve tyttö (10/10 apgar), niin luultavasti "perinnöllistä". Olin itse 2,7kg, ja kaksi viikkoa yli LA:n. :)[/QUOTE]

"Sukuvika". Myös mä ja mies, ollaan oltu pienikokosii syntyessämme. Molemmat täysaikasii.

klhgyl
Tyttö
(heinäkuu 2011)
2750g/48cm
Rv 38+5

Raskausaikana jo aloittivat sen lapsen painon kyttäämisen ja se kesti koko vauvavuoden. Sitten lopulta uskoivat, että elossa se pysyy, vaikkei keskikäyrällä kasvakaan. Koko ajan on siis kasvu ollut normaalin rajoissa ja omalla linjallaan tasaista. Nyt lähentelee kymppikiloa.

Tyttö
(heinäkuu 2011)
2750g/48cm
Rv 38+5

Raskausaikana jo aloittivat sen lapsen painon kyttäämisen ja se kesti koko vauvavuoden. Sitten lopulta uskoivat, että elossa se pysyy, vaikkei keskikäyrällä kasvakaan. Koko ajan on siis kasvu ollut normaalin rajoissa ja omalla linjallaan tasaista. Nyt lähentelee kymppikiloa.
Meillä myös aloitettiin syynäys raskausaikana ja kävin pariin otteeseen kasvukontrollissa joissa lapsi näyttikin kasvavan. Syntymän jälkeen koko ensimmäinen vuosi juostiin lastenpolilla seurannassa ja nyt käydään enää 3kk välein neuvolassa mitoilla, jotka toki lähetetään polille tiedoksi.

Kaikki mahdolliset kromosomikokeet, vasta-aineet mahd. taudeista mitä olisin raskausaikana sairastanu, pään- ja vatsan uä-tutkimukset, kilpirauhas- ja keliakiakokeet jne on poika joutunut käymään läpi.

Hyvä toisaalta, että tutkivat, mutta alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää kun kerran nousevalla käyrällä kasvaa koko ajan ja mitään "vikaa" ei ole löytynyt.

Poika 25.4.2011 painoa 3180g ja pituutta 50cm 39+5 syntyi.
Neiti 20.9.2012 painoa 3919g ja pituutta 50cm 40+4 syntyi.

Neidistä käytiin raskausaikana painokotrollissa kun epäilivät hyvin pieneksi ja syntymän jälkeen on painon kanssa painittu urakalla kun paino lähteny laskuun. Pojalla ei taas koskaa mitään ongelmaa painon kanssa :)

Yhteistyössä