Lasten luistelusta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pajukko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pajukko

Aktiivinen jäsen
14.11.2004
6 834
0
36
Tykkäävätkö lapsenne luistelusta ja minkä ikäisiä ovat? Osaavatko sitoa luistimet ja miten sujuu jäällä? Mietityttää oma 3. luokkainen, joka ei tykkää yhtään ja ei myöskään eskari-ikäinen. Omassa lapsuudessa luisteltiin useita kertoja viikossa ja itse olen jo ekaluokalla sitonut luistimet.
 
6 ja 7v pojat tykkää hirmusesti ja osaavat hyvin luistella, isompi osaa myös solmia, pienempi tarvitsee apua. Tytöt 3 ja 4v harjottelee luistelemista, pienempi ei hirmusesti tykkää mutta jäälle kuitenkin tulee luistimilla, harjottelee sen mitä harjottelee ja tekee loppuajan muuta. Ovat autettavia, tietenkin.
 
6v ja 8v. Tykkäävät kyllä. Vanhempi on kömpelö lapsi, mutta tykkää kuitenkin jäällä olla, vaikka menee hitaasti jne. 8v osaa jo sitoa, tosin ei mielestäni saa tarpeeksi tiukalle. 6v on mm. liikunnallisesti lahjakas, kaikki sujuu loistavasti heti ensi yrittämällä.
 
Meillä 10v ja 8v pojat suorastaan asuvat jäällä kavereiden kanssa. Mutta eihän kaikki tykkää kaikesta. Meillä on varmaan vaikuttanut se että me vanhemmat olemme innokkaita luistelijoita, iskä pelaa poikien kanssa jääkiekkoa ja mä retkiluistelen. Mutta kukin tyylillään :)
 
Eivät mitenkään erityisemmin pidä. Tokaluokkalainen sitoo itse luistimensa, taito on selvästi ruostunut kesän ja syksyn mittaan. Eskarilainen ei sido, pysyy juuri ja juuri pystyssä, viimevuotinen eteenpäin töpsöttelykin on mennyt ihan takapakkia :(

Itse muistelen kauhulla niitä omia koululuisteluitani. Luistimet sidottiin jossain penkassa ja kädet paleltui aina siinä hommassa, että särki ja oli oikein paha olo, kun sormet olivat valkoiset. Nykyään on onneksi lämpimät kopit tuolla koululla ja voi käydä hallissa yleisöluistelussa.
 
Ap:lle!!
Ovathan luistimet mukavat jalassa? Monasti etenkin poikien luistinten lesti on vääränlainen lapsen jalkaan ja tekevät koko lajista vastenmielisen. Markettien uudet luistimet etenkin ovat näitä vääränlaisia :( Kysäise miltä ne tuntuvat jalassa! Puristaviin luistimiin (useisiin lenkkareihinkin) on usein apua sauna-jiposta. Eli siis kostutetaan kenkäosa, sukka jalkaan ja nauhat tiukalle -> löylyyn :) Useat urheilukaupat myyvät käytettyjä pro-sarjan luistimia joita pystyy muotoilemaan kaupassa koneella.
 
Meillä kaikki neljä koululaista tykkäävät tosi paljon luistelusta, 7., 6., 4. ja 2. luokkalaisia ovat. Kakkosluokkalainen tarvii vielä apua, että saa luistimet tarpeeksi tiukalle. 5- ja 4-vuotiailla luistelu vielä opettelua, mutta tykkäävät.
 
4v ja 5½v tykkäävät luistelusta. Tuo esikoinen tykkää ihan hirveästi ja haluaisi aloittaa taitoluistelun. Luistimien sitomistakin on harjoitellut jo, mutta ei ihan vielä saa tarpeeksi piukkaan. Esikoinen luistelee jo paremmin kuin minä tai ainakin tekee sellaisia temppuja mitä mä en ole ikinä osannut.

Oletko käyny lasten kanssa luistelemassa niin että luistelet itsekin aina?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
4v ja 5½v tykkäävät luistelusta. Tuo esikoinen tykkää ihan hirveästi ja haluaisi aloittaa taitoluistelun. Luistimien sitomistakin on harjoitellut jo, mutta ei ihan vielä saa tarpeeksi piukkaan. Esikoinen luistelee jo paremmin kuin minä tai ainakin tekee sellaisia temppuja mitä mä en ole ikinä osannut.

Oletko käyny lasten kanssa luistelemassa niin että luistelet itsekin aina?

Luistelen itsekin. Tälle talvelle käytiin sunnuntaina ensimmäistä kertaa. Eilen poika ei halunnut ja tänään hänellä on koulussa luistelua. Ehdittiin olla sunnuntaina kentällä 15 minuuttia ja halusi sitten pois, kun sinne tuli pienempiä lapsia, jotka luisteli pojan mielestä paremmin. Pitää nyt alkaa käymään säännöllisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
4v ja 5½v tykkäävät luistelusta. Tuo esikoinen tykkää ihan hirveästi ja haluaisi aloittaa taitoluistelun. Luistimien sitomistakin on harjoitellut jo, mutta ei ihan vielä saa tarpeeksi piukkaan. Esikoinen luistelee jo paremmin kuin minä tai ainakin tekee sellaisia temppuja mitä mä en ole ikinä osannut.

Oletko käyny lasten kanssa luistelemassa niin että luistelet itsekin aina?

Luistelen itsekin. Tälle talvelle käytiin sunnuntaina ensimmäistä kertaa. Eilen poika ei halunnut ja tänään hänellä on koulussa luistelua. Ehdittiin olla sunnuntaina kentällä 15 minuuttia ja halusi sitten pois, kun sinne tuli pienempiä lapsia, jotka luisteli pojan mielestä paremmin. Pitää nyt alkaa käymään säännöllisesti.

Kannattaa ehdottomasti käydä usein. Vaikkei olisikaan pitkää aikaa kerrallaan, niin silti kannattaa jaksaa käydä. Luistelusta tulee mukavampaa kun jalka tottuu luistimiin ja tasapaino kehittyy, silloin varmuuskin kasvaa.

Niin ja hyvä kun luistelet itsekin =) Mua ottaa välillä päähän sellaiset kentän laidalla seisovat vanhemmat kun ihmettelevät että miksi lapsi ei opi luistelemaan.. |O Ja saa siinä itsekin hyvää liikuntaa eikä tule kylmä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin:
Ap:lle!!
Ovathan luistimet mukavat jalassa? Monasti etenkin poikien luistinten lesti on vääränlainen lapsen jalkaan ja tekevät koko lajista vastenmielisen. Markettien uudet luistimet etenkin ovat näitä vääränlaisia :( Kysäise miltä ne tuntuvat jalassa! Puristaviin luistimiin (useisiin lenkkareihinkin) on usein apua sauna-jiposta. Eli siis kostutetaan kenkäosa, sukka jalkaan ja nauhat tiukalle -> löylyyn :) Useat urheilukaupat myyvät käytettyjä pro-sarjan luistimia joita pystyy muotoilemaan kaupassa koneella.
Toinen seikka mikä tekee luistelusta kamalaa on tylsät tai kiveen osuneet terät!!! Eteenpäin ei pääse semmoisilla sitten millään ja hyvässä lykyssä luistaa paremmin sivusuunnassa :(

Keskimmäisemme tykästyi vasta 10-vuotiaana luisteluun ja tahtoi heti kiekkoilijaksi. Muutaman lasten luistelu-koulu tunnin jälkeen (siellä se 10vuotiaamme oli 5 vuotiaiden joukossa nolona) aloitti lätkäporukassa ja pelaa edelleenkin vaikka isäntä on lopettanut valmentamisen ja isoveli vaihtanut säbään :)
Ja perskules sentään minunkin tekisi mieli aloittaa mammakiekko!!!!
 
Mun pojat on 2v ja 3v ja molemmat tykkää luistella kovasti.3v meneekin jo aikamoista kyytiä luistimilla ja pienempi tepastelee ja väsyy nopeammin mutta molemmat ovat innostuneita.Tänäänkin iltapäiväruuan jälkeen lahdetään jäälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin:
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin:
Ap:lle!!
Ovathan luistimet mukavat jalassa? Monasti etenkin poikien luistinten lesti on vääränlainen lapsen jalkaan ja tekevät koko lajista vastenmielisen. Markettien uudet luistimet etenkin ovat näitä vääränlaisia :( Kysäise miltä ne tuntuvat jalassa! Puristaviin luistimiin (useisiin lenkkareihinkin) on usein apua sauna-jiposta. Eli siis kostutetaan kenkäosa, sukka jalkaan ja nauhat tiukalle -> löylyyn :) Useat urheilukaupat myyvät käytettyjä pro-sarjan luistimia joita pystyy muotoilemaan kaupassa koneella.
Toinen seikka mikä tekee luistelusta kamalaa on tylsät tai kiveen osuneet terät!!! Eteenpäin ei pääse semmoisilla sitten millään ja hyvässä lykyssä luistaa paremmin sivusuunnassa :(

Keskimmäisemme tykästyi vasta 10-vuotiaana luisteluun ja tahtoi heti kiekkoilijaksi. Muutaman lasten luistelu-koulu tunnin jälkeen (siellä se 10vuotiaamme oli 5 vuotiaiden joukossa nolona) aloitti lätkäporukassa ja pelaa edelleenkin vaikka isäntä on lopettanut valmentamisen ja isoveli vaihtanut säbään :)
Ja perskules sentään minunkin tekisi mieli aloittaa mammakiekko!!!!

Onko todellakin luistimilla noin iso merkitys?
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin:
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin:
Ap:lle!!
Ovathan luistimet mukavat jalassa? Monasti etenkin poikien luistinten lesti on vääränlainen lapsen jalkaan ja tekevät koko lajista vastenmielisen. Markettien uudet luistimet etenkin ovat näitä vääränlaisia :( Kysäise miltä ne tuntuvat jalassa! Puristaviin luistimiin (useisiin lenkkareihinkin) on usein apua sauna-jiposta. Eli siis kostutetaan kenkäosa, sukka jalkaan ja nauhat tiukalle -> löylyyn :) Useat urheilukaupat myyvät käytettyjä pro-sarjan luistimia joita pystyy muotoilemaan kaupassa koneella.
Toinen seikka mikä tekee luistelusta kamalaa on tylsät tai kiveen osuneet terät!!! Eteenpäin ei pääse semmoisilla sitten millään ja hyvässä lykyssä luistaa paremmin sivusuunnassa :(

Keskimmäisemme tykästyi vasta 10-vuotiaana luisteluun ja tahtoi heti kiekkoilijaksi. Muutaman lasten luistelu-koulu tunnin jälkeen (siellä se 10vuotiaamme oli 5 vuotiaiden joukossa nolona) aloitti lätkäporukassa ja pelaa edelleenkin vaikka isäntä on lopettanut valmentamisen ja isoveli vaihtanut säbään :)
Ja perskules sentään minunkin tekisi mieli aloittaa mammakiekko!!!!

Onko todellakin luistimilla noin iso merkitys?

Väitän että on :) tosin luistinten hinta kulkee etupäässä jäykkyyden mukaan (nuo jäykimmät ovat vain aikuisille). Keskimmäisemme pelaa kilpatason lätkää ns. halvoilla luistimilla (urheilukaupan halvat). Hänelle hankittiin kyllä monenmoiset luistimet ennen "halpiksia" mutta turhaan... kuulema oli aina räpylät ruvella pelin jälkeen kun luistin painoi. Niin ja sitten nuo nilkkakiiturit joissa nilkat taittuvat ovat vihoviimeiset lapsilla :(
 

Similar threads

V
Viestiä
2
Luettu
1K
Aihe vapaa
vierailija
V
Viestiä
110
Luettu
6K
Aihe vapaa
"Kahden lapsen äiti"
K
S
Viestiä
1
Luettu
1K
S
B
Viestiä
7
Luettu
757
Seksi
MmHh 36
M

Yhteistyössä