Lasten kengät kesällä, miten teillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

m

Vieras
Aina sanotaan, että lapsella pitäisi olla hyvät kengät, ettei jalkaan tule ties mitä virheasentoja. Mitä kenkiä teillä pääasiassa käytetään ja missä tilanteisssa?

Meillä on hiekkalaatikolla ja ulkoleikeissä (2,5 vuotiaalla) lenkkarit. Muut kengät ei sinne mielestäni oikeen sovellu, kun on aika kovalla kulutuksella. On myös crocksit, jotka on kätevät kun juoksentelee edes taas ulos, saa ne itse jalkaan.

Ja sitten on ne hyvät kävelykengät, joita käytetään kauppareissuilla. Eli kaikkein vähiten tulee noita hyviä kenkiä käytettyä, kun autolla mennään kauppaan ja eniten ollaan ulkona ja hiekkiksellä.

Turmeleeko tää nyt lapseni jalat? Sisällä on tietty ilman kenkiä ja kertyyhän sisällä oloakin jonkun verran (kesällä kyllä aika vähän).

Meidän 2,5veellä Gore-"lenkkarit" näitä pidetään kylmemmillä ja märillä keleillä, kahdet nahkaiset "ensiaskelkengät" toiset paremmat ja toiset puistossa ja kesäksi vielä nahkaiset sandaalit.

Meillä käytetään eniten kesällä sandaaleja.. ja ne onkin aina ollut hyviä.. lenkkarit löytyy huonoja säitä varten.. kävelykengät ostetaan jos satutaan tarvitsemaan tai on ylimääräistä rahaa.. mutta noiden sandaalien hinnoista ei ole tingitty..

Oli muuten kivaa, kun esikoisen jalat kasvoi viime kesänä ihan kiitettävästi ja tarvittiin 3 sandaalit.. |O

Kesäisin on käytössä sandaaleja, crocsit ja viileämmille keleille ihan vaan lenkkarit tai sateella kumpparit.

Itse olen kävellyt aikanani melkeinpä pelkästään lenkkareissa, eikä mun jalat oo mitenkään pilalla, että sitä myöten en ymmärrä tuota hössötystä miten lenkkarit pilaa jalan.

Meillä on suvussa nivelvaivoja (äidilläni ja pojallani reuma, itelläni nilkat kääntyy sisäänpäin jne) ja sen vuoksi itse olen tosi tarkka kenkävalinnoissa. Kaikillahan tälläsiä vaivoja ei ole tai niihin taipumusta, toiset pärjää vaikka halvimmilla mahdollisilla lörppökengillä koko elämänsä ja jalat on kunnossa. Ennaltaehkäisy näille vaivoille kannattaa silti, jos se taloudellisesti on mahdollista.

Meillä on molemmilla lapsilla tepsujen nahkaiset kävelykengät ulkoleikkeihin, eli ne liikaantuvat, hiekkaantuvat ym. eikä se minua haittaa, kun tiedän kenkien olevan huippulaatua ja hyväksi jaloille. Meillä on toiset tepsujen kengät sitten siistimpään käyttöön, eli kyläilyyn, kaupassakäyntiin jne. Ulkona kannattaa kesällä myös antaa lapsen olla ilman kenkiä joskus :)

Meillä on kokeiltu sandaalejakin, mutta kun ne on sitten aina täynnä hiekkaa, niin ei toi poika oikeen tykkää. Tai ehkä se tänä kesänä oppis niitä käyttää...

ostin 2 veelle kesäksi timberlandin sandaalit ja lenkkarit. aivan hyviä ne on. murkuilla on merkkilenkkareita ja tennareita. pienin saa ensiaskelkengät, jos ja kun oppii pian käveleen.

Yhteistyössä