Mitkä kengät laitatte lapsille jalkaan näillä pikkupakkasilla, 1-6 asteen pakkasilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja geissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

geissi

Vieras
Meillä 4v pojalla on käytössään välikausi gore-tex lenkkarit, vuorelliset kumisaappaat ja kuoma talvikengät.. ajattelin etten enää ostaisi kolmansia kenkiä talveksi eli en ostais mitään gorekenkiä talveksi vaan mentäis plussakelit vuorellisilla saappailla ja villasukilla ja pakkaskelit kuomilla, villasukilla tai ilman pakkasen kireydestä riippuen.

Nyt on ollut pikkupakkasia aamuisin kun olen vienyt lasta päiväkotiin ja on ollut tosi vaikea miettiä mitä lapselle jalkaan.. on mennyt vielä välikausi goretexeissa ja pari kertaa saappaissa kun iltapäiväksi on luvattu säätiedotuksessa lämmintä.. mut missä vaiheessa pitäs siirtyä kuomiin.. onko ne kuinka kylmällä ilmalla hyvät.. onhan niissä aika paksu karvavuori joten ovatko vielä liian kuumat jos pakkasta on vain viitisen astetta?

Olen ostanut parina talvena kolmet kengät ja aina on jääneet yhdet sivuun ja tuntuu että nimenomaan poika on halunnut aina käyttää helposti puettavia ja lämpimiä kuomia sekä noita saappaita mielummin kun goreja.. nyt sitten kun myin kirpparilla viime talven lähes koskemattomat goret, päätin etten tänä talvena enää moisia hanki..

Pojalla on tällä hetkellä vuorilliset kumpparit. Ei semmoset karvavuorilliset vaan semmoiset pehmeät.. Eilen ostin varrelliset tennarit, joissa paksumpi vuori. Mut ei oo mitkään toppalenkkarit. Talveks sit ostetaan kunnon talvikengät pitkillä varsilla ja lämpimällä vuorilla.

Meillä on vielä menty vuorellisissa kumppareissa, välik.goretkin on päikyssä valittavana. Kuomia meillä on putki- ja tarramalliset ja muita en ajatellut hankkia. Pukevat hoidossa itse ja kuomat on helppo pukea. Ja viime talvenakin halusi aina kuomat jalkaan (keväällä keskusteltiin pitkään että saatiin kevyemmät kengät käyttöön :D )

Jos olisi tammikuu ja -6 astetta mittarissa mitä laittaisit? Ne kuomat varmaan.

Joten älä vilkuile kalaenteriin vaan lämpömittariin.

Kumisaappaat ovat sadekelejä varten eivätkä mitkään yleisjalkineet syksyyn. Eikö sieltä kirpparilta olisi löytynyt teille jotain nilkkureita...

kiitos milla, totta että pitäisi katsoa mittariin eikä kalenteriin, ei muuta kun kuomat jalkaan siis! =)
Mutta: olisi sieltä kirpparilta varmaan löytynyt ne nilkkurit mut pointti oli just se et miksi ostaa kolmannet kengät joita tuo ei kuitenkaan käytä?
Kun on välikausigoret ja vuorettomat+vuorelliset saappaat sekä pakkasille kuomat.. parina talvena jo goret seisseet turhan panttina kun on loskakeleille halunnut mielummin vuorelliset saappaat ja villasukat.. niin miksi enää ostaa nilkkureita, edes kirpparilta?

Meillä on vielä käytössä adidaksen goretex varsilenkkarit (välikausilenkkarit), ja hyvin on jalat pysyneet lämpiminä. Kylmimpinä aamuina olen laittanut pojalle ohuet villasukat jalkaan. Asutaan etelässä eikä täällä ole vielä lunta satanut, mutta maa on huurussa.

Yhteistyössä