Lasten kasvattaminen suvaitsevaisiksi ei vaan onnistu näillä alueilla, joissa elää paljon muslimeja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miimiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näinhän se menee,että epäkohdista ei kohta uskalla puhua,kun heti leimataan "kamalaksi rasistiksi".
En ole kyllä valmis nielemään kaikkea sitä sontaa mitä heidän puoleltaan tulee eli olen sitten rasisti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näinhän se menee,että epäkohdista ei kohta uskalla puhua,kun heti leimataan "kamalaksi rasistiksi".
En ole kyllä valmis nielemään kaikkea sitä sontaa mitä heidän puoleltaan tulee eli olen sitten rasisti.

Riippuu varmaan mistä puhuu ja miten. Menee ihan pelleilyksi puhua jotain "meidän naapurin irakilaismies hakkasi vaimoaan" -juttuja. Kaikilla on varmaankin kokemusta (kuultua tai nähtyä ) supisuomalaisesta perheväkivallasta, jos ei muuta niin lukee tätä palstaa lauantai-iltaisin... Tai tämä "muslimipojat huorittelevat suomalaistytöille" --- öhh, niin tekevät ihan runsain määrin myös ev.lut.pojat ja uskonnottomat pojat.

Että jospa sellaisista oikeista ongelmista puhuttaisiin, kuten tämä asumisen ongelmat. Ja toki turvapaikkapolitiikka. Eli ne poliittiset asiat esiin, ei yksilötason töppäilyt, koska ihan yhtälailla niitä tekee minkä tahansa kansan tai uskonnon edustajat.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Olisko somalialaisten vanhempien puuttumattomuus heikosta kielitaidosta johtuvaa?

Mitä vähän mä olen somaleihin törmännyt, niin ei se ole kielitaidosta kiinni vaan ihan vanhemmat yllyttävät lapsia.

Jokunen vuosi sitten mm seurasin hetken somali isiä poikineen. Pojat huutelivat törkeitä vastaantuleville ja isät oikein yllyttivät ja kehottivat poikia siihen

:(

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Tai tämä "muslimipojat huorittelevat suomalaistytöille" --- öhh, niin tekevät ihan runsain määrin myös ev.lut.pojat ja uskonnottomat pojat.

Ja ev.lut. naiset...BB-Minna- ketjut ja silleen. Sekä kaikki ne aiheet missä keskustellaan seksikumppanien määrästä.

Meidän naapuritalon supisuomalainen poika huutelee huoraa, vittua, perspanoa yms. Ikää ehkä 11 v ja huutelee noita juttuja 7-9 v tytöille. Pitääkö siitä tehdä johtopäätös, että tuollaisia ne yh-äitien pojat on? Ei.

Ja olen sitä mieltä, että ghettojen syntyminen pitää estää. Eikös siihen liittyisi asuntopolitiikka, mm. ettei kaupungin vuokra-asuntoja keskitetä tietyille alueille, vaan hajautetaan.

Käsittääkseni pakolaisia (lue somaleja) on yritetty sijoittaa eripuolille, mutta he itse viihtyvät yhdessä, joten toki itse yrittävät päästä lähelle toisiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Olisko somalialaisten vanhempien puuttumattomuus heikosta kielitaidosta johtuvaa?

Mitä vähän mä olen somaleihin törmännyt, niin ei se ole kielitaidosta kiinni vaan ihan vanhemmat yllyttävät lapsia.

Jokunen vuosi sitten mm seurasin hetken somali isiä poikineen. Pojat huutelivat törkeitä vastaantuleville ja isät oikein yllyttivät ja kehottivat poikia siihen

:(

eli osaat somaliaa?

Ja olen sitä mieltä, että ghettojen syntyminen pitää estää. Eikös siihen liittyisi asuntopolitiikka, mm. ettei kaupungin vuokra-asuntoja keskitetä tietyille alueille, vaan hajautetaan.

Käsittääkseni pakolaisia (lue somaleja) on yritetty sijoittaa eripuolille, mutta he itse viihtyvät yhdessä, joten toki itse yrittävät päästä lähelle toisiaan.

suomessa on kaikilla oikeus valita asuinpaikkansa... kyllä täällä somalit hakeutuvat asumaan toistensa lähelle, kuten myös virolaiset, chileläiset, venäläiset jne.
ei siihen auta kaupungin vuokra-asuntoalueiden hajauttaminen ilman että samalla annettaisiin kielto että ulkomaalaistaustaiset eivät saa muuttaa maanmiestensä naapuriin, ja se taitaa olla laitonta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
suomessa on kaikilla oikeus valita asuinpaikkansa... kyllä täällä somalit hakeutuvat asumaan toistensa lähelle, kuten myös virolaiset, chileläiset, venäläiset jne.
ei siihen auta kaupungin vuokra-asuntoalueiden hajauttaminen ilman että samalla annettaisiin kielto että ulkomaalaistaustaiset eivät saa muuttaa maanmiestensä naapuriin, ja se taitaa olla laitonta.
Auttaa hajauttaminen siinä mielessä, että kaikki vähävaraiset eivät tuppaa samalle alueelle. Eri asia sitten, miten kansallisuudet jakaantuvat taloihin, mutta pääasia, että esim. kaupungin vuokra-asuntoja on monipuolisesti monenlaisilla alueilla.

Turkulainen kaupunginvaltuutettu ja neropatti (not!) Olavi Mäenpää on sitä mieltä, että ulkomaalaisia ei saisi hajauttaa, vaan heidän kaikkien pitäisi asua samalla alueella.

Lisäksi se totesi, että MAAHANMUUTTAJIEN pitäisi palata kotimaahansa kun sota on loppu, sillä TURVAPAIKKA on väliaikainen ratkaisu, tms :xmas:. Miten voikaan saada noin monta asiavirhettä mahtumaan yhteen lauseeseen? :laugh:

Auttaa hajauttaminen siinä mielessä, että kaikki vähävaraiset eivät tuppaa samalle alueelle. Eri asia sitten, miten kansallisuudet jakaantuvat taloihin, mutta pääasia, että esim. kaupungin vuokra-asuntoja on monipuolisesti monenlaisilla alueilla.

vähävaraisia?eikös osa suomalaisistakin ole vähävaraisia..joten,jos joku alue on sopiva hintatasoltaan meille vähävaraisille,niin eipä sitä voi kun haaveilla paremmista alueista,missä lasten ei tarvitse pelätä huumehörhöjä ja humalaisia..kuten omani tekee..

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:

vähävaraisia?eikös osa suomalaisistakin ole vähävaraisia..joten,jos joku alue on sopiva hintatasoltaan meille vähävaraisille,niin eipä sitä voi kun haaveilla paremmista alueista,missä lasten ei tarvitse pelätä huumehörhöjä ja humalaisia..kuten omani tekee..
Kyllä, osa suomalaisista myös. Ja siis asumismuotojen sekoittamisesta puhuin. Ettei synny liian erilaisia alueita suuntaan eikä toiseen.

somalit muuttavat edelleen niihin taloihin joissa jo asuu somaleita, iranilaiset toistensa naapureihin jne. Suomalaiset taas eivät mielellään osta asuntoja tai muuta taloihin joissa on naapurissa kolmekymmentä somaliperhettä.

Hyvin harvassa paikassa on pelkästään kaupungin asuntoja, sekin riittää että niitä taloja on muutama jos niihin kasaantuu esimerkiksi somaleita. täällä missä mä asun, on kaupungin kerrostaloja joissa asuu vähävaraisia suomalaisia ja maahanmuuttajia, iso pientaloalue jossa asuu suomalaisia ja eräs ongelmakoulu joka on viime aikoina päässyt uutisiinkin asti sen takia että suomalaiset siirtävät sieltä erinäisten ongelmien takia lapsiaan pois :whistle:

ei sillä että mulle olisi koskaan ollut somaleista tai muistakaan maahanmuuttajista mitään mainitsemisen arvoista ongelmaa.

Oliski vaan lapset jotka huutelee. Välimeren miehet ovat jatkuvasti siskoni kimpussa kun kävelee kaupungilla VAIKKA ON VASTA 14!!!! Pikkusiskoa kyllä pelottaa tilanne. Äiti multa kans kyseli että mitä pitäs sanoa nyt kuinka kasvattaa suvaitsevaista ettei kuitenkaan tarttis pelätä tyttären puolesta. Ei päästä siskoa kaupungille edes koulunloppuna juhlimaan myöhään kavereitten kanssa toisin kuin mut. Sanoo että ajat ovat muuttuneet.

Mua eniten korpee nykyään se kun jotain pientä mamulasta tuupitaan junasta ulos ja huudellaan rasistisesti perään niin juttu on kaikissa lehdissä ja poliisi tekee kaikkensa syyllisen löytämiseksi. Mutta kun suomalainen poika pahoinpidellään kemikaaleilla omassa kotipihassaan, ei tapahtu yhtään mitään. Ei niin yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Mua eniten korpee nykyään se kun jotain pientä mamulasta tuupitaan junasta ulos ja huudellaan rasistisesti perään niin juttu on kaikissa lehdissä ja poliisi tekee kaikkensa syyllisen löytämiseksi. Mutta kun suomalainen poika pahoinpidellään kemikaaleilla omassa kotipihassaan, ei tapahtu yhtään mitään. Ei niin yhtään mitään.

Ehdottomasti. Ja se koko mamulapsen tuuppiminenkin oli sen isän huomionhakuisuuden ansioita, keksitty juttu (muiden vastaavien joukossa). Kova kovaa vasten vaan, voimaa he uskovat, vaikkeivat muuta uskoisikaan.

Miksi ihmeessä lasta pitäisikään kasvattaa suvaitsemaan törkeää käytöstä joiltain ihmisiltä vain koska se "kuuluu heidän kulttuuriinsa tai vakaumukseensa"? On toki hyvä opettaa ettei ketään saa ihonvärin perusteella syrjiä.

Mun lapsuudessa me asuttiin opiskelijoiden asuinlähiössä lähellä yliopistoa ja ei siellä ollut rähinää maahanmuuttajien kanssa (toki heitä oli vähemmän silloin, kun olin lapsi). Meillä kävi perheitä mm. somaleita, namibialaisia jne. kylässä. Opiskeluaikana, kun asuin oman perheeni kanssa yliopiston lähellä, ei ollut minkäänlaisia ongelmia mamujen kanssa, jonkinverran kyllä ns. valkoisten lasten. Lapsia alueella oli mm. Irakista, Syyriasta, Kiinasta, Afrikan maista, muualta euroopasta... Ystävättäreni asui lähiössä kauempana ja siellä oli päivittäin ongelmia supisuomalaisten juoppojen ja huumeidenkäyttäjien kanssa.

..mikä ketju. Yksittäistapauksia on kaikenlaisia, kaikissa kulttuureissa ja uskonnoissa.

Väitteet siitä, että törkeä käytös kuuluu johonkin vakaumukseen (islam) tai kulttuuriin, eivät kyllä pidä paikkaansa! Ikävää, että tällaista uskotaan.

Tietenkään huonoa käytöstä ei tarvitse sietää, mutta se ei kyllä johdu uskonnosta tai kansallisuudesta!

meillä on viis musse kakaraa eikä yksikään niistä saa tuollatavalla käyttäytyä..

eriasia sitten on somali pennut ja tseteenit.. no ainakin meidän kylän musseista pahimmat löytyy justiin noista..

mieskin sanoo uutisia seuratessaan että mitä muka voi odottaa somaleilta täällä.. kun ne omassa maassaankin on mitä on..

tapakasvatus on muslimiperheen ykkös sääntö .. no ainakin meillä..sen takia meidän lapsilla ei paljoa ole kaveriporukkaa kun ei annetta mesoa kuin joku gansta jengi kiusaamassa pienenpiä..

: hug: mie olen todella pahoillani pahoista musse kokemuksista..

Alkuperäinen kirjoittaja Huh-huh:
..mikä ketju. Yksittäistapauksia on kaikenlaisia, kaikissa kulttuureissa ja uskonnoissa.

Väitteet siitä, että törkeä käytös kuuluu johonkin vakaumukseen (islam) tai kulttuuriin, eivät kyllä pidä paikkaansa! Ikävää, että tällaista uskotaan.

Tietenkään huonoa käytöstä ei tarvitse sietää, mutta se ei kyllä johdu uskonnosta tai kansallisuudesta!

Islamiin kuuluu "vääräuskoisten" ja ateistien halveksunta. Kaikki muslimit eivät sitä kuitenkaan harrasta.

Yhteistyössä