Lasten kasvattaminen suvaitsevaisiksi ei vaan onnistu näillä alueilla, joissa elää paljon muslimeja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miimiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miimiäinen

Vieras
Mä taidan jo luovuttaa...

Omien kokemusteni pohjalta, oon erittäin varautunu muslimien suhteen. Tunsin nuorena MONIA muslimeja ja loppujen lopuksi kaikilta tuli niin paljon paskaa niskaan, että parempi oli vaan pysyä erossa.
Lapsille oon aina silti opettanu, että kaikki pitää hyväksyä ulkosista tekijöistä riippumatta. Kukaan ei oo toista ihmistä huonompi, vaikka erinäkösiä oliskin.
Eipä noi enää mun sanaan luota tässä asiassa. Nää viime vuodet lapset on keränny omia kokemuksia muslimilapsista. Positiivisia kokemuksia ei juurikaan oo ollu :/ Negatiivisia taas löytyy niin paljon, ettei niitä ees jaksa tähän kirjottaa.

Tän viikon aikana tapahtuneiden juttujen jälkeen, mä oon jo valmis luovuttamaan. Antaa lasten vaan muodostaa ihan oma käsitys noista. Miten mä voin pakottaa lapset kunnioittamaan ihmisiä, jotka ei kunnioita muita tippaakaan?!

*Me valkoset ollaan kuulemma saatanasta, kun se on valkonen.
*Kivillä heittelyyn riittää se, että yks suomalainen kerto, että me ihmiset ollaan kehitytty apinoista. (Se ei kuulemma pidä paikkaansa, vaan Allah on heidät kaikki luonu. Ja me valkosethan oltiin saatanasta! Eli on luvallista kivittää.)
*Valkosten käsistä saa viedä tavarat (fillarit, hiekkalelut pallot, puhelimet), vaikka ne oliskin käyttäjän omia.
*Ikkunasta on ihan asiallista huudella suomalaisille (saattaa mennä poistoon tää kommentti) "Mee sä vaan nuolee ja nussii sun isosiskos pillua!"
*Täysin luvallista on roikkua kiipeilytelineeseen kiipeevän lapset jaloissa tai tönästä alas sieltä.
Jepjep! Kaikissa näissä tapauksissa on muslimilasten vanhemmilla ollu mahollisuus puuttua lastensa käytökseen, mutta ei mitään! On kateltu vaan vieressä tekemättä mitään.
Ja noi jutut ei oo murto-osakaan siitä mitä noi lapset on saanu kokea.

Ja kyllä tiiän, että on huonokäytöksisiä suomalaisiakin! Mutta SUURIN OSA käyttäytyy normaalisti. Näistä meijän muslimeista sanotaanko n. 98% käyttäytyy huonosti!

Mä vaan oon sitä mieltä, että kunnioituksen täytyy olla molemminpuolista!!! Ei se voi olla niin, että mun täytyy opettaa lapseni alistumaan muiden hakattavksi. Että tarpeeks, kun nuolet persettä, ne ehkä alkaa arvostamaan teitä :headwall:

Samaa mieltä, muualta tänne muuttaneet saa tasa-arvosta kohtelua multa jos ansaitsevat sen! Muuten en pidä heistä, sen enempää kun sellasista suomalaisistakaan jotka ovat törkeitä!! Ei voi tulla muualta ja olettaa et voi sen varjolla käyttäytyä miten vain. Onneksi kaikki mamut eivät ole sellaisia.

joo, eihän se toimi jollei ole sitä molemminpuolsita kunnioitusta ja käyttäytymistä.. se on vaan niin kumma miten pitäisi hyväksyä,kunnioittaa heidän tapoja,uskoa,perinteitä,traumoja etc. mutta eipä kukaan näytä vaativan heiltä niitä samoja asioita.. ja kyllä, miekin tiiän että ei kaikki toimi niin, mutta kun valtaosa tekee niin... ihan samalla lailla kun romanit, on rehellisiä ja hyvätapaisia romaneja, mutta kuinka moni enää jaksaa uskoa ja luottaa siihen..

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mun tädin mies on muslimi (israelista) ja kyllä heidän lapset on ainakin hyvin kasvatettuja. Mutta kuvailemasi yleistys pätee somaleihin mielestäni melkohyvin. Toki heissäkin on monenlaista sakkia.

Tän oon huomanu monesti, että äidin ollessa suomalainen ja isän muslimi, ne lapset onkin hyväkäytöksisiä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:
Itä-Helsingissähän me.

Onko siellä paljon somaleita? :snotty:

Täälläpäin ei ole, "meidän" muslimit ovat Irakista, Iranista, Syyriasta, yms. Ehkä sillä on tosiaan eroa. Siltä alkaa ainakin tuntumaan...päivä päivältä kuulee yhä enemmän negatiivisia juttuja nimenomaan sellaisilta, joiden asuinalueella on paljon Somaliasta tulleita.

On täällä tietty yksittäistapaus. Eli yksi irakilaisperhe, jonka lasten kielenkäyttö on järkyttävää. Mutta se äiti kyllä komentaa kovalla kädellä jos kuulee...on ns. länsimaalaistunut eli kulkee ihan tavallisissa vaatteissa, ilman huivia, käy töissä jne.

Olisko somalialaisten vanhempien puuttumattomuus heikosta kielitaidosta johtuvaa?

Sun aloitus, että olet itse hyvin varautunut islamilaisia kohtaan, vaikuttaa siihen, mitä viestit lapsillesikin.

Varmaan voi olla noita ongelmia, mutta myös suomalaiset osaa kohdella tummaihoisia ja erityisesti somaliasta tulleita tosi törkeästi. Ja ainakin heidän tullessaan suomeen, suomalaiset olivat ensimmäisenä huutelemassa - nyt tulee takaisin.
Todella tylsä tilanne molemmin puolin!

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
MISSÄ te asutte? :o
Näillä nurkilla ei oo tuollaisia ongelmia, ei muslimien eikä muidenkaan taholta.

Samaa mietin. :o

Siis kyllä meilläkinpäin asuu paljon muslimeita mutten mihinkään tuollaiseen ole törmännyt (tosin esikoinen on vasta 4v eli ehkä sitä vielä kerkeää?). Mutta siis en edes lasten päiväkotikavereista tiedä monienkaan perheiden uskonnollisia vakaumuksia. Yhden tytön kohdalta sain kerran puolivahingossa kuulla kun tulin lounaalta hakemaan pojua kotiin ja toinen lapsi kysyi miksei xxxx syö samaa ruokaa kuin he muut. Hoitaja vastasi että koska xxxx on muslimi hän ei syö sianlihaa ja saa siksi eriruokaa.

Eilisessä Hesarissa oli karua luettavaa Malmöstä, eräästä lähiöstä, jossa asuu maahanmuuttajia. Pelastuslaitos ei enää mene ko. alueelle, koska heitä heitetään aina kivillä. Rikollisjärjestöt palkkaavat näitä nuoria listoilleen. Koko yhteiskunta kärsii, jos sopeuttaminen ei onnistu. Vanhemmat ovat ehkä huomanneet ongelmat, mutta eivät osaa muuta tehdä kuin lähettää lapsiaan takaisin synnyinseudulleen.

Näillä nurkilla ei oo tuollaisia ongelmia, ei muslimien eikä muidenkaan taholta.

Itä-Helsingissähän me.

Ei olisi tarvinnut edes sano. Kun luin niin arvasin että itä-helsinki :-D

Olen pahoillani.. Jotkut on vaan elukoita.

Meidän parvekkeen alle kokoontui joka aamu puoli kahdeksalta joukko alakouluikäisiä muslimilapsia, kiroilivat, huusivat, rikkoivat paikkoja, heittelivät kiviä ikkunoihin, puhuivat rivouksia, kävivät sotkemassa autoja roskilla... Odottivat ilmeisesti koulukyytiä, taksi vei ne siitä läheiseen kouluun.

Itä-Helsingissähän me.

Voi apua!

On kuullut sillä asuvilta kavereilta samansorttisia juttuja,
mutten kyllä ihan noin kamalia! :o

Kummipojan perheen naapuritalossa asuu just sellaisia tyyppejä,
jotka huutelee ikkunasta pihan lapsille tollasia.
Sit kerran muutama isä oli suivaantunut ja menneet soittamaan ovikelloa ripittääkseen niitä kakaroita
niin perheen äisti oli tullut avaamaan turvaketju päällä eikä tietenkään ollu sanonu mitään.
Nää isät oli ihan järkyttyneitä et siellä oli vanhemmat tai ainakin toinen kotona ja antoivat lasten huudella törkeyksiä :$

Ja joku on joskus ihmetellyt miksi mä haluun pysyä tiukasti länsi-Helsingissä :whistle:

Mun lapsuuteen taas kuului romanit jotka kiristivät ja uhkailivat ja ryöstelivät ja yllyttivät mm. mun kamuja samoihin rötöksiin. ( eivät lähteneet ).
Pelkäsin romaneja kuollakseni. Muistan että pulssi nousi ja hiki valui kun edes näin romaneja. Äitini yritti aina sanoa " Ne ovat tosi kiltteja kun olet niille kiltti.. ""Kaikki ihmiset ovat luojanluomia ja saman arvoisia.. "jne

Joo :D TOSI KILTTEJÄ :heart:

Me asuimme useampia vuosia idässä, eikä koskaan ollut tuota ongelmaa, en edes kuullut moisesta. Nykyäänkin samassa talossakin asuu muslimeja, ei ongelmia. En ymmärrä, missä moisia kauhukakaroita kasvaa, mutta kävisin vanhempien kanssa juttelemassa. Kristityt (mitä oletettavasti olette tilastojen valossa) kuuluvat ahl al-kitaab (eli kirjan ihmisiin, kirjan kansa), eikä kristittyjen vainoaminen ole koskaan kuulunut laillisiin aktiviteetteihin sharian mukaan. Sitä paitsi, muslimien omien säännösten mukaan epäuskoisten maissa tulee noudattaa näiden omia lakeja. Kolmannekseen, ihmisten vahingoittaminen on synti.

Mä ottaisin vekaroita korvasta kiinni ja äitin juttusille. Jos äiti/isä eivät usko, ottaisin yhteyttä imaamiin ja sanoisin, että lauma poikkeaa omille raiteilleen ja uskonnon opetusta moskeijassa lisättävä niin aikuisille kuin lapsillekin.

Mä asun täällä muualla Euroopassa ison kaupungin varsin etnisessä kaupunginosassa. Mitään ongelmia ei ole koskaan ollut.

Naiset kulkevat huivit päässä ja heitä on töissä joka paikassa kaupoista, terveyskeskuksiin ja apteekkeihin. Ovat ystävällisiä siinä missä muutkin, elleivät vielä enemmänkin. Työkaverini käyttää myös huivia ja hän on yksi sydämellisimmistä naisista, joita olen koskaan tavannut.. Koulussa lapset ovat ystäviä keskenään.

juu noita on meilläkin päin... ei kyllä ihan noin paljon eivätkä ole ihan noin törkeitä mutta ei paljoa puutu :snotty: esim yks somalipoika pukeutuu välillä naisten vaatteisiin ja käy pöllimässä nannaa siwan karkkihyllyltä :o ja ne lapset tosiaan huutelee kaikennäköisiä törky juttuja |O

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Me asuimme useampia vuosia idässä, eikä koskaan ollut tuota ongelmaa, en edes kuullut moisesta. Nykyäänkin samassa talossakin asuu muslimeja, ei ongelmia. En ymmärrä, missä moisia kauhukakaroita kasvaa, mutta kävisin vanhempien kanssa juttelemassa. Kristityt (mitä oletettavasti olette tilastojen valossa) kuuluvat ahl al-kitaab (eli kirjan ihmisiin, kirjan kansa), eikä kristittyjen vainoaminen ole koskaan kuulunut laillisiin aktiviteetteihin sharian mukaan. Sitä paitsi, muslimien omien säännösten mukaan epäuskoisten maissa tulee noudattaa näiden omia lakeja. Kolmannekseen, ihmisten vahingoittaminen on synti.

Mä ottaisin vekaroita korvasta kiinni ja äitin juttusille. Jos äiti/isä eivät usko, ottaisin yhteyttä imaamiin ja sanoisin, että lauma poikkeaa omille raiteilleen ja uskonnon opetusta moskeijassa lisättävä niin aikuisille kuin lapsillekin.

Meneppä ottaa korvasta niin Iltapäivälehdet kirjottavat rasistisesta lapsen pahoinpitelystä ja kaksplussa kaakattaa

Yhteistyössä