lasten isä lähdössä viideksi viikoksi reissuun.... mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja nola
  • Ensimmäinen viesti
"jaahas"
[QUOTE="ylva";25553741]Millaisia naisia ja äitejä tähän ketjuun oikein vastailee: ap:lle ei eksän tekemiset kuulu, ei saiis nähdä joka päivä jne.
Hävettää tuollaiset katkerat korppikotkat.

Kyse on lasten oikeudesta läsnäolevaan isään. Ei ap:n oikeudesta jaettuun vanhemmuuteen.
isä tekee väärin jättäessään lapsensa viikkokausiksi.[/QUOTE]

peesi. Ja mieti vaan tuleeko seuraavakaan miessukupolvi olemaan nykyistä parempi. yhtä paljon tai enemmän eroja, kun siellä on kasvamassa vastuutonlta ja itsekästä paskasakkia.

[QUOTE="jaahas";25553750]on eri asia olla pois kun on hankkimassa lapsilleen leipää, kuin olla pois vieraan naisen kanssa. kun lapsia tekee niin tietää että he tarvitsevat sinua seuraavat 25 vuotta.[/QUOTE]

Vieraan naisen...melkoinen asenne :) Se nainen on isän uusi naisystävä, eikä mikään "vieras nainen".

Ap ymmärtääkseni mietti asiaa lasten näkökulmasta. Ja lapsille on ihan sama onko isä jonkun naisen kanssa lomailemassa, vai töissä. Pieni lapsi ymmärtää vain sen, ettei isä ole saatavilla, vaan on kaukana.

Niinpä sillä ei ole niin mitään väliä, onko isä töissä, vankilassa, vieraan naisen matkassa tms.

Lapsilla on vissiin äitikin, joka kykenee heistä huolehtimaan sen aikaa, kun isä on lomalla. Joten en näe asiassa ongelmaa.

• Tykkää
Reactions: petite
[QUOTE="jaahas";25553750]on eri asia olla pois kun on hankkimassa lapsilleen leipää, kuin olla pois vieraan naisen kanssa. kun lapsia tekee niin tietää että he tarvitsevat sinua seuraavat 25 vuotta.[/QUOTE]

Miten ne lapset osaa olla ikävöimättä isää siinä tapauksessa kun isä on hankkimassa leipää ja sitten taas kovasti ikävöidä ja traumatisoitua kun isä on vieraan naisen kanssa reissussa? Ihan yhtä lailla se isä on pois ja joku alle 4v ei tasan tajua poissa olon syitä.

Exälläsi on oikeus tehdä omat valintansa, viisi viikkoa ei oikeasti riko mitään hänen ja lasten välillä. Varmasti ikävöi lapsia ja tuleehan hän sieltä takaisin. Toki kannattaa nyt sillä välin varautua siihen että asiat muuttuvat ja todellinen ero on vielä ns. edessäpäin..

• Tykkää
Reactions: mlvm äiti
"vili"
[QUOTE="jaahas";25553807]Ei sun itsekkäät ja tyhmät ja ilkeät kakarat varmaan osaakaan.[/QUOTE]

OHHOH! Olipas kommentti! Varsinkin kun Klomas esitti kyllä varsin fiksun mielipiteen. Tai oikeastaan faktan.

nola
kiitoksia vastauksistanne... alkoi nyt raivostuttaa tietyt kommentit enemmän kuin miehen reissu.

tarkennukseksi vielä: olisin ihan yhtä raivoissani, vaikka mies olisi lähdössä matkalle yksin. nainen ei tähän sinänsä liity mitenkään. tilanteen tekee kuitenkin hankalaksi tuo lasten päiväkodin aloitus ja se, että joudun itse tekemään vuorotöitä ainakin kesään asti.

mies muuten ilmoitti tästä reissusta mulle eilen ja lähtö on sitten jo perjantaina.

"jaahas"
Oih, kuinka hieno kommentti! Olen oikein otettu :D
Jep. Hävettää ihmiskunnan puolesta kun näitä teidän kommenttejanne lukee.

Jos roolit olisivat toisinpäin, niin voi vitsi mikä haukkuminen. Äiti olisi huono jo siinä tapauksessa että olisi antanut lapsensa isälleen. Puhumattakaan että lähtisi uuden miehen kanssa lomalle.

Ja totuus on että te jotka tuota miestä puolusteleette, kasvatatte sisäisesti rumia ja inhottavia lapsia. Parempi jos eivät olisi syntyneet ksokaan.

mietin
Miten ne lapset osaa olla ikävöimättä isää siinä tapauksessa kun isä on hankkimassa leipää ja sitten taas kovasti ikävöidä ja traumatisoitua kun isä on vieraan naisen kanssa reissussa? Ihan yhtä lailla se isä on pois ja joku alle 4v ei tasan tajua poissa olon syitä.
Tätä mä oon miettiny..

Miten lapset tietää traumatisoitua siitä, et jäävät nukkumaan mun lähtiessä baariin, mut eivät siitä jos nukkusin väsymystäni pois jossain muualla.
Palstalta opittua.

"Jenis"
Nää kommentit ois muuten todella erilaisia, jos ap ois mies ja se oiskin äiti, joka ois lähdössä uuden hoitonsa kans viikkokausiksi reissuun.

Mä en vois olla omista lapsistani 5 viikkoa erossa, ja minusta on outoa että joku vanhempi voi. 1-vuotiaalle 5 viikkoa on ihan koko elämä.

"jaahas"
Mies on eronnut vamostaan ei lapsistaan. ja jos hän olisi kunnollinen vastuuntuntoinen ihminen, hänelle lapset olisivat aina prioriteetti. elämän tärkein asia. nyt ne eivät ole.

[QUOTE="jaahas";25553856]Jep. Hävettää ihmiskunnan puolesta kun näitä teidän kommenttejanne lukee.

Jos roolit olisivat toisinpäin, niin voi vitsi mikä haukkuminen. Äiti olisi huono jo siinä tapauksessa että olisi antanut lapsensa isälleen. Puhumattakaan että lähtisi uuden miehen kanssa lomalle.

Ja totuus on että te jotka tuota miestä puolusteleette, kasvatatte sisäisesti rumia ja inhottavia lapsia. Parempi jos eivät olisi syntyneet ksokaan.[/QUOTE]

Sorry nyt vaan, mutta en koskaan haukkuisi jos roolit olisivat toisin päin. Äiti saa minun puolestani lähteä uuden miehen kanssa lomalle jos katsoo, että niin haluaa tehdä ja lastenhoito on kunnossa sillä aikaa.

Minä en puolustele isää, vaan olen todennut, ettei exän lomailu ole ap:n asia, vaan sen exän. Toisekseen olen todennut että pienelle lapselle on ihan yks paskan hailee miksi vanhempi on pois. Se on pois ja sillä siisti.

"vieras"
[QUOTE="Jenis";25553865]Nää kommentit ois muuten todella erilaisia, jos ap ois mies ja se oiskin äiti, joka ois lähdössä uuden hoitonsa kans viikkokausiksi reissuun.

Mä en vois olla omista lapsistani 5 viikkoa erossa, ja minusta on outoa että joku vanhempi voi. 1-vuotiaalle 5 viikkoa on ihan koko elämä.[/QUOTE]

Susta saa kyl sellasen kuvan, ettet voi olla erossa lapsesta viittä minuuttia.
1vuotiaalle kauppareissu voi tuntua liian pitkältä ajalta, mut jos hällä vaan on perusturvallisuus kondikses niin kestää pidemmätki erot.

Lykkyä pyttyyn, 5viikkoa menee nopsaan.

"jaahas"
Tätä mä oon miettiny..

Miten lapset tietää traumatisoitua siitä, et jäävät nukkumaan mun lähtiessä baariin, mut eivät siitä jos nukkusin väsymystäni pois jossain muualla.
Palstalta opittua.
En tiedä. Omat lapset oppineet puhumaan 1v, suunnilleen. Osaisivat kysyä missä isä.

ja koska haluan opettaa lapset rehellisyyteen, vastaisin että töissä / lomalla.

Kyllä olisi kurjaa tietää että isä on lomalla.

Hmm.. 5 viikkoa ei ole pitkä aika, mutta mistä olettamus, että se etävanhempi voi tehdä omanmielensä mukaan mitä vaan? Puhutaan tasa-arvoisesta vanhemmuudesta, mitä se käytännössä on?

Eikä se ihan niinkään mene, että ap,lle ei enää kuuluu exänsä menot. Kun lapset ovat noin pieniä, oli kyllä mieheltä ajattelematonta vaan ilmottaa asia, keskustelematta ap;n kanssa.

Mies olisi kusi sukassa, jos ap olisi saman tehnyt

"Jenis"
[QUOTE="vieras";25553913]Susta saa kyl sellasen kuvan, ettet voi olla erossa lapsesta viittä minuuttia.
1vuotiaalle kauppareissu voi tuntua liian pitkältä ajalta, mut jos hällä vaan on perusturvallisuus kondikses niin kestää pidemmätki erot.

Lykkyä pyttyyn, 5viikkoa menee nopsaan.[/QUOTE]

No nyt meni väärään tämä analyysi, olen ollut lapsistani erossa mm. kokonaisia vkloppuja ihan vaan siksi että huvitti lähteä kavereiden kanssa aikuisten reissuun ;) Mutta 5 viikkoa onkin eri asia kuin 5 minuuttia.

nola
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25553853:
Eli olet luottanut ex-miehesi hoitavan lapsia kuten ennenkin, vaikka olette eronneet jo? Harmillista, mutta totta: ex-mies voi eron jälkeen tehdä omat valintansa. Niin se vain menee, karua.
niinpä niin... myös minä voin tehdä eron jälkeen omat valintani, kuten päättää missä työssä käyn. olen myöskin sitä mieltä, että lasten isällä on yhtänäinen velvollisuus tehdä lasten elämästä tasapainoista siinä missä mullakin.

jotenkin alkaa tuntua siltä, että äideillä on vain velvollisuuksia ja isillä niitä oikeuksia

"sama"
[QUOTE="jaahas";25553923]En tiedä. Omat lapset oppineet puhumaan 1v, suunnilleen. Osaisivat kysyä missä isä.

ja koska haluan opettaa lapset rehellisyyteen, vastaisin että töissä / lomalla.

Kyllä olisi kurjaa tietää että isä on lomalla.[/QUOTE]

Siis eikö lomailun pitäisi olla iloinen asia..miksi antaa kuva et toisen on lapsensa hyljännyt, en ymmärrä.

Sorry nyt vaan, mutta en koskaan haukkuisi jos roolit olisivat toisin päin. Äiti saa minun puolestani lähteä uuden miehen kanssa lomalle jos katsoo, että niin haluaa tehdä ja lastenhoito on kunnossa sillä aikaa.

Minä en puolustele isää, vaan olen todennut, ettei exän lomailu ole ap:n asia, vaan sen exän. Toisekseen olen todennut että pienelle lapselle on ihan yks paskan hailee miksi vanhempi on pois. Se on pois ja sillä siisti.
Kyllä se tietyllä tapaa on. Vaikka kuinka olisi uusi elämä, niin ne lapset ovat edelleen olemassa

Yhteistyössä