[QUOTE="vieras";25554446]No huhhuh, mammat. Mikä ihme saa teidät syyttelemään tätä vinkkejä pyytävää äitiä ja leimaamaan hänet mustasukkaiseksi ja ties miksi? Olisin itsekin järkyttynyt tuossa tilanteessa mieheni reaktiosta. Täällä jankutetaan että miehellä ei ole mitään velvollisuuksia plaa plaa... Ai ei vai? Eikö isillä ole velvollisuuksia? Jos lapset asuisivat isän luona ja äiti lähtisi extempore matkalle niin että isän työssäkäyminen vaikeutuisi niin mitä mieltä siitä olisitte?[/QUOTE]
Ei. Etällä todellakaan ei ole laillista velvoitetta noita tapaamisia hoitaa, vaikka kuinka olisivat ne yhdessä sopineet toisen vanhemman kanssa ja vieläpä kirjallisesti, jos eivät halua - valitettavasti. Ei ole kyse siitä, että tämä olisi jotenkin hyväksyttävää tai siitä ei saisi olla vihainen, mutta jos etä päättää näin toimia, niin lähihän sille ei mitään mahda. Ja aina voi tehdä valintoja ja varautua jo etukäteen siihen, että se etä ei olekaan syystä tai toisesta käytettävissä silloin kun pitäisi. Elämässä kun voi aina sattua kaikenlaista, tilanteet ja ihmiset muutua jne.
[QUOTE="vieras";25554446]Kyse on ehkä enemmänki siitä, että miten jompi kumpi vanhempi voi tehdä typeriä ratkaisuja jotka rikkovat sopimuksia ja hämmentävät lapsia. Mutta eipä mitään...sehän oli isä joka tässä mokasi ja se menee isoreikäisen siivilän läpi se moka, koska miehet menee, miehet tulee, eikä tämän palstan mammoilta riitä sen vertaa ymmärrystä, että joidenkin mielestä isä ja äiti ovat yhdessä suunnitelleet, saaneet ja kasvattaneet lapset ja ovat ehdottomasti kummatkin vastuussa heistä.[/QUOTE]
Ei tässä kukaan ole väittänytkään, että että noin ei saisi ajatella, että yhdessä ne on tehty ja yhdessä niistä pitäs olla vastuussa hamaan hautaan saakka eronkin jälkeen. Tottakai saa ja niin sen pitäisikin mennä, mutta kyse on siitä, että toiset vaan ei suostu ymmärtämään, että elämä ei aina mene niin kun etukäteen suunnitellaan ja sovitaan.
[QUOTE="vieras";25554446]Lopettakaa se miesten hyysääminen ja kaiken salliminen! Tehkää piste typerälle käytökselle älkääkä salliko mitä vain. Tällä en tarkoita nalkutusta vaan sitä, että asiallisesti sovitaan asiat ja myös pidetään niistä kiinni. Jotain tasa-arvoa. Ei se niin mene että mies tekee mitä haluaa ja nainen vikisee, että selvä selvä näin tehdään! Sen jälkeen on turha tulla inisemään että miehet ei ota vastuuta tai tulla ruikuttamaan kuinka kummallisia miehet on jos heille annetaan se kuva että vastuun pakoilu ja sopimusten (suullistenkin) rikkominen on okei.
Kunnioitan miehiä ja kohdalleni osuneet seurustelusuhteet ja tämä viimeinen, pitkä avioliitto ovat olleet onnellisia. Minulla ei ole koskaan ollut sellainen olo etteikö minua kunnioitettaisi. Sanon suoraan mielipiteeni enkä todellakaan anna kenenkään pakoilla vastuuta tai antaa katteettomia lupauksia. Palstamammojen plösö ja salliva asenne kaikkeen ihmetyttää minua. Se ei ole mielestäni toisen ihmisen rajoittamista tai ikävöintiä jos vaatii toista ihmistä pitämään lupauksensa. Tsemppiä tilanteeseen keskustelun aloittajalle![/QUOTE]
Ja sinäkö tosissasi luulet, että kukaan ei olisi edes yrittänyt vaatia exiään pitämään sovituista kiinni ja sallinut miehen käytöksen ilman "vastarintaa"? Mutta kerro sinä, oi viisas, miten sinä pakottaisit ja saisit toisen tekemään vasten tahtoaan? Tai ei, älä sittenkään neuvo asiassa, josta sinulla ei selvästikään ole omakohtaista kokemusta... Itse olen ainakin koittanut tehdä kaikkeni sekä hyvällä, että pahalla, että ex sopimuksia noudattaisi, mutta kun ei kerran toimi niin ei toimi, enkä exää voi käsiraudoinkaan lapseensa kiinni laittaa!