Lasten isä on ääliö.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen ja v*ttuuntunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surullinen ja v*ttuuntunut

Vieras
1. Meillä on sovittu että lapset ovat isän luona joka toinen vkl. Esim. viimeisen 2kk aikana ovat olleet isällään yhteensä 3vrk. Isällä (MUKA) aina jotain tärkeää menoa lapsiviikonloppuina tai on kipeänä...
Nytkin lasten pitäisi olla siellä mutta isä valehteli minulle olevansa töissä koko viikonlopun. Kummasti facebook-päivitykset kertovat jotain ihan muuta. Tyyppi on niin idiootti ettei varmaankaan tajua että näen ne.

2. Toisella lapsella oli syntymäpäivät (9v) reilu kuukausi sitten, isä hehkutti jo kauan ennen synttäreitä mitä ostaa lapselle lahjaksi. Ei ostanut mitään, lupailee ostaa jos vaikka mitä lapselle puhelimessa ja pieni raukka uskoo... Ja pettyy kerta toisensa jälkeen kun ei isältään saakaan mitään. Ja purkaa kiukkunsa minulle. Isä mm. on pari kertaa luvannut mennä lapsen kanssa kauppakeskukseen ostamaan lahjaa ja perunut menon pari tuntia ennen sovittua aikaa, ilman mitään selkeää syytä.

Onko mun (ja lasten) oikeesti pakko sietää elämässämme tollasta kusipäätä? Meillä on yhteishuoltajuus... VALITETTAVASTI.

Itkettää lasten puolesta. Mielelläni pidän lapset itse joka viikonloppu, siitä ei ole kysymys.

Isällä on tosiaan tapaamisoikeus mutta ei velvollisuutta...Ei kannata kertoa lapsille etukäteen isän luo menosta, jos et ole varma, että isä on todella tulossa. Itse yritän korvata isän tekemät oharit tekemällä itse lasten kanssa jotain kivaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Koska ihmiset tajuaa, että huoltajuusmuodolla ole mitään tekemistä tapaamisten kanssa? Muuten kyllä tosi kurja tilanne.

Siis miten tää nyt liittyy tähän. Tiedän ettei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Mutta sopimuksiin on nyt joka tapauksessa kirjattu että joka toinen vkl isän luona. V*tuttaa vaan että on se yhteishuoltajuus, en viitsi nostaa asiasta sen isompaa meteliä ettei isä ala terrorisoida elämäämme enempää (esim. on sen tyylinen että saattaisi ihan vittumaisuuttaan olla allekirjoittamatta lapsen passihakemusta tms).

Ja niinpä, omaa syytänikin kun olen lapsia tehnyt idiootin kanssa. Onneksi olen sentään tajunnut viedä itseni ja lapseni pois sen väkivaltaisen ihmishirviön luota :(

Yritä olla katkeroitumatta...harmi että mies on edesvastuuton ihminen. Ole sinä ovela. Vaikka et voikaan vaikuttaa häneen, yritä muistuttaa jotenkin että lapsille lupaukset on pidettävä. :-/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Koska ihmiset tajuaa, että huoltajuusmuodolla ole mitään tekemistä tapaamisten kanssa? Muuten kyllä tosi kurja tilanne.

Siis miten tää nyt liittyy tähän. Tiedän ettei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Mutta sopimuksiin on nyt joka tapauksessa kirjattu että joka toinen vkl isän luona. V*tuttaa vaan että on se yhteishuoltajuus, en viitsi nostaa asiasta sen isompaa meteliä ettei isä ala terrorisoida elämäämme enempää (esim. on sen tyylinen että saattaisi ihan vittumaisuuttaan olla allekirjoittamatta lapsen passihakemusta tms).

Ja niinpä, omaa syytänikin kun olen lapsia tehnyt idiootin kanssa. Onneksi olen sentään tajunnut viedä itseni ja lapseni pois sen väkivaltaisen ihmishirviön luota :(

Jos on väkivaltainen niin lasten on parempi olla sinun luonasi!

Alkuperäinen kirjoittaja Surku :(:
Isällä on tosiaan tapaamisoikeus mutta ei velvollisuutta...Ei kannata kertoa lapsille etukäteen isän luo menosta, jos et ole varma, että isä on todella tulossa. Itse yritän korvata isän tekemät oharit tekemällä itse lasten kanssa jotain kivaa...

Niinpä :(

Aikaisemmin onnistuikin kun en puhunut mitään isän luo menosta ennen kuin asia oli 100% varma. Nyt kun lapset ovat isompia ja heillä on omat kännykät niin isä soittelee niihin ja suoltaa valheitaan. Ja lapsetkin soittelevat välillä isälle päin.

Mun miälestä tars ottaa kyllä tämmösissä jutuissa käyttöön toi jalkapuu. Että jos on pässi eikä hoida hommiaan, niin siihen sitte opettelemaan. Ohikulkijat sais vapaasti räkiä ottaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Totta. Ja niinkuin sanoin niin todellakin mieluummin pidänkin lapset luonani. Isä ei ole onneksi lapsia kohtaan ollut väkivaltainen mutta minut aikoinaan lähes tappoi.

Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Tai sitten jos isä on ihmishirviö, niin pidätte suoraan oletusarvona, että lupaukset on katteettomia eli isä puhuu vain lämpimikseen(selvität sen lapsille). Näin ei tarvitse pettyä.

Olen koittanut lapsille sanoa ettei isän juttuja kannata ottaa todesta mutta kai lapset haluavat aina uskoa isästään parasta ja täytyy myöntää että erittäin vakuuttavasti äijä osaa paskaa jauhaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
eli ääliön kanssa voi nussia ja tehdä lapsen, ja vielä toisenkin? kuka se ääliö olikaan, se kuka on idiootti vai se kuka nussii idioottia? sympatiat lapsille...

No sympatiat myös ap:lle, ei varmasti auta näin jälkikäteen noin "viisaat" kommentit...

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
eli ääliön kanssa voi nussia ja tehdä lapsen, ja vielä toisenkin? kuka se ääliö olikaan, se kuka on idiootti vai se kuka nussii idioottia? sympatiat lapsille...

Tästäpä mulle tulikin tosi hyvä mieli. Tiedän että osittain tilanne on omaa syytäni :(

Mutta toisaalta, ilman sitä idioottia nuo lapset eivät olisi juuri nuo maailman ihanimmat lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Tai sitten jos isä on ihmishirviö, niin pidätte suoraan oletusarvona, että lupaukset on katteettomia eli isä puhuu vain lämpimikseen(selvität sen lapsille). Näin ei tarvitse pettyä.

Olen koittanut lapsille sanoa ettei isän juttuja kannata ottaa todesta mutta kai lapset haluavat aina uskoa isästään parasta ja täytyy myöntää että erittäin vakuuttavasti äijä osaa paskaa jauhaa :(

Huoh, no sitten ei voi kuin odottaa, että lapset itse sisäistävät asian. Kun on todella monta kertaa pettynyt, luulis tajuavan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Totta. Ja niinkuin sanoin niin todellakin mieluummin pidänkin lapset luonani. Isä ei ole onneksi lapsia kohtaan ollut väkivaltainen mutta minut aikoinaan lähes tappoi.

No siinä tapauksessa onneksi olkoon, että olet tuossa ja kai kuitenkin aikas hyvässä kuosissakin etkä tutiseva raunio. Hattua nostetaan täällä!

Toivottavasti homma pysyykin noin, ettei rupea lapsia rääkkäämään, eli ehkä sitten pettymyksistä huolimatta on parempikin, että oppivat alun perin ettei isä ole ihan täysi, ja oppivat hiukan varomaan ja pitämään kohteliasta etäisyyttä. Ei ole kamalampaa kuin ripustaa elämänuskonsa sellaiseen, että kyllä isä mua oikeesti rakastaa sillä on vaan kiireitä, ja sitte kolmikymppisenä tajuta, että jumalauta sitä miestä ollu koskaan olemassakaan - sittenhän sitä vasta isätön onkin.

Muuttuiko se äijä k-pääksi ihan yhtäkkiä? Jos merkkejä vastuuttomasta käytöksestä oli jo ennen lapsia niin kyllä musta voi äitikin katsoa peiliin. Miksi ihmeessä sellaisen äijän kanssa pitää lisääntyä?

Tuttua on. Minun ex on juuri samanlainen ääliö. Suojelin lasta juuri myös noin, että en kertonut isän lupailuista mitään. Suurin osa niistä tosiaankaan toteutui. Nyt lapsi on jo teini-iässä, ja niin v***nut isäänsä, ettei enää halua tavata. On itse tajunnut, millainen hyypiö isänsä on. Näin siinä voi käydä. Luulen, että parempi näin kuin niin, että lapsi elättelee koko lapsuuden ajan harhaluuloja ihanasta iskästä!

Mitä tulee noihin *miksi sitten nait idiootin*-juttuihin, niin eipä sitä aina tiedä, mitä ihmisestä myöhemmin tulee, jos on 18-veenä mennyt rakastumaan! Ihmiset muuttuu, eikä aina parempaan suuntaan! :(

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
Lapset haluavat uskoa molemmista vanhemmistaan vaan hyvää.
Tälläisissä tapauksissa ei auta muu kuin,et lapsi itse valitettavasti tajuaa bullshitin puhujan katteettomat lauseet.
Jaksuja :hug:

Lapset kun uskovat vanhemmistaan hyvää, vaikka miten monta kertaa joutuvat pettymään :( On surullista kuulla kuusivuotiaan suusta "miksei isin tarvitse pitää lupauksia vaikka muiden tarttee?"

Yhteistyössä