LASTEN HOITO???

  • Viestiketjun aloittaja maukunen
  • Ensimmäinen viesti
maukunen
Nyt on ihan pakko, sanoa pari sanaa lapsista niiden saatua ja onneksi vielä useimmilla terveitä.

Miksi olette hankkineet lapsia, siksi että se niinkuin kuuluu jossain vaiheessa, vai???

Te itsekkäät vanhemmat jotka varmaan rakastatte lapsianne, niin miksi ihmeessä teillä on niin kiire sinne töihin takas?
Lapsi on vain hetken se ihana vaippapeppu, ja sitten jo menossa kouluun...
Onkos teille tämä elintason menetys niin kaikki kaikessa että, ei millään voisi olla edes sitä kolmea vuotta kotona hoitamassa omaa lastaan... kun kuitenkin saisi sen ajan olla kotona?

Katselen ja olen katsellut jo kauan kun viedään PÄIVÄKOTIIN VUODEN VANHAA LASTA, JOKA HUUTAA JA ITKEE ÄITINSÄ PERÄÄN.

JOS NOIN KOVASTI OLETTE ELINTASON PERÄÄN, ETTETTE MENETÄ MITÄÄN MITÄ ENNEN OLI... Ihania ulkomaanmatkoja yms..
Menetätte tosi paljon kun ette näe lastenne kasvavan.

Terv, Köyhä perhe, mutta muuten onnellinen :wave: :wave: :wave:
 
Ihmettelen
Eipä ulkomaanmatkojen takia töihin mennä. Kun ei uskalla nykyaikana jättäytyä kokonaan kunnan elätettäväksi. Jos vakipaikka olisi niin olisin mielelläni kotona pidempään, kykenisin kyllä kitkuttelemaan hieman pienemmällä jota saisin jos nyt pääsen osa-aikaiseksi (jos mahdollista).

Pakko turvata lapsen tulevaisuutta, työ ja se palkka vaan kummasti siinä auttavat. Ja rakastava koti ennen kaikkea. Mutta nykyaikana en ainakaan minä ilman vakihommaa uskalla jättäytyä kotiin. Toisesta lapsestakin kun haaveilen. Eli jossain välissä pakko ehtiä työelämään, jotta on mahdollista olla työssä myös myöhemmin.

Uraihminen en ole, työssä käydään ihan siitä syystä, että ilman työtä ei elä (no yhteiskunnan tuilla on jonkun vastaus tai lainarahoilla kotiin: nämä eivät kanna pidemmän päälle, edes lapsen parhaaksi).

En todellakaan riemumielen vie lasta hoitoon, kun pienet lapset joutuvat lainmukaisesti tähän 0-3 vuotiaitten ryhmään.

Kysynpä vaan, että aina puhutaan kotihoidosta lapsen parhaaksi, mutta työttömät vievät lapsensa kokopäivähoitoon. ELi mitenkä se meneekään?
 
maukunen
NO EI MUUTEN MENE NIIN , EN YHTÄKÄÄN KOLMESTA POJASTANI OLE KOSKAAN VIENYT ENKÄ EDES HARKINNUT VIEVÄNI HOITOON...
KOSKA JOS ÄITI TAI ISÄ ON KOTONA, HEIDÄN TULEE HOITAA LAPSENSA...

MITÄ TULEE TOIMEENTULO-TUKEEN SEN JOKAINEN VARMAAN TIETÄÄ...
EI, MENNÄ KOSKAAN MINNEKKÄÄN LASTEN KANSSA JA EI EDES SAA OSTAA LAPSILLE MITÄÄN, VAAN AINUT ON SE VUOKRA JA RUOKA....

KOKENUT JO AIKA PALJON. :LOL:

PS.EN MUUTEN OLE KOSKAAN KUULLUTKAAN ETTÄ TYÖTTÖMÄT SAAVAT EDES VIEDÄ LAPSIANSA HOITOON....
EIKÄ MUUTEN MUN MIELESTÄ JOS EI OLE SOSIAALISIA JUTTUJA, NIIN SAADA VIEDÄKKÄÄN...

 
Seuraa jokikävelyyn
kyllä saa viedä hoitoon, ja moni viekin. ja nyt olikin aamu tv:ssä että kunnat joutuineet vaikeuksiin tämän subjektiivisen oikeuden vuoksi. Ei tosiaan alle 3-v. paikka ole koko päivähoidossa jos äiti tai isä kotona.

Ei työssäkäynti tiedä luksuselämää. Mutta kun vakihommaa ei ole enkä enää ole 25-v. ei uskalla aiemmin mainituista syistä jäädä kotiin jos vakipaikka tms. löytyy. Kun suhdanteet muuttuvat, en halua parin vuoden päästä olla työtön ja pian sitten liian iäkäs...Yritän kyllä venyttää muutamalla kk tai saada osa-aikaisesti. Kokopv työ toisi kyllä rutkat tulonkohennukset, mutta ei...ei niin pientä ellei ole ainoa vaihtoehto.

Mutta tarhapaikka hankala saada kesken lukuvuoden, pienten ryhmät, siis 1-2-v. 8 kpl ei ole paljon, pääasiassa 0-3 vuotiaat. Ja pph pätee sama. Ystävälle tarjottiin pph vuoden kuluttua kun lapsi tarhaan, oli hakenut ykkösenä.
 
nöhöh
Jaa-a... luin tän jutun ja nyt oli pakko vastata. Kuule maukunen, blaah blaah blaah... jokainen tekee, niinkuin omalle perheelle parhaiten sopii. Tuleeks sulle hampaita vai miks sua noin kiukuttaa?
 
maukunen olen kannssasi aivan samaa mieltä!!! kerrankin joku samalla tavalla ajatteleva. mies oli tossa kolme kk työttömänä ilman työmarkkinatukee (työkkärin vika) ja hipsin sossuun hakee toimeentulotukee ja niillä ja äippärahoilla ja lapsilisillä ollaan pärjätty. nyt mies sai taas töitä ja ei tarvita enää sossun palveluja, enkä hävennyt hakee apuu kun sitä tarvittiin. ja jos jotain haluu tehdä kotona ja tienata niin voi vaikka yhen lapsen hoitoon ottaa ja silti saa kotihoidontukee ja jos sen vielä pimeenä tekee tai ei ylitä hoitomaksu 300e niin ei vaikuta esim asumistukeen. mekin saadaan asumistukee 270e ja ei haittaa yhtään enkä häpee sitä.
 
maukunen



nöh nöhille vaan tiedoksi,että hampaat ovat jo olleet kauankin suussa,
Ja sinulle itsekäs ihminen sanon vaan että, TYHMÄ olet ja varmaan et ole koskaan joutunut, kokemaan mitään vastenmielistä, etkä KÖYHYYTTÄ.

Mutta, tyhmyyskin palkitaan joskus.
Toivon mukaan ja luulenkin ,vielä KASVAT


irjoitti"]
Jaa-a... luin tän jutun ja nyt oli pakko vastata. Kuule maukunen, blaah blaah blaah... jokainen tekee, niinkuin omalle perheelle parhaiten sopii. Tuleeks sulle hampaita vai miks sua noin kiukuttaa?
[/quote] :LOL:
 
maukunen



JOO, JÄLLEEN TAAS JOKU KATKERA. OLEN ELINTASONI TIENANNUT 14VUOTIAASTA ASTI, JA MYÖS MAKSANUT VEROJAKIN.

JA PIENESTÄ TYÖMARKKINATUESTANI MAKSAN VEROJA ENEMMÄN KUIN TYÖSSÄ-KÄYVÄT ELI 22PROSSAA...

KÄTEEN JÄÄ MAHTAVAT 514E, KK.
REVI SIITÄ SINÄ TIETÄMÄTÖN????


[/quote] :LOL: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2005 klo 22:30 maukunen kirjoitti:
JA PIENESTÄ TYÖMARKKINATUESTANI MAKSAN VEROJA ENEMMÄN KUIN TYÖSSÄ-KÄYVÄT ELI 22PROSSAA...

KÄTEEN JÄÄ MAHTAVAT 514E, KK.
REVI SIITÄ SINÄ TIETÄMÄTÖN????
Kylläpä sinä, Maukunen, kovin matalaksi Suomen verokantaa luulet, jos tuo 22% riittää työssäkäyvien veroksi. Jokainen tekee kuitenkin omat valintansa, niin sinäkin olet tehnyt. Suuresti ihmettelen, miksi valitat tuota köyhyyttä, jos se on sinulle ok?
 
Piti sitten minunkin päästä mielipiteeni kertomaan. Mun ois varmaan pitänyt aikoinaan valita itselleni rikkaampi mies, jotta olisin voinut hoitaa naperot 3vuotiaiksi kotona :whistle: Mutta kun satuin rakastumaan p.a.mieheen ja haluttiin perhe perustaa, niin eipäs tässä muuta mahdollisuutta ole kuin olla töissä ja leipää perheelle tienata =) Ei se tee äidistä sen huonompaa eikä parempaa vaikka on töissä ;)
 
Olen samaa mieltä Maukusen kanssa. Mutta ymmärrän periaaatteessa työhön palaaviakin vanhempia. Kukin tietty tavallaan.

Me olemme lainamme ottaneet nyt pidemmälle maksuajalle, kun lapset on pieniä, että voin kotona olla. Sitten, kun menevät kouluun ja ei ole päivähoitotarvetta ja minäkin pääsen tienaamaan, korotamme lainamaksuja ja maksamme lainan pois ja yritämme enemmän matkustella koko perhe. Nyt se on mahdotonta, ainakaan minnekään pidemmälle. Mutta olen kokenut sen raastavan tuskan jättää lapsi hoitoon ja miettiä työssä pitkin päivää, että miten menee ja ikävä on suuri! Puolin ja toisin. Silloin olen miettinyt, että jos vielä yhden vauvan saan, jään kyllä kotiin ja niin olen tehnytkin ja olen tyytyväinen.
Välillä on kotona olokin raskasta. 24h samaa rataa..siis todellakin 24h, mutta kohta tämä on ohi ja haikein mielin sitä muistelee kuitenkin!
Ihanaa orastavaa syksynalkua kaikille! :wave:
 
kotiäiti78
Huh HuH.. MUN MIELESTÄ ON JO ÄIDIN MIELENTERVEYDELLE HYVÄKSI ET NORMAALI ELÄMÄ JATKUU JA TÖIHIN PALATAAN NE JOTKA VIIHTYVÄT HIMAS NIIN OK.... MÄ OLEN TYÖIHMINEN ENKÄ HÄPEÄ SITÄ MITENKÄÄN. tÄMÄ AINOKAINEN POIKAMME OLI TOIVOTTU JA YRITETTY MUTTA SIIHEN SAA JÄÄDÄ... :wave: TYÖELÄMÄ KUTSUU.... ;)
 
Ihmettelen vaan
Ja miten jotkut ihmiset saavat sädekehän siitä, että ovat eri tuilla kotona? Onko lapsen etu, että oppii, että töitä ei tarvi tehdä kun tukia saa?

MItä sitten työttömät jotka vievät lapsensa kokopv tarhaan? Kyllä töitä pystyy hakemaan vaikka lapsi kotona, ja lain mukaan hoito on jjärjestettävä yllättäen työllistyttyä 2 vk kuluessa joten siihen ei voi vedota.
 
Nelthilta
Mun mielestä kotiäidit voisivat pysyä poissa ryhmästä "perhe ja työ" - elleivät sitten mieti töihinpaluuta.

Ekassa suomenkielisessä netiketissä http://www.nixu.fi/~kiravuo/etiketti/#keskustelu on seuraavanlainen kappale:

Älä häiritse muita

Rec.hunting on ryhmä jossa keskustellaan metsästyksestä. Jos olet itse vannoutunut metsästyksen vastustaja, _älä_ mene julistamaan ideaasi rec.huntingissa. Metsästäjillä on oikeus keskustella harrastuksestaan rauhassa. Sillä siisti. Ja metsästäjät pitäkööt turpansa kiinni rec.food.vegetarian-ryhmässä, jolleivat ole kasvissyöjiä.

Maailma on täynnä moralisteja, jotka yrittävät pakottaa muut ihmiset elämään heidän tavallaan. Useimmat heistä eivät ymmärrä moralisoinnillansa vain lisäävänsä vahinkoa. Jos haluat keskustella jonkin asian periaatteellisista oikeutuksista, mieti tarkkaan minne keskustelu sopii ja ota selvää ryhmän tarkoituksesta ensin. Useimmat ihmiset eivät halua keskustella viidettäkymmenettä yhdettätoista kertaa harrastuksensa tai uskontonsa oikeutuksesta.


Ohje on vanha, mutta edelleen hyvä.
 
Jokainen tehköön tavallaan!
Kyllä minäkin itkun kanssa töihin lähdin kun tyttö oli 1v2kk vaikka kotona hoitaja onkin...MUTTA RAHALLISESTI OLI PAKKO LÄHTEÄ!Ei jaksanu isännän naputusta kuunnella, joten siinäpä sinulle joitakin syitä miksi äitien on mentävä töihin!
 
Vieras täälä
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

voi hyvä jumala miksi sinun pitää aina morkata niitä vanhempia joiden tarvii mennä työelämään??? syitä on monia on niitä rahallisia syitä ja sit niiitä henkisiä eli kaikkien pää ei kestä kotona oloa. ja se ei minusta tee yhtään huonompaa vanhempaa jos ei kotona jaksa olla sit 3v tai jopa enempään. kaikki me olemme erilaisia ja siihen on tottuttava. mikä tämä maailma olisi jos kaikki samanlaisia olisimme? jokainen tehköön parhaaksi olkoon sitten kotona lasten kanssa tai sit yhdistäköön perheen ja työn. Niin että kukin vain olisi onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä! Tee sinä niinkuin sinä haluat ja nauti kotona olostasi niin mekin teemme!! :flower:
 
Ihmettelen
Kaikki ei tosiaan voi olla kotona hoitovapaalla, ja se ei tarkoita sitä että itsekkäästi ulkomaanmatkoja tavoittelee tai "korkeaa elintasoa".

Monista eri syistä on töihin palattava.

Ei se tee huonompaa äitiä siitä, joka ei kotihoidontuella kitkuttele. Tai myöskään "uraäitiä".
 
Ja minä uskallan väittää et olen varmasti parempi äiti lapsilleni olemalla töissä!Kotona ollessani olen aidosti läsnä ja on kova halu viettää aikaa lasten kanssa...Väitänpä että koko ajan kotona olevat äidit eivät panosta lapsiinsa samalla tavalla!Kotona olemiseenkin kun jotenkin turtuu ja pyykkääminen yms ei tunnu kauhean mielekkäältä....
 

Yhteistyössä