Mulla on vähän samantapaiset pähkäilyt menossa. Oon taas viime tipassa asian kanssa, mutta en pysty tietämään että haenko pojalle koko- vai puolipäiväpaikkaa. Mulla on siis varsinainen työ 02-06, joskus voi mennä ylikin, mutta pääasiassa noin. Sitten mulla on MAHDOLLISIA lisätöitä 6.30- "ihan mitä vaan". En siis pysty oikeastaan ikinä tietämään koska työpäivä sitten lopulta päättyy.
Tässä kohtaa siis joku keksii että kokopäivähoitoon tietty. Mutta ei oo niin yksinkertasta. Nää mun ylimääräset työt riippuu niin rajusti siitä onko toisessa yksikössä paljon sairaslomia tai muusta syystä työvoimapulaa... Viime syksynä oli parin kuukauden pätkä että olin ehkä parina päivänä näissä päivätöissä.
Luonnollisesti palkkaakin tulee sitten vähemmän kun on vähemmän töitä, oon tuntipalkkainen... Joten jos otan kokopäiväpaikan ja hoitomaksu katsotaan mun hyvien tulojen mukaan, ja sitten tulee yksi tai kaksi vähätöistä kuukautta ja huppista milläs sen laskun sitten maksaa... Mun (brutto)kuukausipalkka voi siis vaihdella 1000-2500e välillä ja juurikaan viikkoa etukäteen, joskus edes vuorokautta etukäteen, en tiedä millasia työvuoroja on luvassa.
Oon siis harkinnut tätä puolipäivähoitoa ja sitten jos töissä menee yli niin mun vanhemmat hakisi pojan heille siksi aikaa kun pääsen pois. Sitten taas kun olis pelkkiä yötöitä, niin voisin olla pojan kanssa kotona ja se puolipäivämaksukin olis helpompi hoitaa... Mutta jotenkin ahdistaa lykätä poika vielä vanhempienkin kiusaksi, vaikka välillä oikein kinuavat poikaa hoitoon jos ei ole pitkään aikaan ollut...
Mies on nyt hoitovapaalla, mutta menossa kesällä töihin. Ollaan samassa työpaikassa, mutta miehellä on työaika viikonpäivästä riippuen 6.15-16.00 jossain tolla välillä, aikasintaan pääsisi 12.45. Eli hänestä ei ole apua tässä...
Oon ihan hajalla tän asian kanssa, välillä toivoisin vaan että olis normaali kuukausipalkkainen työ niin ei tarvis repiä päätään näitten epämäärästen työvuorojen kanssa, mutta ei tällanen lukiota enempää kouluttautunut mitään saa... Ja kuitenkin tässä hommassa ois välillä noita päiviä että oisin vain yöt töissä ja saisin viettää koko päivän pojan kanssa...
Meni vähän ohi aiheenkin, mutta jos kellään on ratkaisun tynkää tähän niin... Ja kuinka kauan sitä lasta kehtaa siellä isovanhemman luonakaan hoidattaa... ?