Lasten hakeminen hoitopaikasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolettaa

Vieras
Onko kellään niin mahdoton tilanne, et lasten hoitopäivän jälkeen heidät hakis joku muu hoidosta kuin oma vanhempi ja että lapset olis tän hoitajan kanssa kotona vielä muutaman tunnin ennen kuin oma vanhempi kotiutuu töistä? Meneekö lapsille liian rankaksi tai sekottuuko pienten elämä tollasesta? Onko koko töihin menossa mitään järkeä kun kuvio olis tuollanen?

Mä opiskelen, ja toisinaan lapsen hakee joko mun mies, mun äiti tai mun sisko. Kaikki lapselle tuttuja ja turvallisia ihmisiä. Meillä tämä järjestely ei kuitenkaan ole jokapäiväista, vaan 1-2 krt/vko.

Veisitkö lapset sitten myöhemmin hoitoon, vai minkälainen työaika sulla olis?

Olen silloin kun menen iltavuoroon. Juuri näissä vuoroissa ollessani se hoidosta hakeminen onkin se ongelma. En pääse hakemaan eikä välttämättä mieskään, joten joku tuttu on nakitettava tähän hommaan. Pohdinnan alla vielä miten järjestetään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen silloin kun menen iltavuoroon. Juuri näissä vuoroissa ollessani se hoidosta hakeminen onkin se ongelma. En pääse hakemaan eikä välttämättä mieskään, joten joku tuttu on nakitettava tähän hommaan. Pohdinnan alla vielä miten järjestetään.

Sopikaa sitten selvästi asiasta, niin että tämä hakijakin ymmärtää mihin sitoutuu.

Meillä ei ihan vieras ihminen ole hakenut, mutta mummo hakee yleensä aina, jos mies ei ehdi ajoissa, jos oon iltavuorossa. Ja muutaman kerran tytön kaverin vanhemmat on ottanut meiän molemmat lapset n. tunniksi hoitoon. Asuvat siis samassa talossa ku me.

Missä teidän lapset sitten on hoidossa? pitääkö ne hakea siksi että päiväkoti menee kiinni vai siksi että oot niin myöhälle töissä?

Me ollaan kumpiki 3vuorotyössä ja meidän lapset on vuoropäiväkodissa joka on auki 24/7. Meillä tosin hoitopäiviä on alle 10/kk eikä oo vielä koskaan tarvinnu pyytää ketään hakemaan lapsia, ite ollaan aina jompikumpi haettu. Pystytään sen verran sumplia työvuorojamme niin että ne on lasten kannalta parhaat mahdolliset eli ettei tuu mitään ylipitkiä päiviä.

meillä lapsen päiväkodissa on useampi lapsi, joita hakee tai viekin mummo tosi usein, että ei tuo mikään tavaton tilanne ole,
ensi sijassa kuitenkin selvttäisin mahdollisuuden vuorohoitoon tai päiväkotiin, joka on auki illalla.

Siis niin että mies tekee lyhyempää päivää kun mulla iltavuoro.

Kyllä se niin olisi parhain, perheen hyvinvointiakin ajatellen, eikai mieskään vuosikausia jaksa ylipitkään painaa vaikka yrittäjä olisikin?
Isä saa huilia töistä ja lapset saavat aikaa isän kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
meillä lapsen päiväkodissa on useampi lapsi, joita hakee tai viekin mummo tosi usein, että ei tuo mikään tavaton tilanne ole,
ensi sijassa kuitenkin selvttäisin mahdollisuuden vuorohoitoon tai päiväkotiin, joka on auki illalla.

sama juttu, suosittelen vuorohoitoa, silloin lapset voi yleensä hakea kotiin vielä jopa klo22 (meidän vuoropäiväkodissa illalla takaraja on 22.15.jos siihen mennes ei pääse hakemaan niin lapsi jää yöksi päiväkotiin).On myös iltahoitoa antavia päiväkoteja, jotka on hyviä jos ei tartte viikonloppuna hoitoa. Ja isovanhempi, lapsen täti tms lapsen hoidosta hakijana ei ole mikään huono idea, ovathan he lapselle tuttuja ja rakkaita ihmisiä. tai sitten jos saa jonkun lastenhoitajan, joka on aina sama niin päiväkodissakin oppivat tuntemaan ja tietämään kuka on, samoin lapset. meillä kun on isovanhemmat ym kaukana niin meillä on lastenhoitaja jota pyydetään tarvittaessa apuun. Hoitaja on aina sama ja lapset on oppinu tuntemaan hänet ja tykkäävät hänestä, joskus ikävöivätkin jos tulee pitkä väli ettei tarvita hänen apuaan.

Meillä luultavasti kyseeseen tulisi joku tuttu hoitaja, joka joskus hakisi lapset hoidosta. Ja tarkoitus olisi, että nimenomaan olisi vain yksi tällanen varahenkilö.

no eikai siinä sitte mitää pahaa olis. Mekin on suunniteltu, että jos tulee tilanne, että meidän töiden takia tulis hirveän pitkä hoitopäivä niin laitetaan tää meidän lastenhoitaja hakemaan lapset hoidosta kotiin. Tähän asti on saatu työvuorot aina sumplittua niin, että sellaista tarvetta ei ainakaan vielä oo tullut. Muistat vaan ilmoittaa päiväkotiin että kuka hakee, meidän päiväkodissa ainakin pitää ilmoittaa jos lapsen hakee joku muu kuin isä tai äiti.Ihan turvallisuussyistä.

Yhteistyössä