Lasten aurinkolasit!

Tosta Tyttelin viestistä tuli mieleen kysyä -millaiset on hyvät aurinkolasit 5-7-vuotiaille lapsille? Onko ne markettien lasit ihan ok? :wave: Mitä niissä pitää lukea jos ne on hyvät? Uv-jotain?
 
Jossain lehdessä oli pari vuotta takaisin (?) juttu, että markettien lasit olisivat puutteellisia, ja voivat jopa moninkertaistaa silmiin kohdistuvan haitallisen säteilyn :eek: En tiedä sitten, hassulta tuntuu että laseja myytäisiin mikäli vaarallisia olisivat... Meidän molemmilla pojilla on markettilasit, ja niissä oli joku Uv-jotain-tarra linssissä.
 
Kysyin kerran ystävältäni joka on optikko ja hän sanoi että markettien lasit käy oivallisesti lapsille kun niissä lukee että UV suoja sekä kerroin.
 
jeps
En itse omilleni marketista laseja ostais. Osta optikolta kunnon lasit kerran se kirpaisee, meilläkin esikolle ostettiin 5v sitten samat lasit nyt vielä juniorilla käytössä. Huonoista laseista on enemmän haittaa kuin hyötyä.
 
Hienoa, että käyvät. Tuonikäiset ovat niin kovia "vahingossa" särkemään ja kadottelemaan esineitään...tuntuisi, että laseja pitäisi olla useammatkin kappaleet. Veneessä, kotona, mummolassa, hattuhyllyllä, suksiin sidottuna varastossa (..keväällä hanki häikäisee..)Itsellekin kun sais kivat lasit joskus ostettua.. B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
Kysyin kerran ystävältäni joka on optikko ja hän sanoi että markettien lasit käy oivallisesti lapsille kun niissä lukee että UV suoja sekä kerroin.
Juu, ero ylipäätänsä halpojen ja kalliiden lasien välillä on ensinnäkin merkki ja toisekseen materiaali. Halvemmat on tehty huokeammasta matskusta, vähemmällä viimeisetelyllä, kalliimmissa saat taas kestävämpää ja viimeistellympää. Linssien suoja-arvot ovat ihan sama, halvemmat vaan naarmuuntuvat herkemmin ja jos oikein huono tuuri käy, linssi saattaa vääristää, kannattaa siis itse katsoa niiden linssien läpi ennen ostamista.

Ja 20 eurolla saa jo laadukkaat, kestävät ja linnseiltäänkin hyvät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taitai:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
Kysyin kerran ystävältäni joka on optikko ja hän sanoi että markettien lasit käy oivallisesti lapsille kun niissä lukee että UV suoja sekä kerroin.
Juu, ero ylipäätänsä halpojen ja kalliiden lasien välillä on ensinnäkin merkki ja toisekseen materiaali. Halvemmat on tehty huokeammasta matskusta, vähemmällä viimeisetelyllä, kalliimmissa saat taas kestävämpää ja viimeistellympää. Linssien suoja-arvot ovat ihan sama, halvemmat vaan naarmuuntuvat herkemmin ja jos oikein huono tuuri käy, linssi saattaa vääristää, kannattaa siis itse katsoa niiden linssien läpi ennen ostamista.

Ja 20 eurolla saa jo laadukkaat, kestävät ja linnseiltäänkin hyvät.
Mun silmälääkäri sanoi ihan samaa, että aivan hyvin suojaavat ne halvemmatkin. Suurin ero niissä on kuulemma optiikassa, eli kalliimmilla tavallaan näkee paremmin. Mutta ei niillä silmiään saa pilalle
:)
 

Yhteistyössä