Lasten äitipuoli tarjosi sitten tällaisen aterian lapsilleni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Heinekeeni:
Ei toi mun mielestä huonolta ruualta vaikuta. Huvittavaa muuten että sanot "Lasten äitipuoli tarjosi...", eivätkö lapset nyt kuitenkin isänsä vastuulla ja ruokinnassa siellä ole?

No eipä meilläkään isä lapsilleen ruokaa tee kun meillä ovat joka toinen viikonloppu, kyllä se olen minä, äitipuoli, joka niistä ruuista huolehtii....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei toi mun mielestä huonolta ruualta vaikuta. Huvittavaa muuten että sanot "Lasten äitipuoli tarjosi...", eivätkö lapset nyt kuitenkin isänsä vastuulla ja ruokinnassa siellä ole?

Tiedän, ettei mies tee ruokaa vaan siellä äitipuoli kokkasi, kysyin lapsiltakin. Onhan se parempi kuin lihapiirakat, mutta meillä kotona laitan lapsille aina jonkun lisukkeen eli perunaa, riisiä, nuudelia jne.

Valita isälle.

Olisit kiitollinen sille äitipuolelle, että suostuu käenpoikia ruokkimaan! Eikä muuten mun mielestä ole mitään valittamista tuossa ruoassa noin ravintoarvollisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja kolo jatkaa:
...minäkin odotin jotain "eilisiä kylmiä kalapuikkoja" tai "eineslihapiirakkaa" aloitusotsikon perusteella!

Kylmät kalapuikot on hyviä... :p

Jäiset kalapuikot suoraan pakastimesta...niitäkin vain kaksi kappaletta kuin kohukoulussa ikään.

Mun mielestä tuo kuulostaa hyvältä ruoalta. Avasin ketjun ja kuvittelin lukevani jostain saarioisten roiskeläpästä tai makaronista ja makkarasta, mutta tuohan on ihanteellinen! Lohi on terveellinen ja ravintorikas, lapset saa siitä hyviä rasvoja. Tuoreita kasviksia vielä lisänä. Toki tuossa ei ole mukana juurikaan hiilihydraatteja, jolleivät syöneet samalla myös esim. riisiä, pastaa, perunaa tai leipää, mutta suomalaisethan yleensä syökin liian vähän kasviksia ja kalaa ja liikaa hiilihydraatteja.

Mielenkiinnosta: mikä ap:n mielestä olisi hyvä ruoka lapsille?

eI siellä isän luona tarvi tehdä niinkuin sinä kotona teet laitat perunaa ja riisiä, siellä ei laiteta so what. Lohi on tosi terveellistä eikä mitenkä edullista sinuna pitäisin pääni kiinni enkä vouhottais. ikävää että etsit vikoja miehesi uudesta, taitaa olla paremman näköinen kuin sinä vai mikä ottaa noin paljon päähän että tommosesta pitää avautua? Minkäköhä hikarin saisit jos he menis lasten kanssa mäkkäriin vaihtelun vuoks. soittaisit sosiaaliviranomaisille?

Tiedän, ettei mies tee ruokaa vaan siellä äitipuoli kokkasi, kysyin lapsiltakin. Onhan se parempi kuin lihapiirakat, mutta meillä kotona laitan lapsille aina jonkun lisukkeen eli perunaa, riisiä, nuudelia jne.

No ajattele, jos lapsten ruokinta olis ollut isänsä vastuulla, mitä silloin olisivat syöneet?

Minusta lohi ja vihannekset kuulostaa oikein terveelliseltä ruualta, ei meilläkään ole aina hiilarimössöjä lisukkeena. Salaattia tai raastetta tai kypsytettyjä vihanneksia.

Taitaa olla ÄITIPUOLI hiilaritietoinen ruokailija itse? Ja sinä hänelle jostain kateellinen?

Lasten isän olis pitäny lapset ruokkia. Äitipuolen velvollisuuksiin ei kuulu automaattisesti ruokkia lapsipuoliaan, etenkään jos lasten niin täydellinen äiti nipottaa tarjotusta ruuasta.

joo mitä ravinto arvoa luulet perunassa..riisissä.. nuudelissa olevan ?? ihan pelkkää hiilaria joka muuttuu elimistössä sokeriksi.. ei ihme ku oot ex.. hirvee nipo ja et viel tiedä mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Eli mulla oli tänään menoa ja oli sovittu, että vien lapset miehelle ja hänen uudelle naisystävälleen ja syövät siellä lämpimän ruoan. Lapset siis 7 ja 4 vuotta vanhoja. Tulin sitten menoistani ja hain lapset ja kysyin olivatko ehtineet syödä niin oli ruoka ollut sanoi tämä miehen uus nainen. En siinä sitten muistanut tai tajunnut kysellä mitä ruokaa oli ollut kun oli vähän kiire jo kotia. Vasta kotona sitten kysyin, että mitä olivat syöneet niin ruoka oli ollut lohta, joka oli vaan paistettu pannulla ja sen lisäksi ollut tarjollla kurkkuviipaleita ja tomaattipaloja. Olenko nyt jotenkin nipottaja kun mun mielestä toi ei ole sopiva lämmin ateria kasvaville lapsille. Aika pieni ravintoarvo jne.

Paha äitipuoli yrittää myrkyttää lapsesi terveellisellä kalalla ja vihanneksilla.

Hyvä ap, jos "äitipuolessa" ei ole muuta valittamista, niin voin kertoa sinulle, että saat olla todella onnellinen!!

Ateria oli terveellinen ja tosiaan lapsethan saattoivat saada leipää sen yhteydessä hiilihydraattitarpeeseen. Tai ehkä eivät halunneet sitä?

Mun mielestä äitipuolista saa valittaa, mutta tällä kertaa odotin kuulevani että lapset söi jotain eilen keitettyjä makaroneja kylmänä suoraan kattilasta... :/

Kuten täällä on jo selvinnyt, riisissä ja perunassa on vain tyhjää energiaa, ei pahemmin mitään ravintoarvoja. Juuri sen takia niitä esim karppauksessa vältetään.

Tomaatissa ja kurkussa on sentään vitamiineja. Monet nykyään korvaavat riisin ja perunan salaatilla, koska se on terveellisempää.

Mielestäni tuo on oikein ideaaliateria lapsille. Pari päivää sitten olin ysätävni luona kylässä, jossa hän tarjosi makaronilaatikkoa lapsilleen, jossa oli erittäin harvoja sattumia (jauhelihaa). Lapset melkein syövät pelkkää makaronia ketsupin kanssa. Mielestäni tämä on epäterveellistä, mutta erittäin yleinen ateria lapsille.

Yhteistyössä