Lastani sanotaan "omituisen näköiseksi" tai "oudon näköinen" Onko muka?

Alkuperäinen kirjoittaja Multakussuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Profiilissahan kurkkii niin lutunen pikkunen :heart: . Sanooko joku oikeasti noin? :eek:
Kyllä!Sain sellasen kuvan että poika näyttäis joltain alienilta. :ashamed:

Mulle on kolme ihmistä jo sanonut että oudon näkönen poika..kuulemma niin ISO nenä ja jotenki ei näytä ollenkaan vauvalta. :eek:
Laita joku toinen kuva?

Meil taas anoppi sanoi pojan nenää hassuksi, kun poika syntyi. Kieltämättä vähän loukkasi, mutta nyt kun on katsellu pojan vauvakuvia, onhan se ollut aika iso ja töpselimäinen, röh röh. :)

Myös tytöillä sellainen nykerönenä, pienempänä tosin. Kaksospojalla sitten vähän "suorempi" nenä, notkoton. :D Mut nenäkin usein muuttuu, kun lapsi kasvaa.

ov
Seuraava katkelma Doreen Virtuen artikkelista "Indigo and Chrystal Children" kuvaa eroja Indigo- ja Kristallilasten välillä.

Ensimmäinen asia minkä useimmat ihmiset huomaavat Kristallilapsesta on heidän silmänsä, laajat, tarkkaavaiset ja ikävuosiaan huomattavasti viisaammat. Heidän silmänsä vangitsevat ja hypnotisoivat sinut, samalla kun huomaat lapsen näkevän suoraan sieluusi. Ehkä olet huomannut tämänkaltaisten uuden "rodun" lasten nopeasti kansoittavan planeettamme. He ovat onnellisia, viehättäviä ja anteeksiantavia. Tämä uusi valotyöntekijöiden sukupolvi, suunnilleen 0-7 vuoden ikäiset, eivät ole minkään heitä edeltäneen sukupolven kaltainen. He ovat monessa suhteessa ihanteellisia tiennäyttäjiä, mihin suuntaan ihmiskunta on etenemässä. ja se on hyvä suunta!
Vanhemmilla lapsilla (noin 7-25 v.) joita kutsutaan "indigolapsiksi", on joitain samoja ominaisuuksia kuin Kristallilapsilla. Kummatkin sukupolvet ovat äärettömän herkkiä ja selvänäköisiä (psychic), ja heillä on tärkeitä päämääriä elämässään. Suurin ero on temperamentissa. Indigoilla on soturin mieli, koska heidän yhteinen päämääränsä on kukistaa vanhat järjestelmät, jotka eivät enää palvele meitä. Saadakseen tehtävänsä suoritetuksi he tarvitsevat soturin luonnetta ja tulista päättäväisyyttä.

Aikuiset, jotka vastustavat muutosta ja jotka arvostavat tasapainoa saattavat ymmärtää Indigoja väärin. Heille annetaan usein virheellisesti psykiatrisia diagnooseja kuten ADHD ja ADD. Mikä on ikävää, Indigot menettävät kauniin herkkyytensä, henkiset lahjansa ja soturin energiansa lääkityksen myötä. Sitä vastoin Kristallilapset ovat suloisia ja sopusointuisia. Totta kai hekin kiukuttelevat välillä, mutta nämä lapset ovat suurelta osin sovinnollisia ja leppoisia. Kristalli-sukupolvi hyötyy Indigojen uranuurtamistyöstä. Indigo-lapset johtavat tietä macheten kanssa, leikaten pois tieltä kaiken epäeheän, epäoikeudenmukaisen, epärehellisen. Sitten Kristallilapset seuraavat raivattua polkua turvallisempaan ja vakaampaan maailmaan.

Termit "Indigo" ja "Kristalli" annettiin näille kahdelle sukupolvelle, joska ne kuvaavat parhaiten heidän auransa väritystä ja energian muotoja. Indigolapsilla on paljon indigonsinistä väriä aurassaan. Se on kuudennen chakran eli "kolmannen silmän" väri. Kolmas silmä on energiakeskus, joka sijaitsee päässä kulmakarvojen välissä. Tämä chakra säätelee selvänäköisyyttä tai kykyä nähdä energioita, näkyjä ja henkiolentoja. Monet Indigolapsista ovatkin selvänäkijöitä. Kristallilapsilla on läpikuultavan kirkkaat aurat, joissa on kauniita monivärisiä pastellisävyjä. Heidän sukupolvensa osoittaa erityistä kiinnostusta kristalleja ja kiviä kohtaan.

Indigolapset aistivat epärehellisyyden kuin koira aistii pelon. Indigot tietävät kun heille valehdellaan, heitä kohdellaan alentuvasti ja ohjaillaan. Koske heidän yhteinen päämääränsä on johtaa meidät uuteen totuudenmukaisempaan maailmaan, Indigojen sisäiset valheenpaljastajat ovat keskeisiä. Kuten aiemmin mainittiin, jotkut aikuiset kokevat soturin hengen uhkaavana. Indigoilla onkin hankaluuksia sopeutua poikkeavissa tilanteissa kotona, töissä tai koulussa. Heillä ei ole kykyä pitää erillään tunteitaan ja teeskennellä kaiken olevan kunnossa. paitsi lääkityksen alaisina.

Kristallilasten sisäsyntyiset henkiset lahjat ovat myös väärinymmärrettyjä. Erityisesti heidän telepaattiset kykynsä, jotka aiheuttavat sen, että he oppivat puhumaan myöhemmin.

Uudessa maailmassa, jota Indigot edeltävät, me olemme kaikki paljon tietoisempia intuitiivisista ajatuksistamme ja tunteistamme. Emme luota kovin paljon puhuttuun tai kirjoitettuun sanaan. Kommunikointi on nopeampaa, suorempaa, ja rehellisempää, koska se tapahtuu ajatusten tasolla. Useammat meistä ovat jo pääsemässä yhteyteen psyykkisten kykyjemme kanssa. Kiinnostuksemme yliluonnolliseen on suurempaa kuin koskaan, ja aiheeseen liittyviä kirjoja, televisio-ohjelmia ja elokuvia on enemmän kuin koskaan.

Ei siis ole yllättävää, että Indigoja seuraava sukupolvi on uskomattoman telepaattinen. Useat Kristallilapset oppivat muodostamaan puhetta myöhempään kuin on totuttu, eikä ole tavatonta, että he alkavat puhua vasta 3 tai 4 vuoden iässä. Mutta vanhemmat kertovat, ettei heillä ole mitään vaikeuksia kommunikoida hiljaisten lastensa kanssa. Kaikkea muuta! Vanhemmat ryhtyvät kommunikoimaan mielen ja ajatuksen tasolla Kristallilastensa kanssa ja Kristallilapset käyttävät telepatian, itsekeksityn merkkikielen ja äänien (laulaminen mukaan lukien) yhdistelmää saadakseen viestinsä perille.

Ongelmat alkavat kun Kristallilasten "epänormaalit" puhetavat joutuvat lääketieteen ja opetuksen ammattilaisten arvosteltavaksi. Ei ole sattumaa, että sitä mukaa kun Kristalleja syntyy, myös autismidiagnooseja tehdään enemmän kuin koskaan. On totta, että Kristallilapset poikkeavat muista sukupolvista. Mutta miksi meidän pitää määritellä nämä eroavaisuudet sairauksina? Jos lapsilla ei ole ongelmia kommunikoida kotona eivätkä vanhemmat valita mistään ongelmista, niin miksi siitä pitää tehdä ongelma? Autismin diagnostiset kriteerit ovat hyvin selkeitä. Ne määrittelevät, että autistinen henkilö elää omassa maailmassaan ja on eristäytynyt muista ihmisistä. Autistinen ihminen ei puhu, koska hänelle kommunikointi muiden kanssa on yhdentekevää. Kristallilapset ovat täysin päinvastaisia. He ovat kaikkein yhteisöllisimpiä, kommunikoivimpia, välittävimpiä ja herttaisimpia kaikista sukupolvista. He ovat myös hyvin filosofisia ja henkisesti lahjakkaita. He osoittavat myös ennennäkemätöntä ystävällisyyttä ja herkkyyttä tätä maailmaa kohtaan. Kristallilapset halaavat ja pitävät huolta oma-aloitteisesti hädässä olevista. Autistinen henkilö ei sitä tekisi!

Kirjassani "The Care and Feeding of Indigo Children" kirjoitin, että ADHD pitäisi määritellä uudelleen "toiseen ulottuvuuteen kohdistetuksi huomiokyvyksi" (Attention Dialed Into a Higher Dimension), mikä määrittelisi tarkemmin tätä Indigo-sukupolvea. Samaten Kristallilapsiin ei tulisi kiinnittää autismin leimaa. He eivät ole autistisia! He ovat mahtavia (awe-tistic)! Nämä lapset ovat kunnioituksen arvoisia, eivät häiriintyneitä. Jos joku on häiriintynyt, niin sitä ovat järjestelmät, jotka eivät ole pysyneet ihmisen jatkuvan kehityksen mukana. Jos häpäisemme näitä lapsia väärillä diagnooseilla tai lääkitsemme heidät tasapäisiksi muiden kanssa, kaivamme samalla perustan kultakin taivaalliselta lahjalta. Murskaamme edistyksen, ennen kuin se on päässyt juurtumaan. Onneksi meillä on useita positiivisia ratkaisuja ja vaihtoehtoja. Se sama taivas, joka lähetti meille Kristallilapset, voi auttaa niitä meistä, jotka puolestaan auttavat näitä lapsia.

Lisää aiheesta mm täällä: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/kristallipallo/keskustelu/t1460827

vieras
Voi venakko teitä ja teidän kristallilapsia.. Uskotteko niihin ihan oikeasti?

Ap, ei näytä omituiselta. Ihan söpö. Voipi olla, että lisäkuvat valaisisivat asiaa. Ehkä on "pikkuvanhan" näköinen? Mutta siis oikein suloinen.

Alkuperäinen kirjoittaja niina:
en sanoisi ikinä ketään lasta omituisen näköiseksi. Sinun lapsesi on kyllä söpö tuossa kuvassa, mutta kun on niin paljon hupun ja tutin peitossa en tiedä millainen on sitten "oikeasti".
Yhden omituisen näköisen 1-v:n tiesin mutta nyt neljä vuotiaana on jo tosi nätti, mikä olikin odotettavissa koska äitinsä (kaverini) on kaunis.
Vaihdoin kuvan jossa ei ole isoa tuttia suussa eikä huppua päässä. :D :heart:

ov
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi venakko teitä ja teidän kristallilapsia.. Uskotteko niihin ihan oikeasti?

Ap, ei näytä omituiselta. Ihan söpö. Voipi olla, että lisäkuvat valaisisivat asiaa. Ehkä on "pikkuvanhan" näköinen? Mutta siis oikein suloinen.
Uskon. Täysin ja totaalisesti. Miksi en uskoisi?

Mulle sanoi jo kolmas ihminen suoraan nähtyään mun nuorinmaiseni että "omituisen näkönen". :( :eek: :(

Mun mielestäni mun pojassa ei oo mitään outoa.Miehekäs nenu ja isot silmät. :heart: Hellunen kiva pikku kaveri.

Kurkatkaa vaikka profiiliin. :heart: :wave:
Sano seuraavalle (jos sellainen tapahtuu): "Itsehän sinä olet kuin petolinnun perse ja minun lastani et ala arvostella, hieno ja kaunis lapsi hän on."

hei
jos tuollaisia ihmisiä on lähipiirissä ota etäisyyttä. Tuommoisia laukovat ihmiset ovat asiattomia ja sosiaalisilta taidoiltaa nollia. Hyvää alkavaa viikkoa äidille ja pojalle!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mulle sanoi jo kolmas ihminen suoraan nähtyään mun nuorinmaiseni että "omituisen näkönen". :( :eek: :(

Mun mielestäni mun pojassa ei oo mitään outoa.Miehekäs nenu ja isot silmät. :heart: Hellunen kiva pikku kaveri.

Sano seuraavalle (jos sellainen tapahtuu): "Itsehän sinä olet kuin petolinnun perse ja minun lastani et ala arvostella, hieno ja kaunis lapsi hän on."
Mä oon menny aina vähän vaikeaksi.Viimeksi mulla tuli itku heti kun se henkilö lähti meiltä ja otin pojan heti syliin,hymyilin sille kyynelten takaa,halin hellästi ja sanoin että äiti rakastaa! :heart: :)

Jeps
Kristallilasta mäkin veikkaisin. Ja uskoo ken tahtoo: mä olen muutenkin sitä mieltä, että maailmassa on paljon asioita joita me ei ymmärretä ja tavotteita, joita me emme pysty määräilemään. Musta on ihan luonnollista, että on tulossa uusi sukupolvi, joka on henkisesti kehittyneempi ja "parempi" kuin me...

v
On ehkä enemmän "ittensä näköinen" kuin monet lapset. Siis persoonalliset piirteet erottuvat selkeästi. Monet vauvathan ovat aika geneerisen vauvan näköisiä ensimmäisen vuoden ajan. Söpöliini <3

kristallilapsi :LOL: okei :ashamed: Mun mielestä näyttää ihan normaalilta lapselta :heart:
Älä välitä, mä oon saanu koko pojan lapsuuden kuulla miten isokokoisia mun lapset on, ja nää haukkujat on mun äitin sisko ja sen tytär jonka samanikäset lapset on normaalia pienempiä, no vanhempansakin ovat 152cm ja 157cm pitkiä mutta vertaavat aina omiaan meidän lapsiin :eek: meidän lapset on menneet neuvolan käyrien mukaan aina keskellä tai vähän alle mutta selitä nyt tyhmille..

Mä oon menny aina vähän vaikeaksi.Viimeksi mulla tuli itku heti kun se henkilö lähti meiltä ja otin pojan heti syliin,hymyilin sille kyynelten takaa,halin hellästi ja sanoin että äiti rakastaa! :heart: :)
mä sanoisin että omituinen on sanojakin.
sulla on todella kaunis lapsi, mä en yhtään välittäis mitä muut sanoo ja sanoisin kerralla takas ni ei sitä lättyäs tartte sitten toistamiseen avata. mä oon suuttunu jos mun lapsia on arvosteltu ja oon siitä sanonu. mulle on ihan sama että onko ne muiden mielestä ufon näköisiä, koska ne on mun omia rakkaita ufoja. :heart:

Koetahan reipastua ja sano niille tosiaan heti suoraan. Kun sinun on vaikea keksiä tilanteessa sanoja, kirjoita itsellesi paperille, mitä tahdot törkeille moukille sanoa ja harjoittele sitä vessassa peilin edessä yksin ja opettele sanat ulkoa. Opit ne niin, että osaat sitten, jos vielä tarvetta tulee, sanoa ihan suoraan.

P.S. On teilläpäin melko hullua porukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jeps:
Kristallilasta mäkin veikkaisin. Ja uskoo ken tahtoo: mä olen muutenkin sitä mieltä, että maailmassa on paljon asioita joita me ei ymmärretä ja tavotteita, joita me emme pysty määräilemään. Musta on ihan luonnollista, että on tulossa uusi sukupolvi, joka on henkisesti kehittyneempi ja "parempi" kuin me...
siis se on tutkittu asia että ihimsen dna muuttuu evoluution aika ja ihmiselle tulee kyky telepatiaan. noh, miksi näitä poikkeuksia ei olisi jo kehittynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:

mä sanoisin että omituinen on sanojakin.
sulla on todella kaunis lapsi, mä en yhtään välittäis mitä muut sanoo ja sanoisin kerralla takas ni ei sitä lättyäs tartte sitten toistamiseen avata. mä oon suuttunu jos mun lapsia on arvosteltu ja oon siitä sanonu. mulle on ihan sama että onko ne muiden mielestä ufon näköisiä, koska ne on mun omia rakkaita ufoja. :heart:

Niin.Kyllä se munkin mielestäni kertoo sanojasta aika paljon.Jos on oudon näköinen hänen mielestään niin miksi se pitää sanoa lapsen äidille?Hyvä käytöksinen osaisi pitää sen omana tietonaan.

Mä en ikinä arvostelisi kenenkään lapsen ulkonäköä,varsinkaan sanomalla sitä äidille joka rakastaa omaa pikkustaan enemmän kun mitään muuta maailmassa. :heart:

Yhteistyössä